Jus esate cia: Pradzia » Visos temos » Mokslas » Matematika

Paieška archyve atlikta pagal tokius paieškos parametrus:

Rubrika: Matematika

Tipas: Pažintiniai straipsniai

Laikotarpis: Neribotas

Rikiavimas: Naujausi pagal datą

Norėdami lengviau surasti dominantį įrašą, naudokitės archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijomis arba keiskite paieškos parametrus

(0) 2020-10-18 10
Atradimas, kad fundamentalus fizikos dėsnis negali būti tiksliai apibrėžtas, kelia klausimą apie mūsų žinomos matematikos gebėjimą išsamiai aprašyti tikrovę
(5) 2020-05-20 37
Sunkiausias klausimas yra, kaip smegenys sukuria subjektyvią patirtį. Matematikai mano galį padėti, tačiau pirmų tokių bandymų išvados pribloškia
(7) 2019-11-14 9
Dar vienas Dr D. Zanevičiaus straipsnis. Šįkart jis siūlo racionaliau pažvelgti į eksponentinę funkciją ir rasti jai tinkamesnę vietą mūsų gyvenime. Ir čia nehiperbolizuojant.
(2) 2019-11-06 11
Matematika yra mokslų motina, viena svarbiausių žmonijos civilizacijos kultūros dalių. Naujos matematinės idėjos padeda gilinti suvokimą apie pasaulį ir tobulėti įveikiant gamtos, buities ir visuomenės keliamus iššūkius. Be matematikos iki šiol gyventume olose kaip pirmykščiai žmonės. Šiame straipsnyje pateikiamos kelios matematinės idėjos, leidusios žmonijai žengti platų žingsnį pirmyn ir šių dienų matematikos pasaulyje užimančios itin reikšmingą vietą.
(0) 2019-05-18 17
Supratus, kaip subtiliai sudėlioti Visatos dėsniai, norom nenorom kyla nerimas, kad šis kortų namelis gali sugriūti. Užtektų vos vos pakisti kokiai nors konstantai.
(3) 2018-07-03 49
Žmonės smalsūs, jiems paslaptys patinka – tiek turėti savas, tiek šniukštinėti svetimas. Nenuostabu, kad per civilizacijos tūkstantmečius žmonės šiuos užsiėmimus ištobulino. Ir dabar
(14) 2017-12-17 136
<em>SSRS ti­kė­ta, kad ji ga­li pa­vy­ti ar net pra­lenk­ti JAV. Jei­gu ji bū­tų pa­klau­siu­si vie­nos iš sa­vo švie­siau­sių ma­te­ma­ti­kos žvaigž­džių, tai bū­tų
(0) 2017-07-12 33
Prieš penkis šimtmečius gyvenęs tragiško likimo Velso genijus Robertas Recorde buvo vienas iš tų neeilinių žmonių, kurie, atrodo, šimtmečiais aplenkė savo amžininkus, tačiau nespėjo išvystyti savo potencialo dėl tragiško likimo, rašo „Ars Technica“.
(4) 2017-04-19 55
Galilėjus tvirtino, kad mūsų Visata yra didžioji knyga, parašyta matematine kalba. O Masačusetso technologijos instituto profesorius Maxas Tegmarkas knygoje „Our Mathematical Universe“ („Mūsų matematinė Visata“) rašo, kad matematika ne tik aprašo Visatos veikimą, bet ji pati kuria Visatą. Fizikos lygtys aprašo tikrovę, jos yra langas į išorinį pasaulį, o pasaulis yra matematinis ‒ matematinė struktūra. Matematika suvaidino lemiamą vaidmenį suprantant Visatą. Matematika Higgso dalelę numatė tuo pačiu įrankiu, kaip ir Neptūno planetą ar radijo bangas. Visata yra milžiniškas matematinis objektas, dar didesnės multivisatos dalis.
(12) 2017-02-28 21
<em>Kaip Kennetho Arrowso teorija pakeitė supratimą apie kolektyvinį sprendimų priėmimą</em>
(4) 2017-01-31 14
Nedaug atsirastų žmonių, nieko negirdėjusių apie garsiausią matematikos galvosūkį, tapusį tikra legenda, - Didžiąją Ferma teoremą. Šį uždavinį prieš beveik keturis šimtmečius atrado kuklus Tulūzos parlamento tarnautojas Pjeras de Ferma, palikęs 1637 m. Diofanto knygos „Aritmetika“ paraštėse tokį pastebėjimą: „Neįmanoma kubo užrašyti dviejų kubų suma, arba ketvirtą laipsnį užrašyti ketvirtų laipsnių suma, arba, bendrai bet kuriam skaičiui, kuris yra aukštesnio laipsnio, nei antras, būti užrašytam dviejų to paties laipsnio skaičių suma. Aš radau iš tiesų nuostabų šio teiginio įrodymą, bet paraštės čia per siauros jam sutalpinti“.
(0) 2017-01-30 26
Didžiosios Ferma teoremos istorija yra unikali. Joje susipynė mirtis ir apgavystė, dėl jos vieni kovėsi dvikovoje, kiti nusivylę rasti įrodymą, baigdavo savo gyvenimą savižudybe. Už jos įrodymą buvo siūlomos premijos, dėl kurių varžėsi didžiausi protai. Šiame straipsnelyje papasakosime, kaip gimė šis matematikos trileris, užtrukęs kelis šimtmečius.
(73) 2016-12-24 47