Mokslo populiarinimas (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(0) 2019-01-15 0
„Vienas iš būdų kaip išmaitinti augančią žmoniją - tai maistui naudoti vabzdžius. Pasak Gamtos tyrimų centro profesoriaus Sigito Podėno, tai ne galimybė, o neišvengiama būtinybė. Tai tik laiko klausimas.
(1) 2019-01-13 1
„Dar vasarą kilo idėja, kad reportažų apie Lietuvos mokslo ir technologijų pasiekimus galima rasti ne taip jau ir mažai, o savo kaimynus pažįstame menkai. Logiškas pirmas žingsnis – pradėti nuo vienų iš artimiausių, latvių“, – skelbia laidos „Mokslo sriuba“ kūrėjai.
(0) 2019-01-06 13
„Kai suvoki, kad matai kitą pasaulį, patogiai įsitaisęs namuose apžiūrinėji mūsų planetos kaimyną, supranti kaip tai ypatinga. Šie vaizdai - tai ne žmonių kūryba, ne bandymas įsivaizduoti kaip atrodo Marso paviršius, o realus reljefas. Jei mes nuskristume į Marsą ir žvalgytumės iš tokio aukščio, atpažintume šias vietas.” – užburia „Mokslo sriubos" vedėjas Ignas Kančys. Ką šiuo metu žinome apie Marsą? Kokius tyrimus Raudonojoje planetoje atliks nauji NASA ir ESA robotai? Ir kaip mokslininkai ketina parsigabenti Marso mėginių į Žemę? Kvapą gniaužiančias Marso tyrimų naujienas pamatysite laidoje „Mokslo sriuba“.
(0) 2018-12-18 5
„Ar žinote, kad garsioji amerikiečių NASA agentūra šiemet švenčia 60 metų gimtadienį? Su gimtadieniu NASA! O Europos kosmoso tyrimų ir technologijų centras (ESTEC) Nyderlanduose, kuris yra didžiausias ESA agentūros centras, buvo atidarytas 1968 metais - prieš 50 metų. Pabandykime įsivaizduoti, kiek čia kosminių misijų gimė, kiek čia dirbantys žmonės patyrė džiaugsmo ir rūpesčių, kiek buvo kilę įvairiausių iššūkių, kuriuos pavyko išspręsti. Viso to nebūtų Europoje, jei ne bendros kosmoso agentūros sukūrimas.” – „Mokslo sriubos" laidą pradeda vedėjas Ignas Kančys.
(0) 2018-12-10 3
„Kad ir kaip gerai gyventume ir kokie būtume laimingi, džiaugtumės stulbinančia mokslo ir technikos pažanga, didžiule prekių ir paslaugų gausa... Pažiūrėkime kiek visko yra, o dar visai neseniai daug ko trūko. Džiaugtumės taikos laikotarpiu, o kiek karų buvo šioje žemėje! Vis vien mes norime būti laimingesni. Jaučiame, kad dar kažko trūksta iki pilnos laimės. O daugelis žmonių, tiesą sakant, jaučiasi nelaimingi.” – „Mokslo sriubos" laidą pradeda vedėjas Ignas Kančys. Ką mokslininkai žino apie šį jausmą? Kodėl mes norime patirti laimę? Ir visų svarbiausia, kaip jaustis geriau? „Mokslo sriubos“ kūrėjai šiuos klausimus uždavė Vilniaus universiteto psichologui prof. Albinui Bagdonui.
(2) 2018-11-29 7
„Užduosiu jums klausimą. Kada paskutinį kartą skraidėte virš miesto, ėjote kiaurai per sienas, keliavote į kitus dangaus kūnus? Niekada? O gal praėjusią naktį, tik jūs užmiršote?
(0) 2018-11-15 3
„Gerai žinodami tą projektą (Černobylio AE – red. past.), tai, kad jis turėjo reikiamas apsaugas ir technologinį reglamentą, mes negalėjome patikėti, kad reaktorių įmanoma sugriauti. To niekada neturėjo būti. Bet kai buvo nustatyta, kiek pažeidimų padarė ir Černobylio AE vadovai, ir personalas, pasidarė aišku, kad įrašai apie drausmę ir saugos kultūrą - tai ne tušti žodžiai.“ – prisimena Viktoras Ševaldinas, Ignalinos AE direktorius 1991 - 2010 m.
(0) 2018-11-05 3
„Kai kalbame apie kosmines misijas, visada galvoje iškyla šiurpuliukus keliantis pavadinimas NASA, JAV kosmoso agentūra. Žodžiai NASA ir kosmosas yra tarsi sinonimai. Tačiau mūsų Europos žemyne taip pat vyksta kosminiai darbai. Yra ir Europos astronautų, Europos kosminių palydovų ir tyrimų misijų įvairiausiose Saulės sistemos vietose. Neretai drauge su NASA dirba ir Europos kosmoso agentūra“, – intriguoja laidos „Mokslo sriuba“ vedėjas Ignas Kančys.
(0) 2018-10-31 6
Ignalinos atominės elektrinės statybos buvo pats sudėtingiausias ir didžiausias statybų projektas mūsų Lietuvos teritorijoje. Pačiame elektrinės ir Visagino miesto statybos įkarštyje dirbo divizija – daugiau kaip 12 tūkst. karių. Mokslo populiarinimo TV laida „Mokslo sriuba“ kviečia iš arčiau susipažinti su šiuo įspūdingu projektu.
(0) 2018-10-23 11
Amžina žmogaus svajonė – laisvai skraidyti. Asmeninė reaktyvinė skraidyklė šią galimybę mums suteikia. Pirmoji naujojo sezono „Mokslo sriubos“ laida supažindina su išradėjų R. Browningo ir F. Zapatos sukurtomis skraidyklėmis. Tiesa, neilgam. Kol kas ore galima išbūti vos 6 – 9 minutes.
(0) 2018-10-22 12
Įsibėgėjęs ruduo atneša naujų atradimų derlių. Naują sezoną pradėjusi pažintinė TV laida „Mokslo sriuba“ kviečia susipažinti su archeologiniais tyrimais: Gedimino kalne rastais palaidotais 1863 – 1864 metų sukilimo vadais ir dalyviais.
(4) 2018-10-02 8
Nobel premija už fiziologijos arba medicinos pasiekimus skirta mokslininkams, atradusiems vėžio gydymą imunoterpija.
(0) 2018-08-27 4
Penkioliktą rudenį iš eilės mokslo ir technologijų mėgėjai visoje Lietuvoje kviečiami į susitikimus su Lietuvos ir užsienio mokslininkais, inovatoriais, verslininkais didžiausiame šalies mokslo populiarinimo renginyje. Daugiau kaip 360 nemokamų renginių rugsėjo 12-21 dienomis vyks šešiolikoje šalies miestų ir rajonų.