Mokslininkų klaidos (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(1) 2014-09-03 35
Daugelis šiandien dievinamų patiekalų buvo išrasti per klaidą, iš pykčio, nevilties arba sukantis iš susiklosčiusios padėties. Ir jie buvo tokie vykę, kad jų šlovė seniausiai pergyveno virėjus.
(6) 2014-11-10 7
Mes visi žinome, kad dalykai, kurių esame mokomi mokykloje, nebūtinai yra visiška tiesa. Kartais lengviau paaiškinti mokslo ir kitus dalykus jaunesnei auditorijai praleidžiant sudėtingesnes detales.
(0) 2014-02-25 0
Mokslininkai rado nežinomą Alberto Einšteino straipsnį, kuriame jis svarsto alternatyvą dabar visuotinai pripažįstamai Didžiojo sprogimo teorijai.
(1) 2014-01-22 2
Kartais mokslininkai glumina pasaulį ne tik paprastam mirtingajam sunkiai suvokiama tarptautinių žodžių iškalba, bet ir… neregėtu lakoniškumu. Prieš porą mėnesių, žurnalo „Evolutionary Antropology“ 2013 m. lapkričio/gruodžio mėn. numeryje buvo publikuotas vienas trumpiausių istorijoje mokslinių straipsnių – iš 2 žodžių. Bet, kaip netrukus bus galima įsitikinti, tai – toli gražu ne riba. 1974 m. prestižiniame žurnale „Journal of Applied Behavioral Analysis“ publikuotame straipsnyje žodžių buvo lygiai apskritas nulis.
(1) 2014-05-30 26
„Gyvenimas šioje planetoje gali baigtis mažiau nei po 30 metų nuo šio momento“, – pranešė CNN „iReport“ tinklalapis, teigdamas, kad tai gali įvykti dėl milžiniško asteroido, – rašo „The Independent“.
(0) 2014-05-16 13
Garsusis prieš šimtmetį gyvenęs išradėjas Nikola Tesla, kurio idėjos iki šių dienų yra tokios novatoriškos, jog gali sukelti tikrą perversmą automobilių pramonėje, netrukus gali būti pagerbtas muziejumi – panašu, kad bendrovių „Tesla Motors“ bei „SpaceX“ vadovas ir vyriausiasis inžinierius Elonas Muskas sutiko šiam kilniam reikalui padovanoti 8 mln. JAV dolerių (apie 20 mln. litų), rašo businessinsider.com.
(1) 2014-06-06 -27
Ne tik iš Kauno, bet ir iš Suvalkijos žemėlapio Nemuną ištrynė naujoji elektroninio žemėlapio „Google Maps“ versija. Didžiausia Lietuvos upė, pagal šį žemėlapį, baigiasi ties Petrašiūnų hidroelektrine.
(0) 2014-04-22 0
Palydovų stebėjimai leido ištyrinėti atokiausius Žemės kampelius, o jų duomenys leistų sudaryti patį tiksliausią žemėlapį. Nepaisant to, žmonės vis dar naudojasi žemėlapiais, kurių masteliai yra iškreipti. Šios klaidos atkartojamos net interneto žemėlapiuose.
(0) 2014-09-01 11
XIX a. astronomai buvo įsitikinę, kad žvaigždžių sistemos su planetomis susidarinėja visos Visatos kosminiuose ūkuose. Bet XX a. mokslininkai jų iškeltą idėją pavadino nesąmone ir pareiškė, kad mūsų Saulės sistema – išskirtinė. Ši klaida ištisiems dešimtmečiams sustabdė egzoplanetų ir nežemiškos gyvybės paieškas.
(0) 2014-05-22 29
Prancūzijos sveikatos apsaugos administracija prestižinei šios šalies mokslo laboratorijai nurodė suspenduoti savo veiklą, nes paaiškėjo, jog iš laboratorijos dingo 2000 mėgintuvėlių su mirtinu SŪRS (sunkaus ūminio respiratorinio sindromo) virusu.
(4) 2014-06-23 22
Verslininkas Elonas Muskas, įmonių „Tesla“, gaminančios elektromobilius ir „SpaceX“, vykdančios krovinių pristatymą į Tarptautinę kosminę stotį bei ketinančios sukurti žmonių gabenimo į Marsą transporto priemonę, inovacijas vertina itin teigiamai ir pats dažnai būna jų kūrimo priešakinėje linijoje. Tačiau tai, ką daro jis ir kiti inovatoriai, E. Muską baugina.
(0) 2014-09-17 3
Jeigu manote, kad didžiausią kada nors gyvenusį plėšrų dinozaurą apibūdinti kaip „pusiau antį, pusiau krokodilą“ yra keista – jūs neklystate.
(4) 2014-07-07 14
Pasauliui apie planetas, kuriose sąlygos gali būti tinkamos gyvybei suskubę pranešti mokslininkai suklydo. Žurnale „Science“ moksliniam tyrimui vadovavęs Paulas Robertsonas iš Pensilvanijos valstijos universiteto JAV paskelbė, kad prielaidos apie toje pačioje saulės sistemoje Gliese esančias planetas, kurios sukėlė itin didelį susidomėjimą dėl palankių gyvybei rastis sąlygų, buvo pagrįstos klaidingais skaičiavimais.
(0) 2014-09-18 16
Beveik kiekvienas, kuriam kada nors yra tekę susidurti su mikrobiologijos sritimi, yra girdėjęs labai įsimintinus skaičius apie mūsų kūno ekosistemą: esą, mikroorganizmų ląstelių mūsų kūne yra 10 kartų daugiau, nei mūsų pačių ląstelių su žmogaus DNR.
(0) 2014-06-23 1
JAV Ligų kontrolės centras (CDC) ketvirtadienį paskelbė, jog iki 75 mokslininkų galėjo turėti sąlytį su gyvomis juodligės bakterijomis. Nors kol kas nė vienas iš šių galimai užsikrėtusių mokslininkų nesiskundžia ligos požymiais, visiems pasiūlytas prevencinis gydymas, rašo pbs.org.