Mokslo atradimai (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(0) 2020-09-18 5
Kiautavėžiai gyvuoja jau maždaug 500 milijonų metų, ir tūkstančiai šiuolaikinių rūšių aprašytos. Jie gyvena vandenynuose ir gėluose ežeruose ir upėse. Šių vėžiagyvių fosilijos nė
(0) 2018-12-24 4
1: Pūkuotas drakonas; 2: Mažoji tolimoji planeta; 3: Spartus Antarktidos tirpsmas; 4: Hipopotamiškas asteroidas; 5: 51 Merseno skaičius; 6: Volgatitanai; 7: Garuojanti planeta; 8: Marso sni
(0) 2015-12-04 4
<em>Dabar aiškiausiai pamatys net aklas,<br />iš kur gi radosi žirafos ilgas kaklas…</em><br />Mokslininkai atkūrė išmirusio žirafų giminaičio – samoterijaus – kaklą, padėjusį rasti
(1) 2020-02-10 3
Naujas rentgeno tyrimas rodo, kad garsus Leonardo da Vinci paveikslas „Madona uolose“ savyje slepia atvaizdą – sparnuotą kūdikėlį Jėzų, kuris vėliau buvo paslėptas po dažų sluoksniu.
(0) 2017-11-02 3
Pasak italų sociologo Antonio Tintori, egzistuoja daugybė stereotipų apie mokslininkus ir mokslininko darbą, bet dažniausiai šią profesiją pasirinkę žmonės suvokiami kaip protingi, gana užsidarę, socialiai neaktyvūs ir pasišventę vien tik savo darbui.
(0) 2015-12-02 2
Grupė mokslininkų, pasiryžusių apsaugoti vyrų kelnes nuo šlapimo purslų, pasisėmė idėjų iš gamtos ir sukūrė naujo tipo pisuarų įdėklą, kuris apsaugos šlapimą nuo išsitaškymo, rašo cnet.com.
(3) 2020-08-23 2
Nuogąstavimai, kad Covid-19 sukėlėjas gali „gyventi“ ant maisto ir išlaikyti gyvybingumą net -80 °C, pasitvirtino.
(11) 2016-07-12 0
Tarptautinė mokslininkų grupė baigė beveik dvi savaites trukusius archeologinius tyrimus. Jie buvo vykdomi dvejose Lietuvos žydų istorijai itin svarbiose vietose. Tyrinėtojai ieškojo tunelio, žinomo iš amžininkų prisiminimų apie Holokaustą, ir bandė tikslinti duomenis apie Vilniaus Didžiąją sinagogą ir jos kiemo pastatus. Tyrimams naudotas naujas neinvazinių tyrimų būdas – grunto skvarbos radaras ir elektrinės varžos tomografija.
(0) 2015-04-28 -1
Prisiminkite situaciją, kai paskutinį kartą internetinėje erdvėje rašėte „anonimiškai“, nes slėpėtės po išgalvotu pseudonimu ar jungėtės per įgaliotąjį serverį, maskuodami savo IP adresą. Ar nebūtų tuomet apmaudu, jei pritaikius automatinius metodus iš tokio anoniminio teksto vos per keletą sekundžių būtų galima sužinoti Jūsų amžių, lytį, išsilavinimą, politines pažiūras, asmenybės tipą (intravertas/ekstravertas), net nustatyti ar ateityje sirgsite Alzhaimerio liga? Skamba lyg būtų mokslinė fantastika? Visai ne! Tokie tyrimai jau porą dešimtmečių vykdomi anglų kalbai.
(0) 2017-03-08 -3
Žemės drebėjimus mes įsivaizduojame kaip kažkokius tolimus ir mums beveik visiškai svetimus reiškinius. Žinoma, niekam nėra paslaptis, kad mūsų kraštuose jie vyksta neįtikėtinai retai, o drebėjimo epicentras Lietuvoje nebūna niekada, nes Lietuva nėra aktyvi seisminė sritis. Visgi, tokios nuostatos mokslininkams nesutrukdė padaryti netikėtą atradimą - Lietuvos teritorijoje stiprūs žemės drebėjimai visgi gali įvykti.
(5) 2017-05-30 -14
Laikote save išprususiu bei apsiskaičiusiu? Jei toks ir esate, neabejojame, jog tikrai atsiras ne vienas ir netgi ne du faktai iš žemiau pateikto sąrašo, kurių nežinojote. Beje, juos surinko „Science Alert“.