Mokslo atradimų istorijos (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(38) 2013-09-25 3
Nuo 1920 iki 1950 m. sovietų mokslininkas Sergejus Briuchonenka begales valandų praleido triūsdamas savo laboratorijoje. Savo Tėvynėje jis buvo gerbiamas mokslininkas dėl savo įžvalgų apie kraujo perpylimo procedūrą. Tačiau mokslininkas norėjo savo darbais pasiekti įmanomumo ribą. Makabriški jo eksperimentai buvo sutelkti į galimybę palaikyti gyvybę dirbtiniu būdu. Nieko nuostabaus, kad jo laborantams teko priprasti prie gyvų begalvių šunų ir dekapituotų gyvūnų galvų kasdienybės. O po šiurpių eksperimentų mokslininkai šunis atgaivindavo. Kur nuvedė šie šunų-zombių likimais grįsti transplantacijos istorijos keliai ir klystkeliai?
(4) 2013-08-01 11
Netyčia padaryta klaida Švedijos mokslininkams padėjo sukurti medžiagą, kurios sukūrimas iki tol buvo laikomas neįmanomu. Atradimas pristatytas žurnale "PLOS ONE".
(16) 2013-05-21 4
Matematikos pasaulyje visiškai nežinomas vyrukas padarė proveržiu jau vadinamą atradimą, kuris padės geriau suprasti skaičius. Istorija tokia: kadaise darbo ilgai neturėjęs ir populiarioje amerikietiškoje sumuštinių užkandinėje "Subway" dirbęs vyras dabar matematikos genijams padeda perprasti vieną iš seniausių neįmintų matematikos problemų – pirminių skaičių-dvynių numatymo problemą.
(0) 2012-10-11 0
Galimas daiktas, kad pasaulis nebūtų toks, kokį mes jį turime šiandien, jeigu kai kas laikas nuo laiko nebūtų sakęs: „blauzdos per skystos ...“
(0) 2012-10-08 2
Paprastai telekinezę vertiname kaip mistinę antgamtinę jėgą. Tačiau sąvoka „telekinezė“ kilusi iš graikų kalbos: „kinesis“ reiškia judėjimą, o „tele“ – per atstumą. Tad visatoje telekinezės (arba judėjimo per atstumą) – nors vežimu vežk.
(0) 2012-09-24 -1
Marija Kiuri buvo pirmoji moteris, gavusi Nobelio premiją, ir pirmoji mokslininkė, šią premiją gavusi du kartus.
Deja, ji tapo savo išradimų ir eksperimentų su jais auka. Tai – ne vienintelis atvejis mokslo istorijoje, kai mokslininkai tampa savo „kūdikių“ aukomis.
(4) 2012-07-27 1
Ar teko kada nors girdėti apie „Demoniškąjį branduolį“? Taip savo cheminį kūrinį galiausiai pavadino prietaringumu anaiptol nepasižymėję liūdnai pagarsėjusios Los Alamoso laboratorijos (JAV) mokslininkai. Kur čia prietarai? Tiesiog demoniškai pavadintas šėtoniškas žmogaus rankų kūrinys velniškai keistų laboratorinių eksperimentų serijoje nusinešė ne vieną gyvybę. Viena iš niūriųjų mokslo pasaulio legendų, kuri, anot portalo „io9.com“, šiurpumu nusipe...
(22) 2012-02-06 1
Penktoje klasėje besimokanti 10-metė Kanzas Sičio (JAV) gyventoja Klara Lacen (Clara Lazen) atrado tetranitratoksikarboną – molekulę, kurią sudaro deguonis, azotas ir anglis. Ši medžiaga gali būti naudojama įvairiai – ir kaip sprogstamoji medžiaga, ir kaip energiją kaupianti medžiaga.
(6) 2011-11-29 1
Mokslo istorijoje būta eksperimentų, kurie, šiuolaikiniu požiūriu, buvo atlikti stulbinančiai neetiškai, tačiau, kaip paaiškėjo, išgelbėjo begalę žmonių gyvybių ir suteikė žinių, kurias pritaikius, daugelį kadaise mirtinų ligų dabar galima laikyti išnykusiomis. Viena iš labiausiai kontraversiškų medicinos mokslo istorijų – apie neatsakingą manipuliavimą raupais ir netikėtą milijonus gyvybių išgelbėjusio vakcinavimo išradimą.
(2) 2011-11-21 1
Dvi tarptautinės mokslininkų grupės konkuruoja, kuri iš jų pirmesnė susintetins sunkiausią cheminį elementą visatoje. Supersunkieji elementai yra Mendelejevo periodinės lentelės apačioje, o jų atominis skaičius (nurodantis protonų skaičių) prasideda 104. Sunkiausias iki šiol cheminis elementas, kuris laikinai vadinamas „ununoctium“, buvo „atrastas“ 2002-aisiais. Besivaržančios mokslininkų komandos mėgina susintetinti elementus, kurių atominis skaičius – 119 i...
(0) 2011-11-10 0
Kaltinimai, kad astronomas Edwinas Hubble`as nutildė belgų dvasininką, kuris pirmasis padarė vieną svarbiausių šių laikų atradimų, yra nepagrįsti. Neseniai E. Hubble`o reputaciją sutepė pasirodę teiginiai, kad jis arba jo sąjungininkas pasirūpino tuo, kad Georges Lemaitre`as, mažai žinomas katalikų kunigas ir matematikas iš Briuselio, negautų nuopelnų už atradimą, jog visata plečiasi, praneša naujienų agentūra AFP.
(0) 2011-11-07 8
Lygiai prieš 100 metų garsus anglų keliautojas kapitonas Robertas Falconas Scottas išsiruošė į ekspediciją, kurios tikslas buvo pirmiems pasiekti Pietų ašigalį. Nors nepavyko pasiekti nei šio tikslo, nei sugrįžti gyviems, Scotto ekspedicija atsidūrė garbingose mokslo istorijos puslapiuose.
(7) 2011-11-05 0
Lapkričio 4 d. Tarptautinės Teorinės ir Taikomosios Fizikos Generalinėje Asamblėjoje (General Assembly of the International Union of Pure and Applied Physics) paskelbta apie periodinės cheminių elementų lentelės papildymą trimis naujais cheminiais elementais – darmstadžiu (darmstadtium, Ds, eil. nr. 110), rentgeniu (roentgenium, Rg, eil. nr. 111) ir koperniciu (copernicium, Cn, eil. nr. 112).
(15) 2011-08-03 2
Nors Albertas Einsteinas laikomas didžiausiu XX a. mokslo genijumi, daugelį jo stulbinamų atradimų temdo klaidos, pradedant rimtomis matematikos klaidomis, baigiant neteisinga nuomone dėl įvairių fizikos dalykų ir nesugebėjimu perprasti kai kurių savo paties teorijų niuansų, teigia knygos „Einšteino klaidos: žmogiški genijaus riktai“ („Einstein's Mistakes: The Human Failings Of Genius“) autorius Hansas C. Ohanianas.
(47) 2011-07-26 20