Bronzos amžius (Istorija ir archeologija | Mokslas)

(0) 2020-05-08 7
Didžiojoje Britanijoje archeologai atkasė turtingo bronzos amžiaus laikų vado kapą. Taip sprendžiama iš to, kad įkapėse buvo ne vieno galvijo „galvos ir kanopų“ auka (kas buvo prabangiu tų laikų aukojimu mirusiesiems) – bet net keturios tokios aukos.
(5) 2020-04-06 18
Viena atidi archeologijos studentė nustebino ne tik savo universiteto bendruomenę, bet ir atokiai įsikūrusį Italijos muziejų – kai atrado vieną seniausių kalavijų pasaulyje, kuris per klaidą buvo priskirtas prie viduramžių ekspozicijos.
(0) 2020-02-14 9
Jungtinėje Karalystėje praėjusiais metais buvo rastas vienas didžiausių bronzos amžiaus lobių. Bet čia buvo rasta ir artefaktų, kurie itin nustebino archeologus – mat tokie daiktai dažniausiai yra randami Prancūzijoje arba Alpėse, o ne šiaurės vakarų Europoje.
(0) 2020-01-30 4
Tokios civilizacijos, kokią turime dabar, kūrimasis buvo ilgas ir sudėtingas procesas, kuris visą laikė priklausė nuo industrijos ir technologijų. Kol mūsų protėviai keliavo iš vieno tūkstantmečio į kitą, keitėsi ir pats akmens amžius – žmonės sugalvodavo naujų dalykų, atsirado kitokios vizijos, buvo ugdomi nauji gebėjimai. Tokie pokyčiai galiausiai žmoniją privedė prie Bronzos amžiaus.
(1) 2020-01-29 4
(0) 2019-12-19 9
Sinsinačio universiteto (UC) archeologai atrado du bronzos amžiaus kapus, kuriuose – graviruoti papuošalai ir artefaktai, galintys atskleisti gyvenimo senovės Graikijoje paslaptis, rašo phys.org.
(0) 2019-11-05 8
Graikijos archeologai rado didelį Mino civilizacijos laikų lobį, kasinėdami bronzos amžiaus gyvenvietę vienoje salelėje į pietus nuo Kretos, penktadienį pranešė Kultūros ministerija.
(0) 2019-08-21 12
Bronzos amžiaus britai buvo užsikrėtę daugybe parazitų. Tačiau jų organizme namus buvo įsirengusios ne tik paprastos kirmėlės, bet ir milžiniški inkstų kirminai. Atlikus 3000 metų senumo išmatų analizę paaiškėjo, kad šie kirminai galėjo užaugti net iki vieno metro ilgio.
(4) 2019-08-21 21
Mėgėjų archeologų komanda iš Lenkijos padarė itin keistą, bet įspūdingą atradimą – kasinėdami jie atrado 3000 metų senumo kuokos galvutę iš Bronzos amžiaus. Kodėl gi šis atradimas keistas, paklausite? Mokslininkai sako, kad ši ginklo dalis tikrai nepriklauso jokiai tuo metu šiame regione gyvenusiai kultūrai, be to, neaišku nei kas šį ginklą pagamino, nei iš kur tiksliai jis kilęs.
(0) 2019-08-08 18
1961 metais Nahal Mishmar regione buvo rasta seniausia pasaulyje žinoma karūna. Toje pačioje vietoje buvo ir kitokių vertingų artefaktų. Ši kolekcija buvo eksponuojama Niujorko universiteto senovės pasaulio tyrimų instituto surengtoje parodoje „Masters of Fire: Copper Age Art from Israel“.
(0) 2019-06-10 7
Archeologai Sibire atkasė du nepaprastus bronzos amžiaus kapus, kurių kiekviename palaidotas šamanas su savo įspūdingais reikmenimis, rašo „IFL Science“. Vienas iš dvasinių vedlių buvo palaidotas vilkintis kostiumu, pagamintu iš daugmaž 50 paukščių snapų, kitas – su kažkuo panašiu į akinius, pagamintus iš bronzos.
(0) 2019-05-02 10
Graikijos Kultūros ministerija paskelbė ketverius metus Graikijai priklausančių Keroso ir Daskalio salose vykdytų archeologinių kasinėjimų išvadas. Kasinėjimai vyko teritorijoje, vadinamoje Kavosu Keroso saloje – ir Daskalio salelėje, kuri senovėje susisiekė su Kerosu.
(0) 2018-12-14 0
Karlas Martinas iš Debiršyro (Anglija) atvykęs į tai, kas vadinama kiemo išpardavimu (anlg. „yard sale“), nusipirko indą, kuriame vėliau 5 metus laikė dantų šepetėlį.
(0) 2018-05-16 41
Jau kurį laiką žinoma, kad Egipto faraonas Tutanchamonas turėjo durklą, nukaldintą iš meteoritinės geležies. Dabar nustatyta, kad visi žinomi geležiniai ginklai, datuojami Bronzos amžiumi ir ankstesniais laikais, yra pagaminti iš geležies, nukritusios ant Žemės iš dangaus.
(0) 2017-12-13 57
Skaitytojus galbūt nustebins faktas, kad dar Bronzos amžiaus laikais žmonės gaminosi ne tik bronzinius, bet ir geležinius įrankius. Tačiau ne tik paprastus skaitytojus, bet ir mokslininkus nustebino faktas, jog vienintelis anų laikų geležies šaltinis buvo meteoritai.