Mokslo atradimai (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(10) 2016-05-16 113
Jei paklausite žmonių, kas sukelia priklausomybę, dauguma tikriausiai pasakys – narkotikai. Pagal šį požiūrį, tokių medžiagų, kaip heroinas, kokainas ir metamfetaminas savybės, mus veikia, kaip cheminiai „kabliukai“, dėl kurių vartotojas tampa priklausomu. Be abejo, tai yra tiesa, tačiau lieka neaišku, kodėl vieni žmonės lengvai užkimba už šio masalo, o kiti – ne.
(6) 2016-04-18 76
Ilgą laiką buvo manoma, kad seniausi žmonės Lietuvos teritorijoje pasirodė maždaug prieš 14 tūkstančių metų, kai atšilo ir ištirpo ledynai. Tačiau netikėtas radinys apvertė šią teoriją aukštyn kojomis.
(6) 2016-10-04 76
Ar gali būti, jog Suvalkijos ūkininko laukuose aptiktame bidone su senais dokumentais yra 1918 metų Nepriklausomybės aktas, kurio iki šiol buvo ieškoma daug kartų, bet nesėkmingai?
(5) 2016-04-05 51
Archeologų komanda mano atradusi iki šiol nežinotos vikingų gyvenvietės liekanas pietvakarių Niufaundlendo saloje. Jeigu bus patvirtinta, kad radiniai iš tiesų priklausė vikingams, tai bus antras įrodymas, paremiantis teoriją, kad Vikingai gyveno Šiaurės Amerikoje, rašo phys.org.
(7) 2016-03-17 49
Du matematikai buvo šokiruoti, lygiai taip pat kaip ir jų kolegos. Visų jų didžiausio nustebimo priežastis – aptiktas pirminių skaičių modelis, rašo „Independent.co.uk“.
(6) 2016-08-26 49
<i>Užvakar <a href=\"http://www.technologijos.lt/n/mokslas/astronomija_ir_kosmonautika/S-56705/\" target=\"_blank\">pasaulį apskriejo žinia</a>, kad mūsų kosminėje kaimynystėje, prie Kentauro P
(0) 2016-05-06 45
8 procentai jūsų DNR yra sudaryti iš nežmogiškos kilmės virusinių fragmentų. Tiesą sakant, jie slypi visų Žemės organizmų, kurie turi žandikaulį ir stuburo smegenis, genomuose.
(3) 2016-04-15 44
Protingi žmonės laimingesni savo pačių draugijoje, nei būdami su draugais. Naujas tyrimas parodė, kad kuo daugiau laiko protingi žmonės leidžia bendraudami su draugais, tuo mažiau jie patenkinti savo gyvenimu.
(5) 2016-05-19 43
Fizikai ką tik atrado naują šviesos formą, kuri nepaklūsta egzistuojantiems judesio kiekio momento dėsniams ir gali supurtyti mūsų supratimą apie elektromagnetinį spinduliavimą. Šis atradimas taip pat gali pasitarnauti greitesniam ir saugesniam optiniam ryšiui.
(1) 2016-05-13 42
Naujame tyrime mokslininkai pristatė detaliausią iki šiol sukurtą mūsų planetos magnetinio lauko žemėlapį. Tyrime aprašoma, kaip magnetinis laukas, kuris mus saugo nuo saulės vėjų ir kosminės spinduliuotės, nuolat kinta ir blogiausia yra tai, kad jis greitai silpnėja.
(1) 2016-05-13 41
Astronomai pranešė, kad pavadinimo neturintis, anksčiau tinkamai neįvertintas Saulės sistemos pakraštyje atsidūręs objektas yra kur kas didesnis, nei anksčiau manyta.
(0) 2016-04-29 40
Lundo universiteto Švedijoje mokslininkų tyrimas parodė, kad krankliai intelektu nė kiek nenusileidžia šimpanzėms, nepaisant gerokai mažesnių smegenų.
(0) 2016-04-13 40
Mokslininkai iš Keiptauno universiteto Pietų Afrikos respublikoje nustatė, kad tolimame Visatos regione esančios juodosios skylės spinduliuoja radijo bangų pliūpsnius ta pačia kryptimi.
(2) 2016-08-22 38
Tam, kad atrastume tai, kas bus naudojama kasdien ar pakeis pasaulį, nebūtina kiaurą parą dirbti laboratorijoje ir eksperimentuoti. Kaip rodo istorija, kartais visiškai atsitiktinai gali nusišypsoti sėkmė.
(3) 2016-04-18 38
Sukurta nauja nuostabi medžiaga – karbinas, kuriai nuo šiol atitenka tvirčiausios pasaulyje medžiagos vardas. Grafeną nuvainikavusį karbiną mokslininkams pavyko pagaminti dėl naujos gamybos technikos.