Mokslo atradimų istorijos (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(6) 2011-11-29 1
Mokslo istorijoje būta eksperimentų, kurie, šiuolaikiniu požiūriu, buvo atlikti stulbinančiai neetiškai, tačiau, kaip paaiškėjo, išgelbėjo begalę žmonių gyvybių ir suteikė žinių, kurias pritaikius, daugelį kadaise mirtinų ligų dabar galima laikyti išnykusiomis. Viena iš labiausiai kontraversiškų medicinos mokslo istorijų – apie neatsakingą manipuliavimą raupais ir netikėtą milijonus gyvybių išgelbėjusio vakcinavimo išradimą.
(2) 2011-11-21 1
Dvi tarptautinės mokslininkų grupės konkuruoja, kuri iš jų pirmesnė susintetins sunkiausią cheminį elementą visatoje. Supersunkieji elementai yra Mendelejevo periodinės lentelės apačioje, o jų atominis skaičius (nurodantis protonų skaičių) prasideda 104. Sunkiausias iki šiol cheminis elementas, kuris laikinai vadinamas „ununoctium“, buvo „atrastas“ 2002-aisiais. Besivaržančios mokslininkų komandos mėgina susintetinti elementus, kurių atominis skaičius – 119 i...
(0) 2011-11-10 0
Kaltinimai, kad astronomas Edwinas Hubble`as nutildė belgų dvasininką, kuris pirmasis padarė vieną svarbiausių šių laikų atradimų, yra nepagrįsti. Neseniai E. Hubble`o reputaciją sutepė pasirodę teiginiai, kad jis arba jo sąjungininkas pasirūpino tuo, kad Georges Lemaitre`as, mažai žinomas katalikų kunigas ir matematikas iš Briuselio, negautų nuopelnų už atradimą, jog visata plečiasi, praneša naujienų agentūra AFP.
(0) 2011-11-07 8
Lygiai prieš 100 metų garsus anglų keliautojas kapitonas Robertas Falconas Scottas išsiruošė į ekspediciją, kurios tikslas buvo pirmiems pasiekti Pietų ašigalį. Nors nepavyko pasiekti nei šio tikslo, nei sugrįžti gyviems, Scotto ekspedicija atsidūrė garbingose mokslo istorijos puslapiuose.
(7) 2011-11-05 0
Lapkričio 4 d. Tarptautinės Teorinės ir Taikomosios Fizikos Generalinėje Asamblėjoje (General Assembly of the International Union of Pure and Applied Physics) paskelbta apie periodinės cheminių elementų lentelės papildymą trimis naujais cheminiais elementais – darmstadžiu (darmstadtium, Ds, eil. nr. 110), rentgeniu (roentgenium, Rg, eil. nr. 111) ir koperniciu (copernicium, Cn, eil. nr. 112).
(15) 2011-08-03 2
Nors Albertas Einsteinas laikomas didžiausiu XX a. mokslo genijumi, daugelį jo stulbinamų atradimų temdo klaidos, pradedant rimtomis matematikos klaidomis, baigiant neteisinga nuomone dėl įvairių fizikos dalykų ir nesugebėjimu perprasti kai kurių savo paties teorijų niuansų, teigia knygos „Einšteino klaidos: žmogiški genijaus riktai“ („Einstein's Mistakes: The Human Failings Of Genius“) autorius Hansas C. Ohanianas.
(47) 2011-07-26 20
Kad dabar esame čia, mums klaikiai pasisekė. Pasisekė ne kartą – sekėsi nuolatos ir nesuskaičiuojamai. Prieš 13,7 mlrd. metų po Didžiojo sprogimo gimė Visata. Nuo to momento praėjus maždaug 10 mlrd. metų, susiformavo planeta, kurią mes vadiname Žeme. Dar po kelių milijardų metų atsiradome visi mes. Tokios įvykių sekos galimybė yra tokia neįsivaizduojamai menka, jog statistiškai mes turėtume neegzistuoti. Vis tik mes egzistuojame. Jei pavyktų bent trumpam atitolti nu...
(3) 2011-03-17 2
Mokslininkai nupūtė dulkes nuo rentgeno aparato, sukurto netrukus po to, kai 1895 metais atrasti rentgeno spinduliai, ir jį išbandė. Tyrėjai iš to pačio Olandijos miestelio, kur prietaisas ir buvo sukurtas, juo padarė tokias nuotraukas, kurias pamačius sunku patikėti aparato paprastumu ir amžiumi, praneša BBC.
(0) 2011-03-16 1
Kovo 4 dieną Ženevoje, sulaukęs 85 metų, mirė žymus fizikas Simonas van der Mejeris (Simon van der Meer, kuriam kartu su jo kolega Carlo Rubbia 1984 metais buvo skirta Nobelio premija fizikos srityje. Šis apdovanojimas jam suteiktas už technologinę inovaciją, leidusią atrasti fundamentalias Visatą sudarančias daleles.
(11) 2011-01-13 0
Linksmai nusiteikęs japonų mokslininkas išsiaiškino, jog karštuose alkoholiniuose gėrimuose 24 valandas pamirkę bandiniai tampa superlaidininkais aplinkos temperatūroje.