Mokslo atradimų istorijos (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(0) 2016-08-11 173
Nikola Tesla yra vienas garsiausių pasaulio išradėjų. Tačiau šis vyras taip pat buvo ir didelis ekscentrikas. Jį žmonės dažnai vadindavo bepročiu bei keistuoliu. Vis dėlto tai buvo talentingas genijus, kurio gyvenimo būdas bei išmonė stebina dar ir šiandien.
(2) 2016-10-04 115
Alanas Turingas yra šiuolaikinės informatikos ir kriptologijos tėvas, kurio laimėjimai Antrojo pasaulinio karo metu visam laikui įėjo į pasaulio istoriją. Ir nors šio genijaus tarp mūsų jau seniai nėra, tačiau jo atrasti principai yra vis dar naudojami daugelyje šiuolaikinių technologijų.
(4) 2016-09-28 90
Jei skaitėte rusų rašytojo Michailo Bulgakovo romaną „Šuns širdis“ ar matėte to paties pavadinimo Michailo Gorbačiovo peresotrojkos laikų filmą, turėtumėte prisiminti, kad vienas iš pagrindinių herojų – pasaulinio garso profesorius Preobraženskis buvo nuolat kaltinamas „nemeile proletariatui“ ir „kontrevoliucine veikla“.
(0) 2016-04-22 58
Daugiau nei šimtą metų jūroje praleidusi žinutė butelyje oficialiai pripažinta seniausia pasaulyje, skelbia mirror.co.uk.
(3) 2015-05-26 55
<em>Su­skam­ba ža­din­tu­vas. Žvilg­te­li­te į laik­ro­dį – 6:30. Dar ne­iš­li­pus iš lo­vos, ma­žiau­siai še­šios ma­te­ma­ti­nės lyg­tys jau pa­vei­kė jū­sų
(0) 2017-10-24 46
Stephenas Hawkingas - vienas garsiausių pasaulio fizikų, pasiekęs žymių pergalių kvantinės fizikos, teorinės kosmologijos ir juodųjų bedugnių tyrimuose. Kembridžo universitetas neseniai paviešino Stepheno Hawkingo 1965-ųjų disertaciją. Tai dar kartą paskatino mokslininkus pasidomėti šia neeiline asmenybe ir ankstyvaisiais mokslininko darbais. Jie šioje disertacijoje aptiko ir klaidų, ir tiesiog genialių idėjų.
(3) 2015-08-18 43
Trys Vašingtono universiteto mokslininkai įeis į matematikos istoriją kaip naujo tipo netaisyklingojo penkiakampio išradėjai. Jų išradimas patogus tuo, kad tokiais penkiakampiais galima įmantriai iškloti plokštumą (pvz., grindis) be plyšių ir persidengimų. Atradimas gali būti pritaikytas daugelyje sričių – taip pat ir biochemijoje, struktūrų dizaine.
(16) 2014-11-28 42
<em>Sa­ky­da­mi „Ein­štei­nas“, min­ty­je tu­ri­me „ge­ni­jus“. Tik­rą pa­sau­li­nę šlo­vę fi­zi­kui at­ne­šė ne No­be­lio pre­mi­ja už fo­to­efek­to ty­ri
(0) 2015-06-19 40
<em>Hubble kosminis teleskopas jau ketvirtį amžiaus teikia įkvepiančius vaizdus. Paprašėme mokslininkų, tyrėjų ir netgi marsaeigio, pasidalinti savo mėgiamiausiais</em>
(2) 2016-08-22 38
Tam, kad atrastume tai, kas bus naudojama kasdien ar pakeis pasaulį, nebūtina kiaurą parą dirbti laboratorijoje ir eksperimentuoti. Kaip rodo istorija, kartais visiškai atsitiktinai gali nusišypsoti sėkmė.
(6) 2015-05-27 37
<em>Sunku įsivaizduoti gyvenimą be mobiliųjų telefonų, radijo ir televizijos. Tačiau šių technologijų pagrindo – elektromagnetinių bangų – atradimas išaugo iš 150-ies metų senumo abs
(3) 2013-10-26 35
Vienas didžiausių ir įtakingiausių visų laikų protų buvo genialusis XVII – XVIII a. anglų mokslininkas Izaokas Niutonas. Šis žmogus – tai retas pavyzdys, kai vienas asmuo gali sukelti perversmą net keliose skirtingose mokslo srityse. Milžiniški Izaoko Niutono pasiekimai tiksliai ir matematiškai nagrinėjant fizinio pasaulio dėsnius tapo kertiniu akmeniu mokslo raidoje.
(1) 2016-03-16 34
<em>Seule vyks­ta* is­to­ri­nis žai­di­mo go tur­ny­ras tar­p le­gen­di­nio pa­sau­lio čem­p­iono Lee Sedolo ir Google su­kur­tos pro­gra­mos Alphago. Lee pra­lai­­mė­jo tri
(1) 2017-03-13 34
Tibeto plynaukštėje žmonės gyvena jau tūkstančius metų. Tačiau tai, kaip tibetiečiai išgyvena su tokiu mažu deguonies kiekiu, iki šiol buvo mįslė, ir mokslininkai tik dabar pradeda ją įminti.
(2) 2015-03-23 34
Dar 1904 m. 25 metų amžiaus Albertą Einšteiną žmonės galėjo matyti „stumdantį kūdikio vežimėlį Šveicarijos miesto Berno gatvėse, šen bei ten sustojantį, nekreipiantį dėmesio į aplink jį esantį kamštį ir sąsiuvinyje rašantį matematinius simbolius, o sąsiuvinis gulėjo vežimėlyje kartu jo mažu sūnumi, kurio vardas taip pat buvo Albertas“.