Mokslo atradimai (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(0) 2020-07-09 94
Tabakas – ne toks senas atradimas, kaip rūkymas. Tačiau tai netrukdė indėnams papsėti taikos pypkes.
(0) 2020-06-05 45
Azotas - 7-as periodinės elementų lentelės narys. Didžiąją mūsų kvėpuojamo oro dalį sudaro azotas, tačiau šis elementas mokslininkams visada kėlė klausimų. Kodėl jis neturi vadinamosios juodosios formos? Turi ir ją ką tik sukūrė Bairoito universiteto mokslininkai.
(1) 2020-02-10 3
Naujas rentgeno tyrimas rodo, kad garsus Leonardo da Vinci paveikslas „Madona uolose“ savyje slepia atvaizdą – sparnuotą kūdikėlį Jėzų, kuris vėliau buvo paslėptas po dažų sluoksniu.
(0) 2020-01-08 15
2019-aisiais pasaulyje netrūko liūdnų, piktų ir tiesiog katastrofiškų naujienų. Tačiau praėjusiais metais mus užliejo ir džiugių bei tiesiog nuostabių atradimų banga: nuo mažučių lėtūnų Mėnulyje (turbūt juos galima vadinti Mėnulio vandens meškučiais) iki brangakmenius primenančių ežerų, aptiktų po Grenlandijos ledynais ir įspūdingų hidroterminių angų sistemos.
(0) 2019-12-26 7
Ar norėtumėte atrasti naują galaktikos rūšį? Savo vardu pavadinti juodosios skylės „vaiduoklį“? Ar pirmasis perskaityti žymaus menininko asmeninį dienoraštį? Pasirodo, visa tai daugiau nei įmanoma, o „profesionaliu“ mokslininku ar menotyrininku būti visai nebūtina.
(0) 2019-11-13 49
Laikas yra sudėtingas dalykas, bet tai yra tiesa - mūsų dinozaurai gyveno kitoje galaktikos pusėje.
(0) 2019-10-23 5
Mokslininkai atsitiktinai surado plutonio junginį, kuris galėtų išspręsti mūsų radioaktyvių atliekų saugojimo problemas.
(0) 2019-09-17 6
Pastaraisiais metais smalsiausi pasaulio mokslininkai aiškinosi, dėl ko sterblinių žinduolių vombatų išmatos yra kubelių formos, analizavo, kaip skiriasi magnetinės gyvų ir negyvų tarakonų savybės, tyrinėjo, kodėl vyrų kairioji sėklidė kaista labiau už dešinę. Ir už tokius keistus tyrimus, kurie iš pradžių sukelia šypseną, bet po to priverčia gerai pasukti galvą, kasmetinėje šmaikščioje ceremonijoje Harvardo universiteto Sanderso teatre išdalintos 2019 metų Ig Nobelio premijos, rašo „Ars Technica“.
(0) 2019-09-17 7
Niujorko vertybinių popierių biržoje menininkų ir mokslininkų komanda vizualiai pradangino 16,78 karatų deimantą, kurio vertė didesnė kaip 2 milijonai dolerių.
(0) 2019-09-13 50
Netoli Sidnėjaus yra viena šiurpi, bet labai reikalinga vieta, vadinama AFTER. Tai - žmogaus kūno irimo centras, kur dirba kelios mokslininkų komandos. Alyson Wilson yra viena iš tų mokslininkų. Ji neseniai užbaigė įdomų tyrimą, kuris parodė, kad žmogus juda net 12 mėnesių po mirties. Bet ką tai reiškia? Ir kodėl tai svarbu?
(0) 2019-04-23 13
Nei su žiburiu nerastume žmonių, kuriems patinka uodai (na, nebent tokiais būtų mokslininkai, kurie tyrinėja uodus). Šie maži ir įkyrūs vabzdžiai moka sugadinti nuotaiką taip, kad kartais norėtųsi tiesiog tapti nematomu, kad šie mažieji įkyruoliai mūsų nepastebėtų. Ir pasirodo, mintis tapti nematomu gali virsti realybe – bent jau iš dalies.
(4) 2019-04-09 25
Mėnulis, kaip ir Žemė, turi plutą, mantiją ir branduolį. Seismologiniai duomenys leidžia spręsti, kad branduolio išorinėje dalyje 5-30% medžiagos yra skystos būsenos.
(0) 2019-01-03 113
Mes jau žinojome, kad po Žemės paviršiumi egzistuoja gyvybė, tik iki šiol nežinojome, kad jos yra tiek daug.
(0) 2018-12-24 4