Mokslininkų klaidos (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(27) 2013-08-21 3
Anatolijus Petrovičius Bugorskis – rusų mokslininkas, garsus tuo, kad yra vienintelis žmogus istorijoje, įkišęs galvą į dalelių greitintuvą. Neįtikėtina, tačiau jis liko gyvas, nors patyrė labai rimtų sužalojimų.
(5) 2012-09-24 3
Dabartiniams dvidešimtmečiams-trisdešimtmečiams, turbūt, sunku gerai suvokti, kaip arti baisios pasaulinės katastrofos mes buvome XX amžiuje, rašo mixstuff.ru.
(4) 2013-08-01 11
Netyčia padaryta klaida Švedijos mokslininkams padėjo sukurti medžiagą, kurios sukūrimas iki tol buvo laikomas neįmanomu. Atradimas pristatytas žurnale "PLOS ONE".
(2) 2012-08-02 0
Mėlynasis mėnulis (angl. – „blue moon“). Tai – astronomijos terminas. Įdomu yra tai, kad Mėlynojo mėnulio reiškinys įvyks ir šį mėnesį. Dar įdomiau – jis bus matomas ir Lietuvoje (nors štai Japonija, Kamčiatka, Polinezija ir kitos Tolimųjų Rytų šalys į laimingųjų gretas šįkart nepatenka). Ar tai reiškia, kad rugpjūčio 31 d. Lietuvos padangėje spindės melsvas mėnulis?
(15) 2011-08-03 2
Nors Albertas Einsteinas laikomas didžiausiu XX a. mokslo genijumi, daugelį jo stulbinamų atradimų temdo klaidos, pradedant rimtomis matematikos klaidomis, baigiant neteisinga nuomone dėl įvairių fizikos dalykų ir nesugebėjimu perprasti kai kurių savo paties teorijų niuansų, teigia knygos „Einšteino klaidos: žmogiški genijaus riktai“ („Einstein's Mistakes: The Human Failings Of Genius“) autorius Hansas C. Ohanianas.
(0) 2013-12-02 2
Išradinėti – tai užkoduota žmogaus prigimtyje. Būtent šis troškimas patobulinti, atrasti bei sužinoti ir veda žmoniją pirmyn. Tačiau kartais išradėjai sugalvoja tokių dalykų, kurie gali kelti pavojų sveikatai ir net gyvybei, o norėdami įsitikinti jų galimybėmis (tuo pačiu jas įrodyti aplinkiniams), išbando juos patys. Pakankamai dažnai tokie bandymai baigiasi tragiškai.
(4) 2012-07-27 1
Ar teko kada nors girdėti apie „Demoniškąjį branduolį“? Taip savo cheminį kūrinį galiausiai pavadino prietaringumu anaiptol nepasižymėję liūdnai pagarsėjusios Los Alamoso laboratorijos (JAV) mokslininkai. Kur čia prietarai? Tiesiog demoniškai pavadintas šėtoniškas žmogaus rankų kūrinys velniškai keistų laboratorinių eksperimentų serijoje nusinešė ne vieną gyvybę. Viena iš niūriųjų mokslo pasaulio legendų, kuri, anot portalo „io9.com“, šiurpumu nusipe...
(38) 2013-09-25 3
Nuo 1920 iki 1950 m. sovietų mokslininkas Sergejus Briuchonenka begales valandų praleido triūsdamas savo laboratorijoje. Savo Tėvynėje jis buvo gerbiamas mokslininkas dėl savo įžvalgų apie kraujo perpylimo procedūrą. Tačiau mokslininkas norėjo savo darbais pasiekti įmanomumo ribą. Makabriški jo eksperimentai buvo sutelkti į galimybę palaikyti gyvybę dirbtiniu būdu. Nieko nuostabaus, kad jo laborantams teko priprasti prie gyvų begalvių šunų ir dekapituotų gyvūnų galvų kasdienybės. O po šiurpių eksperimentų mokslininkai šunis atgaivindavo. Kur nuvedė šie šunų-zombių likimais grįsti transplantacijos istorijos keliai ir klystkeliai?
(1) 2014-09-03 35
Daugelis šiandien dievinamų patiekalų buvo išrasti per klaidą, iš pykčio, nevilties arba sukantis iš susiklosčiusios padėties. Ir jie buvo tokie vykę, kad jų šlovė seniausiai pergyveno virėjus.
(2) 2016-08-22 38
Tam, kad atrastume tai, kas bus naudojama kasdien ar pakeis pasaulį, nebūtina kiaurą parą dirbti laboratorijoje ir eksperimentuoti. Kaip rodo istorija, kartais visiškai atsitiktinai gali nusišypsoti sėkmė.
(2) 2016-06-07 26
Kai kurie išradėjai mėgaujasi šlove ir turtais, tačiau ne visi. Kai kuriems jų išradimai tapo didžiausiais priešais – pateikiame 10 pasakojimų apie išradėjus, kuriuos pražudė jų pačių išradimai.
(3) 2016-01-11 68
Kaip atsirado gyvybė? Kodėl iki šiol neradome ateivių? Ar įmanoma viršyti šviesos greitį? Kodėl gabalėlį cukraus pavadinus vaistu jis tampa veiksmingas? Tai – tik keletas klausimų, į kuriuos mokslininkai iki šiol neranda atsakymo.
(6) 2014-11-10 7
Mes visi žinome, kad dalykai, kurių esame mokomi mokykloje, nebūtinai yra visiška tiesa. Kartais lengviau paaiškinti mokslo ir kitus dalykus jaunesnei auditorijai praleidžiant sudėtingesnes detales.
(0) 2015-08-27 47
<em>Atsitiktinumas vaidina svarbų vaidmenį daugelyje inovacijų, bet vien atsitiktinumo dažniausiai nepakanka. Svarbu „<abbr style="border-bootom:2px black dashed" title="Pagal pasaką „Trys Se
(0) 2012-12-06 0
Atlikus genetinius tyrimus imtasi teigti, kad Sniego žmogus (bent jau amerikietiškoji jo versija – Bigfootas) yra žmonių giminaitis, kaip rūšis atsiskyręs prieš maždaug 15 000 metų – štai tokią išvadą pateikė bendrovė „DNA Diagnostics“, besiremianti veterinarės iš Teksaso valstijos tyrimo duomenimis.