Archeologija (Istorija ir archeologija | Mokslas)

(0) 2019-01-18 2
Retos, brangios mėlynos spalvos pigmento atradimas viduramžių moters skeleto dantų apnašose atskleidžia naują istorijos skyrių, rašo CNN. Pats atradimas paskelbtas žurnale „Science Advances“.
(0) 2019-01-13 8
Archeologiniai kasinėjimai Safolke (Anglija) atskleidė tikrą archeologinį senovės Romos laikų lobį: kapines su puikiai išsilaikiusiais 52 skeletais, datuojamais IV amžiumi.
(1) 2019-01-11 -12
Kalbos apie Napoleono pagrobtą auksą nerimsta šimtmečius. Pasak gandų, Prancūzijos imperatorius, traukdamasis iš nesėkmingos 1812 m. kampanijos Rusijoje išplėšė didžiuosius Maskvos rūmus ir cerkves, o prisiplėštą gėrį paslėpė slaptoje vietoje.
(0) 2019-01-10 27
Atrodo, istorija ir archeologija – tokios sritys, kuriose apie atradimą galima pranešti tik po paties jo fakto, ar ne? Ne visai taip. Retai kada nutinka taip, kad radinys pasitaiko tarsi aklai vištai grūdas – dažniausiai archeologiniai tyrinėjimai vyksta mėnesius ar kelerius metus.
(0) 2019-01-09 6
Archeologai Meksikoje atrado pirmą šventyklą actekų sėjos, atsinaujinančios gamtos ir derliaus nuėmimo dievui Šipetotekui, kuris būdavo garbinamas paaukojant belaisvius ir nudiriant jiems odą.
(0) 2019-01-07 6
Šventoji žemė – Izraelis – yra aukso kasykla archeologams (ir prakeikimas statybos bendrovėms). Manoma, kad žmonės šiose žemėse gyveno jau prieš 10 000 metų, todėl kiekvieną kartą, kai tiesiamas kelias ar statomas naujas pastatas, atrandama vis naujų senovės civilizacijos pėdsakų.
(0) 2019-01-02 18
2018 metais mokslininkai atrado, ištyrė ir pristatė daug įdomių dalykų. Nuo grėsmingų perspėjimų dėl klimato kaitos, seniausių gyvūnų ir žmonių liekanų iki paslaptingų kosmoso dalelių ir stebinančių atradimų Marse ir Mėnulyje.
(0) 2018-12-28 24
Gunung Padango megalitas Indonezijoje žinomas nuo XIX a. Ši senovinė teritorija yra Vakarų Javos provincijoje ir ilgai buvo manoma, kad tai senų laikų kapavietė, pastatyta iš didelių vulkaninės kilmės uolų – bazaltinio andezito. Bet panagrinėjus atidžiau, atsiskleidžia daug dramatiškesnė istorija, rašo „IFL Science“.
(0) 2018-12-28 -3
Matematinė senovinių dekoruotų akmenų, vadinamų „Folktono būgnais“, analizė siūlo hipotezę, kad jie buvo naudojami kaip standartizuotas matas, naudotas akmeninių monumentų statybai, rašo „IFL Science“.
(0) 2018-12-24 -10
Istorinė pilis Transilvanijoje, kurioje kadaise galėjo kalėti Vladas Drakula (ši istorija galimai įkvėpė Bramą Stokerį parašyti knygą „Drakula“) tebestovi. Bet kas slypi po ja?
(0) 2018-12-23 17
Senovės kapas, esantis Gebel el-Silsilos karjere (Aukštutiniame Egipte) iš dykumos kapo virto vandens kapu.
(0) 2018-12-20 27
Senovinis olų menas gali parodyti daug ką – nuo meninių neandertaliečių gabumų iki to, kaip senovės žmonės naudojo žvaigždes. Bet naujas tyrimas atskleidžia daug kraupesnę istoriją.
(0) 2018-12-14 42
Tyrėjai Švedijoje, beveik 5000 metų kape aptiko seniausią žinomą baisiosios bakterijos Yersinia pestis štamą – bakterijos, kuri sukelia turbūt baisiausią ligą žmonijos istorijoje: marą.
(0) 2018-12-14 -1
Karlas Martinas iš Debiršyro (Anglija) atvykęs į tai, kas vadinama kiemo išpardavimu (anlg. „yard sale“), nusipirko indą, kuriame vėliau 5 metus laikė dantų šepetėlį.
(0) 2018-12-13 15
Archeologai Alžyre, Ain Boucherite, atrado krūvą pjaustymui skirtų įrankių, kurie yra 2,4 mln. metų senumo. Šis atradimas griauna kai kurias teorijas apie žmonijos kilmę.