Istorinio paveldo objektai (Istorija ir archeologija | Mokslas)

(2) 2018-10-31 16
Didžioji Gizos piramidė jau daugeli metų stulbina žmones iš viso pasaulio. Kadangi tai yra vienintelis išlikęs sveikas iš Septynių pasaulio stebuklų, nenuostabu kad apie jo statybą sukasi daug mitų ir teorijų. Žinoma, kas nors su plačia fantazija (ar nihilistinėmis pažiūromis, neva žmonija negalėjo sugebėti pastatyti tokio objekto) būtinai prikiša ir ateivius.
(3) 2018-08-11 -2
Vienas didžiausių ir populiariausių mokslo populiarinimo portalų pasaulyje „Live Science“ publikavo straipsnį apie Lietuvoje vykdomus Didžiosios Sinagogos archeologinius tyrinėjimus.
(0) 2018-07-16 -15
1923 m. garsus britų geologas Herbertas Henris Thomas publikavo mokslinį darbą, kuriame teigė sužinojęs, iš kur priešistoriniai žmonės iškasė akmenis, panaudotus Staunhendžo statiniuose.
(0) 2017-11-09 14
Archeologija yra vienas pagrindinių mokslų, atskleidžiančių žmonijos istoriją. Bet ką, jei ta ateitis pasirodo buvusi ne tokia, kokios mes įpratę tikėtis, klausia portalas brightside.me – ir pateikia 10 archeologinių ir istorinių įdomybių bei netikėtumų.
(0) 2017-09-04 4
Tadžmahalas - vienas gražiausių statinių visame pasaulyje. Kartu tai - ir UNESCO kultūros paveldo objektas, ir didžiulis indų pasididžiavimas. Tačiau iki šiol nesutariama, kokia buvo originali šio statinio paskirtis. Vienas teismas ką tik išklausė vieną mokslininkų liudijimą, kuris aukštyn kojom verčia iki šiol turėtą supratimą apie Tadžmahalo amžių, statytojus ir tikslą.
(0) 2017-07-22 43
Šimtas metų yra didelis laiko tarpas žmogui. Pasaulio paveldui jis buvo dar sunkesnis dėl karų, stichijų, politinės situacijos ar tiesiog žmonių neatsakingumo. Tad ką svarbiausio praradome? Šį sąrašą sudarė Ouvenas Jarusas iš livescience.com.
(0) 2017-05-26 19
Rietavo savivaldybės teritorijoje atrastas maždaug 750 metų senumo piliakalnis, antradienį pranešė Vytauto Didžiojo universitetas (VDU), kurio mokslininkas šį piliakalnį atrado.
(0) 2016-12-18 21
Mokslininkai, restauruojantys Šventojo kapo bažnyčią Jeruzalėje, kur, kaip manoma, buvo po nukryžiavimo palaidotas Jėzus, paskelbė apie naujausius radinius: kape aptiktas graviruotas kryžius kurį ten, kaip manoma, paliko XII a. kryžiaus žygių dalyviai, rašo christianpost.com.
(1) 2016-12-04 125
Centrinėje Kinijoje, giliai užkastas jau daugiau nei 2000 metų, guli pirmasis Kinijos imperatorius Qin Shi Huang. Imperatorius mirė 210 metais pr. Kr., prieš tai užkariavęs šešias tautas ir sukūręs vieningąją Kiniją.
(0) 2016-06-28 16
Mūsų praeitis nuolat naikinama. Tuo užsiima kraugeriški šventyklų vagys Indijoje, bažnyčių plėšikai Bolivijoje, šimtus narių vienijančios kapų grobstytojų gaujos Kinijoje. Senienų grobstymo mastą sunku apskaičiuoti. Tačiau palydovinės nuotraukos, poėmiai ir vietos liudininkų parodymai leidžia daryti prielaidą, kad prekyba vogtais radiniais klesti visame pasaulyje.
(1) 2016-06-23 -33
Didžioji Gizos piramidė, pastatyta Egipto faraonų maždaug prieš 4,5 tūkst. metų, laikoma vienu pasaulio stebuklų. Beveik 140 metrų aukščio ir daugiau nei 230 metrų pločio ties pagrindu piramidė yra viena iš trijų didžiausių tokio tipo statinių Gizos nekropolyje.
(0) 2016-06-22 14
Sovietmečiu su žeme sulygintos Vilniaus Didžiosios sinagogos bei gretimų pastatų liekanas tyrinėjantys Jungtinių Valstijų (JAV) ir Izraelio archeologai sako, kad šio unikalaus žydų kultūrai ir religijai statinio reikšmę galima būtų lyginti su Vatikano reikšme katalikų pasauliui.
(0) 2016-05-31 8
Ispanijoje itin giliame ir sunkiai pasiekiamame urve aptikta puikiai išsilaikiusių paleolito epochos žmonių piešinių, kurie gali būti pripažinti vienais svarbiausių pasaulyje urvų meno pavyzdžių, pranešė archeologai.
(3) 2015-04-25 -13
<em>Rusų mokslininkai kūrė eksperimentinius balzamavimo metodus, kad išlaikytų Sovietų sąjungos įkūrėjo kūno išvaizdą ir lankstumą 145 metus.<br>Darbas veltui nenuėjo – ir ne tik Leni
(8) 2015-03-16 92
Kas gelėtų pagalvoti, kad, pavyzdžiui, Naująjį pasaulį atrado ne Kolumbas? O gal dėl povandeninių piramidžių prie Japonijos galvas tebelaužantys mokslininkai pagaliau nustatytys, kas ta paslaptingoji jas sukūrusi civilizacija?