XX amžiaus atradėjai ir mokslininkai (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(11) 2019-09-07 44
Šalyje – rimta radioaktyvių atliekų problema. Tai patvirtina ir Kiuri laboratorijos
(0) 2019-08-17 -4
Prieš 142 metus amerikiečių mokslininkas ir išradėjas Tomas Edisonas sukūrė pirmuosius, tuomet visiškai neįtikėtino ir pasaulį nustebinusio išradimo, prototipus. Fonografu pavadintas prietaisas galėjo ne tik įrašyti garsą, bet ir jį netrukus atkurti. Tai puikiai mums pažįstamo įrenginio – gramofono – pirmtakas. Minėdami šią sukaktį „Bitės Profai“ pasakoja, kaip naujos garso įrašų formos mūsų gyvenimą praturtina ir palengvina šiandien, rašoma pranešime spaudai.
(1) 2019-07-31 24
Thomas Edisonas, garsusis amerikiečių išradėjas ir verslininkas, turėjo labai ilgą darbų sąrašą, kurio per savo ilgą gyvenimą taip ir neįveikė. Nepaisant to, jo elektros lemputė, kurią jam pavyko komercializuoti ir paskleisti po visą pasaulį, pakeitė visų mūsų miegą. Tuo tarpu pats Edisonas miegojo mažai ir pakankamai keistai.
(4) 2019-07-23 29
Nikola Tesla ir Thomas Edisonas nebuvo draugai, tačiau šių išradėjų keliai buvo persipynę. Kurį laiką Tesla netgi dirbo Edisono bendrovėse. Tačiau kai 1931 metais Edisonas mirė, Tesla buvo vienintelis paskelbęs labai neigiamą nuomonę apie šį visuomenėje labai gerbtą žmogų.
(1) 2019-07-22 48
Nikola Tesla, garsus moderniųjų laikų mokslininkas ir išradėjas, buvo įdomi asmenybė. Nors buvo giriamas už eleganciją, iškalbą ir švelnumą, Tesla pasižymėjo keistu požiūriu į moteris, balandžius ir viršsvorio turinčius žmones.
(0) 2019-07-21 87
Nikola Tesla – serbų išradėjas, mokslininkas ir ekscentriškas keistuolis, visą savo gyvenimą pašventęs darbui ir mokslui. Nors jis yra geriausiai žinomas dėl savo indėlio į modernią kintamąją elektros srovę, Tesla taip pat kūrė generatorius, radijo bangomis valdomus laivus ir svajojo sukurti belaidį elektros energijos perdavimo būdą. Darbo tiek daug, o laiko – tiek mažai, tai kaip jis viską suspėjo? Paprasta – jis beveik niekada nemiegojo.
(3) 2019-03-18 39
Sigmundas Freudas - vienas garsiausių pasaulio mokslininkų, psichoanalizės tėvas. Šį vardą žino kiekvienas ir daugelis galėtų išvardinti šio austrų mokslininko pasiekimus. Bet ar žinojote, kad Freudas mirė ne nuo natūralių priežasčių? Tai, kaip baigėsi šio mokslininko gyvenimas šiandien būtų didžiulis skandalas, kuris greičiausiai baigtųsi tyrimu dėl žmogžudystės.
(15) 2019-03-17 16
Dažnas mano, kad mokslas prieštarauja religijai. Arba priešingai - kad religija prieštarauja mokslui. Mokslininkai savo pažiūras retai aptarinėja laisvai, tačiau tiesa yra ta, kad tarp jų, kaip ir tarp kitų visuomenės narių, yra ir religingų, ir ateistų. Ką apie Dievą manė Albertas Einšteinas? O Nikolojus Kopernikas? Kokia buvo Stiveno Hokingo nuomonė šiuo klausimu? Štai 15 įdomių garsių mokslininkų citatų apie Dievą ir religiją.
(0) 2019-02-27 4
Leidykla „Briedis“ pristato naują seriją „Titanai“ ir pirmąją jos knygą – automobilių kompanijos „Ford Motor Company“ įkūrėjo Henry Fordo autobiografiją „Mano gyvenimas ir veikla“. Čia jis pasakoja, kaip ėmė gaminti automobilius, atskleidžia verslo kūrimo patirtį, kuri jam padėjo ne tik tapti turtingu ir įtakingu žmogumi, bet ir pelnyti didelę verslo kolegų, daugybės paprastų amerikiečių pagarbą.
(0) 2018-10-01 15
Per pastaruosius 5000 metų žmogaus sukurtos technologijos gerokai patobulėjo ir Žemė turi randus, kad tai įrodytų. Mes pakeitėme kraštovaizdį, klimatą ir biologinę įvairovę. Pastatėme milžiniškus dangoraižius ir turbūt svarbiausia – išmokome panaudoti dalį planetos energijos. Tačiau mums to dar neužtenka – mes trokštame dar daugiau galios. Šis nemažėjantis energijos apetitas nulems ir tolesnę žmonijos eigą. Tad drauge su fizikais ir futurologais pažiūrėkime kaip Žemė ir žmonija galėtų atrodyti praėjus dar 5000 metų.
(4) 2018-08-30 42
Tikriausiai jau esate girdėję apie žymiąją konkurenciją tarp dviejų elektros inžinerijos milžinų – Nikolo Teslos ir Thomo Edisono. Šių vyrų darbas pakeitė žmonijos gyvenimą. Tačiau kokie iš tiesų buvo šių dviejų vyrų santykiai?
(5) 2018-08-19 58
Norime, kad realybė būtų kuo realesnė. Tačiau toks noras, kad ir labai suprantamas, susidūręs su kvantine mechanika, regis, dūžta į šipulius. Bet gal dar ne viskas prarasta, gal visas kvant
(4) 2018-07-12 57
John‘as Goodenough‘as išrado ličio jonų bateriją, tačiau tada jo moksliniai bendradarbiai pasisavino jo atradimą ir pabėgo į Japoniją. Nors mokslininkų bendruomenė viešai pripažįsta, kad išradimo autorystė priklauso John‘ui, tačiau jis už tai negavo nė cento. Jis niekada nelaimėjo Nobelio premijos už tai, kad pastatė šios technologijos pamatus, kurie pasaulį pagaliau išlaisvins nuo iškastinio kuro.
(4) 2018-07-02 107
Birželio 30-ąją pasaulis minėjo Tarptautinę asteroido dieną. Data pasirinkta neatsitiktinai – ankstyvą 1908 m. birželio 30 d. rytą Vidurio Sibiro (Rusija) taigą ties Akmenuotąja Tunguska sudrebino didžiulis sprogimas.
(0) 2018-06-28 47
1943 m. sausį viešbučio „New Yorker Hotel“ kambarinė stovėjo prie kambario nr. 3327 durų. Ant jų kabėjo ženklas „Netrukdyti“ – bet čia jis buvo jau dvi dienas. Tad su ženklu ar be jo, savo darbą kambarinė turėjo atlikti – todėl moteris įžengė į kambarį.