Mokslo atradimai (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(0) 2017-03-03 42
<em>Dabar daugiau nei pusė donorų organų nepersodinami, nes atvėsintus juos galima laikyti vos kelias valandas. Smarkiai sušaldytus organus galima laikyti praktiškai neribotai, tačiau atšildan
(0) 2017-03-01 33
<em>Tarptautinė mokslininkų komanda, vadovaujama Londono universiteto koledžo (UCL) mokslininkų, atrado mikroorganizmų, kuriems mažiausiai 3770 milijonų metų, liekanas. Jos suteikia tiesiogini
(0) 2017-02-28 28
Johnso Hopkinso universiteto (JAV) tyrėjai atliko tyrimą, norėdami išsiaiškinti, kokią įtaką turi vadinamuosiuose stebuklinguose grybukuose esantis haliucinogenas psilocibinas. Tyrime dalyvavo 51 savanoris, ir buvo pastebėta, kad jiems davus nemažą dozę psilocibino, net 60 procentų dalyvių asmenybės pasikeitė ilgam, net iki vienerių metų.
(4) 2017-02-23 38
Organiniai junginiai aptinkami daug kur kosmose, bet iki šiol Asteroidų žiede jų užfiksuota nebuvo. Įdomu, kad buvo skelbiama apie alifatinių organinių molekulių aptikimą Cereros paviršiuje.
(0) 2017-02-15 19
Saulės sistemoje yra daugiau vietų, kur mokslininkai nori ieškoti gyvybės pėdsakų. NASA įpareigojo 21 mokslininką sukurti erdvėlaivį, kuris galėtų nusileisti ant šeštojo Jupiterio palydovo.
(0) 2017-02-06 22
Didžiausi mokslo atradimai dažnai padaromi atsitiktinai, o vienas iš jų gali būti įžvalga, kad dalis virusų palieka „žinią“ kitiems virusams.
(6) 2017-02-03 11
<em>Kadaise tarp Indijos ir Madagaskaro įsitaisęs priešistorinis kontinentas dabar išsibarstęs Indijos vandenyno dugne.</em>
(1) 2017-02-01 16
Žemės stuburinių gyvūnų karalystė turi naują karalių. Tai – smėlio smilties dydžio gyvis, pavadintas Saccorhytus coronarius. Mokslininkų teigimu, šis didžiulę burną turintis gyvis yra tolimiausias žinomas žmonių – ir daugybės kitų gyvūnų rūšių – protėvis.
(1) 2017-01-31 22
Jis yra mikroskopinio dydžio, išvaizda primena medūzą ir gali išgyventi ten, kur kiti neišgyventų. Neveltui 2010 metais atrodė, kad teks perrašyti biologijos vadovėlius. Viduržemio jūros dugne – vienoje iš sudėtingiausių aplinkų gyventi Žemėje – viena mokslininkų komanda rado įrodymų, kad čia gyvena gyvas sutvėrimas, galintis išgyventi be deguonies, rašo BBC.
(0) 2017-01-26 6
<em>Dešimčių Nobelio premijos laureatų pasiekimai padeda geriau suprasti smegenų sandarą.</em>
(1) 2017-01-20 58
28-erių metų ukrainietė Olga Brovarets – vyresnioji Molekulinės biologijos ir genetikos instituto mokslo darbuotoja ir jauniausia mokslų daktarė Ukrainoje, kurios vystomas tyrimas gali tapti proveržiu gydant onkologines ligas.
(0) 2017-01-17 10
San Diego universiteto bei Australijos mokslininkų po vandeniu filmuotoje medžiagoje, atrodo, nieko neįprasto nematyti. Bet pažiūrėjus iš arčiau matoma lėtai vandenyje sklendžianti, beveik pasyvi keistos formos figūra. Kažkuo primenanti jūrų arkliuką.
(0) 2017-01-17 20
Daugiau nei prieš dešimt metų NASA paleistas „New Horizons“ zondas praskrido didesnę dalį Saulės sistemos ir prieš du metus atvyko prie Plutono. Skrisdamas šalia šios nykštukinės planetos, zondas nufotografavo jos paviršiuje į dangų besistiebiančius puskilometrinius ledo bokštus, rašoma svetainėje sciencealert.com.
(0) 2017-01-04 58
Nors mokslininkai jau nuo senų senovės nuodugniai tyrinėja žmogaus organizmą, šis vis dar sugeba pateikti staigmenų. „Science Alert“ rašo, jog mokslininkai visiškai neseniai išskyrė naują organą žmogaus kūne, kuris slėpėsi virškinimo sistemoje visą tą laiką iki šiol.
(2) 2017-01-04 14
Mokslininkai, kurie tyrė meteorito fragmentą ieškodami mikro-bakterijų, aptiko tetrahidrokanabinolį (THC/THK), kuris randamas įvairiuose augaluose, tačiau žymiausias iš jų yra kanapės augalas. Tokia žinia pasirodė socialiniuose tinkluose ir kai kuriuose portaluose, tačiau pirminis šaltinis - svetainė NotAllowedTo.com.