Mokslo atradimai (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(0) 2016-04-20 29
Mokslininkams pavyko kamienines ląsteles paversti pilnai funkcionuojančiomis kasos beta ląstelėmis. Jas implantavus diabetu sergančioms pelėms, buvo visiškai atsikratyta ligos, rašo sciencealert.com.
(6) 2016-04-18 76
Ilgą laiką buvo manoma, kad seniausi žmonės Lietuvos teritorijoje pasirodė maždaug prieš 14 tūkstančių metų, kai atšilo ir ištirpo ledynai. Tačiau netikėtas radinys apvertė šią teoriją aukštyn kojomis.
(3) 2016-04-18 36
Sukurta nauja nuostabi medžiaga – karbinas, kuriai nuo šiol atitenka tvirčiausios pasaulyje medžiagos vardas. Grafeną nuvainikavusį karbiną mokslininkams pavyko pagaminti dėl naujos gamybos technikos.
(3) 2016-04-15 44
Protingi žmonės laimingesni savo pačių draugijoje, nei būdami su draugais. Naujas tyrimas parodė, kad kuo daugiau laiko protingi žmonės leidžia bendraudami su draugais, tuo mažiau jie patenkinti savo gyvenimu.
(1) 2016-04-14 10
Tirdami genetines mutacijas mokslininkai patikrino daugiau nei pusės milijono pacientų sveikatos bylas. Pagrindinis tyrimo objektas – genetinės ligos, nuo kurių kenčiama nuo pat vaikystės. Atlikdami šią studiją, ekspertai aptiko 13 netikėtų atvejų. Nors pacientai turėjo genetines mutacijas, kurios visada lemia išsivystančias ligas ar anomalijas, jiems nebuvo pasireiškę jokie simptomai.
(0) 2016-04-13 40
Mokslininkai iš Keiptauno universiteto Pietų Afrikos respublikoje nustatė, kad tolimame Visatos regione esančios juodosios skylės spinduliuoja radijo bangų pliūpsnius ta pačia kryptimi.
(0) 2016-04-08 25
Tarptautinė mokslininkų komanda, vadovaujama mokslų daktaro Arnabo Banarjee iš Oak Ridžo nacionalinės laboratorijos, vienoje dvimatėje medžiagoje aptiko paslaptingos būsenos, vadinamos kvantiniu sukinių skysčiu, įrodymų.
(5) 2016-04-05 51
Archeologų komanda mano atradusi iki šiol nežinotos vikingų gyvenvietės liekanas pietvakarių Niufaundlendo saloje. Jeigu bus patvirtinta, kad radiniai iš tiesų priklausė vikingams, tai bus antras įrodymas, paremiantis teoriją, kad Vikingai gyveno Šiaurės Amerikoje, rašo phys.org.
(4) 2016-04-01 8
Už Saulės sistemos ribų atrasta maždaug 2 tūkst. planetų, tačiau panašu, kad ši yra keisčiausia, kada nors mokslininkų aptikta.
(0) 2016-03-25 18
Nauja studija apie Žemės palydovą atskleidė neįtikėtinų detalių. Iki šiol galvota, kad ši apmirusi uola, keliaujanti aplinkui Žemę, kažin ar kada keitėsi.
(11) 2016-03-24 28
Augalai prie pasaulinio klimato pokyčių prisitaiko geriau negu iki šiol manė mokslininkai, todėl šio proceso padariniai tikriausiai nebūtų tokie pragaištingi, kaip kai kurie prognozavo, rodo nauja studija.
(7) 2016-03-17 49
Du matematikai buvo šokiruoti, lygiai taip pat kaip ir jų kolegos. Visų jų didžiausio nustebimo priežastis – aptiktas pirminių skaičių modelis, rašo „Independent.co.uk“.
(5) 2016-03-11 15
Lenkijoje mokslininkai kuria duoną, kuri turėtų gydomųjų savybių. Vroclavo gyvybės mokslų universiteto tyrėjai bando receptus, kurie vieną iš pagrindinių Lenkijos mitybos produktų paverstų daugiau nei maistu.
(0) 2016-03-08 23
Mokslininkai mano atradę visiškai naują aštuonkojų rūšį, kuri visiems priminė animacinį herojų, draugišką vaiduoklį Kasparą.
(3) 2016-02-25 34
Atlikę tyrimus Amerikos mokslininkai teigia nustatę, kas buvo pirmasis gyvūnas, pasirodęs Žemės planetoje.