Mokslininkai ir išradėjai (Įdomusis mokslas | Mokslas)

(0) 2012-11-28 24
Sulaukęs 93 metų mirė pirmąją pasaulyje sėkmingą žmogaus organų transplantaciją atlikęs Josephas Murray. 1990 metų Nobelio medicinos premijos laureatas mirė Bostono ligoninėje, toje pačioje, kur beveik prieš šešis dešimtmečius atliko transplantacinę operaciją, pakeitusią medicinos istoriją.
(1) 2012-11-28 5
Jie irgi žmonės. Jiems irgi reikia meilės. Ir fizinės taip pat.
(34) 2012-11-21 26
Naujo tyrimo rezultatai parodė, kad Alberto Einsteino talentą galėjo nulemti unikali smegenų forma. Mokslininkai palygino reliatyvumo teorijos autoriaus ir 85 tradicinės formos žmonių smegenis, rašo Dailymail.co.uk.
(30) 2012-10-30 0
Jungtinėje Karalystėje buitinės technikos gamintojai „Haier“ surengė tūkstančio moksleivių apklausą, kurios rezultatai yra šokiruojantys – pasirodo, 5-16 m. vaikams „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas yra pažįstamas labiau (jį teisingai atpažino 68 proc. vaikų) nei bene garsiausias praėjusio amžiaus mokslininkas Albertas Einsteinas (atpažino tik 45 proc.), paskelbęs reliatyvumo teoriją.
(0) 2012-10-15 0
Šiandien buvo paskelbti paskutinieji šių metų Nobelio premijos laureatai. Karališkoji Švedijos mokslų akademija už pasiekimus ekonomikos moksle apdovanojo amerikiečius Alviną Rothą ir Lloydą Shapley'ų, praneša „The Wall Street Journal“.
(1) 2012-10-14 0
Paslaptingos radiacijos atradimas prieš 100 metų sukėlė revoliuciją mūsų supratime apie subatominį pasaulį
(0) 2012-10-11 0
Hugo Gernsback – išradėjas, verslininkas, rašytojas. Nemažai žmonių jį laiko „mokslinės fantastikos tėvu“, kadangi būtent jis išleido pirmąjį pasaulyje mokslinės fantastikos žurnalą "Amazing Stories". Kaip teigė Rėjus Bredberis, „Gernsback privertė mus visus pamilti ateitį“. Ir, žinoma, jis pats mėgo pranašauti, kas toje ateityje bus.
(0) 2012-10-08 2
Paprastai telekinezę vertiname kaip mistinę antgamtinę jėgą. Tačiau sąvoka „telekinezė“ kilusi iš graikų kalbos: „kinesis“ reiškia judėjimą, o „tele“ – per atstumą. Tad visatoje telekinezės (arba judėjimo per atstumą) – nors vežimu vežk.
(0) 2012-09-24 -1
Marija Kiuri buvo pirmoji moteris, gavusi Nobelio premiją, ir pirmoji mokslininkė, šią premiją gavusi du kartus.
Deja, ji tapo savo išradimų ir eksperimentų su jais auka. Tai – ne vienintelis atvejis mokslo istorijoje, kai mokslininkai tampa savo „kūdikių“ aukomis.
(3) 2012-09-14 7
Renesanso epochoje susiformavo nauja žmogaus ir jo gyvenimo tikslo samprata, kuri pasireiškė proto kultu ir tikėjimu neišsemiamomis žmogaus kūrybinėmis galiomis, jo genialumu, proto išskirtinumu.
(0) 2012-07-09 0
Kai Peteris Higgsas pirmą kartą pasiūlė idėją, kad nematomas laukas suteikia masę visoms Visatos dalelėms, iš jo teorijos pasijuokė kai kurie iškiliausi tų laikų protai, rašo telegraph.co.uk.
(30) 2012-07-04 1
Keliautojams laiku (juk visi mes tokie) tai – neeilinis išbandymas: jiems surengtas vakarėlis, o kvietimai į jį išdalyti tik… po to, kai jis įvyko. Deja, kai kosmologijos profesorius Stivenas Hokingas (Stephen Hawking), taip norėjęs pasveikinti laiko keliautojus, liko it musę kandęs: jo kvietimas atvykti į vakarėlį „Keliautojams laiku“ visame erdvėlaikyje taip ir nesulaukė jokio atsako. „O gaila, – dūsauja Kembridžo universiteto profesorius. – Aš taip tikėjaus...
(1) 2012-05-16 0
Vienas iš paskutiniųjų įžymiojo Čarlzo Darvino (Charles Darwin) eksperimentų labiau primena ne rimtą mokslinį tyrimą, o evoliucijos teorijos tėvo pokštą, kuriuo jis smagindavosi su savo svečiais. Tačiau iš tiesų viskas vyko kur kas rimčiau. Evoliucinės paradigmos pradininkas turėjo kolekciją fotografijų, kuriose užfiksuota, kaip, kokiomis grimasomis vieno prancūzo veidas reaguoja į elektros srovę gydymo elektrošoku seansuose. Kembridžo universitetas nusprendė Č. ...
(3) 2012-05-10 2
Ar teko kada matyti, jog apie visatą, jos sandarą, kvantų pasaulį dainuotų?.. Dainuotų... garsiausi pasaulyje fizikos, astronomijos, kosmologijos profesoriai? Stephenas Hawkingas, Richardas Feynmanas, Michio Kaku, Brianas Coxas ir kiti? O taip, jie dainuoja. Ir dar kaip dainuoja!
(0) 2012-03-23 1
Hebrajų universitetas Jeruzalėje šią savaitę pristatė atnaujintą internetinį Alberto Einsteino archyvų tinklalapį, kuriame galima rasti daugiau kaip 80 tūkst. su šiuo mokslininku susijusių dokumentų.