Mokslo atradimai (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(21) 2015-05-29 68
Kanapės beveik visuomet buvo žmogaus buities dalis, kol prasidėjo visuotinė kanapių beprotybė – augalas, kurį kaip vaistą kinai vartojo prieš tūkstančius metų, o Džordžas Vašingtonas augino namuose, pradėtas vertinti kaip jaunimo žudikas. Kanapės beveik 70-čiai metų pasitraukė į pogrindį, o jų medicininiai tyrimai iš esmės nutrūko.
(20) 2015-06-02 68
Keista kvantinė teorija, kuri teigia, kad realybė neegzistuoja iki tol, kol nėra stebima, praėjo dar vieną išbandymų etapą.
(15) 2015-04-13 37
Šviesa yra esminė kvantinės komunikacijos sudedamoji dalis, bet ji turi vieną didelį trūkumą – juda dideliu greičiu (apie 300 tūkstančių km/s) ir neturi pastovios būklės, kurioje gali būti saugoma. Tačiau vieno technologijų universiteto mokslininkų grupė sugebėjo pademonstruoti, kad ši problema gali būti išspręsta
(14) 2016-05-28 21
<i>Daugeliui tai klausimas „kada“, o ne „ar“ rasim protingą gyvybę už Saulės sistemos ribų. Bet kai ta diena išauš, kaip visuomenei turėtų būti pranešta ši, ko gero, svarbiausia na
(11) 2016-07-12 0
Tarptautinė mokslininkų grupė baigė beveik dvi savaites trukusius archeologinius tyrimus. Jie buvo vykdomi dvejose Lietuvos žydų istorijai itin svarbiose vietose. Tyrinėtojai ieškojo tunelio, žinomo iš amžininkų prisiminimų apie Holokaustą, ir bandė tikslinti duomenis apie Vilniaus Didžiąją sinagogą ir jos kiemo pastatus. Tyrimams naudotas naujas neinvazinių tyrimų būdas – grunto skvarbos radaras ir elektrinės varžos tomografija.
(11) 2016-03-24 28
Augalai prie pasaulinio klimato pokyčių prisitaiko geriau negu iki šiol manė mokslininkai, todėl šio proceso padariniai tikriausiai nebūtų tokie pragaištingi, kaip kai kurie prognozavo, rodo nauja studija.
(10) 2016-05-16 113
Jei paklausite žmonių, kas sukelia priklausomybę, dauguma tikriausiai pasakys – narkotikai. Pagal šį požiūrį, tokių medžiagų, kaip heroinas, kokainas ir metamfetaminas savybės, mus veikia, kaip cheminiai „kabliukai“, dėl kurių vartotojas tampa priklausomu. Be abejo, tai yra tiesa, tačiau lieka neaišku, kodėl vieni žmonės lengvai užkimba už šio masalo, o kiti – ne.
(10) 2018-08-07 49
Mokslininkai žengė didžiulį žingsnį pirmyn, link stabilios branduolinės sintezės energijos. Jie atrado būdą kaip termobranduoliniuose reaktoriuose stabilizuoti plazmą ir užkirsti kelią temperatūrų bei tankių svyravimams.
(10) 2015-06-16 18
Kitą kartą prieš godžiai kimšdami tą kumpio gabalą galbūt pagalvosite dar kartą. Mokslininkai nustatė, kad kiaulės gali atlikti užduotis ne prasčiau nei šimpanzės ar šunys ir turi visą aibę gebėjimų, apie kuriuos mažai kas žino.
(8) 2015-05-29 28
Kubos mokslininkams prireikė daugiau nei 15 metų, kad sukurtų vakciną nuo plaučių vėžio.
(7) 2015-08-17 79
<em>Kar­tas nuo kar­to ky­la idė­jos, pa­kei­čian­čios po­žiū­rį į sa­ve ir mū­sų vie­tą kos­mo­se. Že­mė su­ka­si apie Sau­lę. Mes ki­lo­me iš bež­džio­nių. Mū
(7) 2015-06-11 28
<em>„Juros periodo parke“ dinozaurai buvo atgaivinti iš gintare užkonservuoto kraujasiurbio moskito žarnyne buvusio kraujo. Dabar radome tai, kas veikiausiai yra tikras dinozauro kraujas pelk
(7) 2016-02-05 26
Ilgus šimtmečius Saturnas buvo apgaubtas daugybe paslapčių. Vis tik panašu, jog tobulėjančios technologijos ir nauji tyrimo metodai šias paslaptis mokslininkams po truputį leidžia išgvildenti.
(7) 2015-06-11 13
Mėnuo, kurį gimėte, turi įtakos ligoms, kuriomis, tikėtina, būsite linkę sirgti. Toks teiginys nuskambėjo ne iš kokio nors astrologo, o iš rimtų mokslininkų lūpų. JAV, Niujorke esančio Kolumbijos universiteto mokslininkai sukūrė algoritmą, kuriuo susiejo duomenis apie gimimo datą ir medicininius įrašus.
(7) 2016-03-17 49
Du matematikai buvo šokiruoti, lygiai taip pat kaip ir jų kolegos. Visų jų didžiausio nustebimo priežastis – aptiktas pirminių skaičių modelis, rašo „Independent.co.uk“.