Mokslo atradimai (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(1) 2015-12-07 47
Nors mokslo atstovams buvo sunku tuo patikėti, tačiau tyrimai parodė, kad kraujagysles primenančios struktūros, rastos 80 mln. metų senumo dinozaurų fosilijose, iš tiesų yra dinozauro kraujagyslės.
(0) 2020-06-05 47
Azotas - 7-as periodinės elementų lentelės narys. Didžiąją mūsų kvėpuojamo oro dalį sudaro azotas, tačiau šis elementas mokslininkams visada kėlė klausimų. Kodėl jis neturi vadinamosios juodosios formos? Turi ir ją ką tik sukūrė Bairoito universiteto mokslininkai.
(0) 2016-05-06 45
8 procentai jūsų DNR yra sudaryti iš nežmogiškos kilmės virusinių fragmentų. Tiesą sakant, jie slypi visų Žemės organizmų, kurie turi žandikaulį ir stuburo smegenis, genomuose.
(0) 2015-07-20 45
<em>Žvilgsniai į Plutoną, greičiausias lankstus diodas ir miego trūkumo povekis gebėjimui skaityti veidus</em>
(1) 2015-12-02 45
Mokslininkai, plušantys Šiaurės Karolinos valstijos universitete, atrado naują kietos anglies atmainą, kurią pavadino Q-anglimi. Kitos iki šiol žinomos kristalinės anglies atmainos buvo deimantas ir grafitas. O taip pat šie mokslininkai, panaudodami Q-anglį, sukūrė būdą gaminti deimantams giminingas struktūras kambario temperatūroje, esant įprastiniam atmosferos slėgiui, rašo phys.org.
(2) 2015-10-01 44
Matematinė mįslė, kurios niekas nesugebėjo įveikti daugiau nei 80 metų – net ir galingiausiais kompiuteriais – panašu, pasidavė vienam jaunam matematikui, rašo nature.com.
(3) 2016-04-15 44
Protingi žmonės laimingesni savo pačių draugijoje, nei būdami su draugais. Naujas tyrimas parodė, kad kuo daugiau laiko protingi žmonės leidžia bendraudami su draugais, tuo mažiau jie patenkinti savo gyvenimu.
(0) 2015-07-31 43
Futuristinei fizikos „supersimetrijos“ teorijai, kuri aiškina bazinę Visatos prigimtį, suduotas dar vienas smūgis.
(5) 2016-05-19 43
Fizikai ką tik atrado naują šviesos formą, kuri nepaklūsta egzistuojantiems judesio kiekio momento dėsniams ir gali supurtyti mūsų supratimą apie elektromagnetinį spinduliavimą. Šis atradimas taip pat gali pasitarnauti greitesniam ir saugesniam optiniam ryšiui.
(0) 2015-07-28 42
Jungtinėje Karalystėje dirbantis lietuvis mokslininkas Skirmantas Kriaučionis, Oksfordo universiteto Ludwigo vėžio tyrimų centre vadovaujantis laboratorijai, kartu su kolegomis atrado tai, ką galima būtų pavadinti tam tikrų vėžio formų Achilo kulnu – labai tikėtina, kad šis atradimas ateityje palengvins šios sudėtingos ligos gydymą.
(0) 2017-03-03 42
<em>Dabar daugiau nei pusė donorų organų nepersodinami, nes atvėsintus juos galima laikyti vos kelias valandas. Smarkiai sušaldytus organus galima laikyti praktiškai neribotai, tačiau atšildan
(1) 2016-05-13 42
Naujame tyrime mokslininkai pristatė detaliausią iki šiol sukurtą mūsų planetos magnetinio lauko žemėlapį. Tyrime aprašoma, kaip magnetinis laukas, kuris mus saugo nuo saulės vėjų ir kosminės spinduliuotės, nuolat kinta ir blogiausia yra tai, kad jis greitai silpnėja.
(3) 2015-10-02 41
Atrodo, rinkti gintarą, o ypač mėginti iš jo iškrapštyti priešistorinių vabzdžių inkliuzus, nėra taip saugu, kaip galėtume pamanyti. Mokslininkai 20 mln. metų senumo gintaro gabalėlyje aptiko blusą, kurioje vis dar glūdi mikroorganizmas, galimai esantis daugiausia gyvybių Europoje nusinešusios „Juodosios mirties“ epidemijos sukėlėjo protėviu.
(1) 2016-05-13 41
Astronomai pranešė, kad pavadinimo neturintis, anksčiau tinkamai neįvertintas Saulės sistemos pakraštyje atsidūręs objektas yra kur kas didesnis, nei anksčiau manyta.
(2) 2015-03-17 40