Mokslo atradimai (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(4) 2017-05-23 87
Dažnai įsivaizduojame, kad augalai yra primityvūs ir visai nieko nejaučiantys organizmai. Tačiau gali būti, kad ši nuomonė apie juos yra net labai klaidinga. Mokslininkai išsiaiškino, kad augalai stengiasi išgirsti, kur yra vanduo, ir savo šaknis nukreipia būtent į tą pusę. Kaip augalai gali girdėti? Ar tiesa, kad jie girdi, kai juos kas nors valgo?
(5) 2017-06-23 85
Mokslas teigia, kad šiuolaikinis žmogus Žemėje gyvena 200 000 metų, o pirmosios civilizacijos prasidėjo prieš 10 000 metų. Atrodytų, pakankamai laiko gerai pažinti savo namus, bet… Žemė yra įvairi. Ir nors paskutiniais šimtmečiais mokslas šuoliuoja neįtikėtais šuoliais, vis dėlto šiandien dar turime klausimų apie gimtąją planetą, į kuriuos kol kas dar negalime atsakyti.
(0) 2017-01-04 58
Nors mokslininkai jau nuo senų senovės nuodugniai tyrinėja žmogaus organizmą, šis vis dar sugeba pateikti staigmenų. „Science Alert“ rašo, jog mokslininkai visiškai neseniai išskyrė naują organą žmogaus kūne, kuris slėpėsi virškinimo sistemoje visą tą laiką iki šiol.
(1) 2017-01-20 58
28-erių metų ukrainietė Olga Brovarets – vyresnioji Molekulinės biologijos ir genetikos instituto mokslo darbuotoja ir jauniausia mokslų daktarė Ukrainoje, kurios vystomas tyrimas gali tapti proveržiu gydant onkologines ligas.
(4) 2017-04-24 55
Plikasis smėlrausis yra labai keistas gyvūnas, jau kurį laiką mokslininkams neduodantis ramybės. Ne, ne dėl gana nepatrauklios išvaizdos. Nors plikasis smėlrausis tikrai pritiktų ir siaubingame košmare, jis pasižymi ir kitomis neįtikėtinomis savybėmis. Jis atsparus vėžiui, nejaučia skausmo ir, kaip paaiškėjo dabar, energiją gaminasi visai kitaip nei kiti žinduoliai.
(4) 2017-05-25 50
Daugybė žmonių savo malonumui vartoja įvairias narkotines medžiagas. Kartais tai nėra susiję su priklausomybe - kai kurie lengvus narkotikus vartoja tik kai pasitaiko koks nors draugų susibūrimas ar šventė. Visgi, mokslininkai iki šiol nebuvo tikri, kurie iš laisvalaikio narkotikų yra saugiausi, todėl jie atliko tyrimą. Rezultatas nustebino net juos pačius.
(0) 2017-03-03 42
<em>Dabar daugiau nei pusė donorų organų nepersodinami, nes atvėsintus juos galima laikyti vos kelias valandas. Smarkiai sušaldytus organus galima laikyti praktiškai neribotai, tačiau atšildan
(4) 2017-08-08 39
Tikriausiai pastebėjote, kad kai kurie jūsų draugai kelia žymiai daugiau nuotraukų į socialinius tinklus nei kiti. Galbūt net turite draugų, kurie tai daro nuolat, nepriklausomai nuo to, kur būtų ir ką veiktų. Naujas tyrimas atskleidė, kad tai gali būti sunkaus psichikos sutrikimo simptomas.
(4) 2017-02-23 38
Organiniai junginiai aptinkami daug kur kosmose, bet iki šiol Asteroidų žiede jų užfiksuota nebuvo. Įdomu, kad buvo skelbiama apie alifatinių organinių molekulių aptikimą Cereros paviršiuje.
(0) 2017-08-07 35
Prieš 110 mln. metų gyvenęs dinozauras, kurio nepaprastai gerai išsilaikiusios fosilijos buvo rastos viename Kanados karjere, dabar jau turi vardą, o mokslininkams pavyko išsiaiškinti įdomių duomenų apie jo neramų gyvenimą, ketvirtadienį paskelbė tyrėjai.
(0) 2017-03-01 33
<em>Tarptautinė mokslininkų komanda, vadovaujama Londono universiteto koledžo (UCL) mokslininkų, atrado mikroorganizmų, kuriems mažiausiai 3770 milijonų metų, liekanas. Jos suteikia tiesiogini
(0) 2017-02-28 29
Johnso Hopkinso universiteto (JAV) tyrėjai atliko tyrimą, norėdami išsiaiškinti, kokią įtaką turi vadinamuosiuose stebuklinguose grybukuose esantis haliucinogenas psilocibinas. Tyrime dalyvavo 51 savanoris, ir buvo pastebėta, kad jiems davus nemažą dozę psilocibino, net 60 procentų dalyvių asmenybės pasikeitė ilgam, net iki vienerių metų.
(0) 2017-08-10 27
Sportas augina ir stiprina raumenis, o širdis yra raumuo. Fizinis aktyvumas yra labai sveikas širdžiai, tačiau ne visi gali sportuoti. Dabar mokslininkai surado būdą, kaip priversti širdį augti ir stiprėti, tarsi žmogus sportuotų. Tam net nereikia jokių pastangų!
(0) 2017-04-21 26
Naujai atrasta planeta yra geriausia ir tinkamiausia vieta aptikti ateiviams, skelbia mokslininkai. Super-žemė turi kodinį pavadinimą LHS1140b.
(3) 2017-08-04 24
Jei gyvenime turite ambicingų tikslų ir norų, išvengti didžiulio tempo ir nerimo tikriausiai nepavyks. Mūsų gyvenimai yra kupini streso, kurį kartais sunku suvaldyti. Visgi, naujas mokslininkų tyrimas atskleidė labai paprastą būdą, kaip galima susidoroti su stresu ir tai gali padaryti kiekvienas. Tam nereikės nei daug laiko, nei pastangų, nors pats metodas iš pradžių visiems atrodo keistas.