Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jus esate cia: Pradzia » Visos temos » Mokslas » Psichologija
pradinis archyvas
Psichologija
(1) 2019-01-22
Nuo gero ryto priklauso labai daug. Jei savo dieną pradėsite tinkamai, bus lengviau išlaikyti aukštą produktyvumo lygį. Internete gausu patarimų, kaip tai padaryti, tačiau kokia tvarka yra priimtiniausia jums? Egzistuoja pora skirtingų filosofijų ir abi jos turi privalumų ir trūkumų.
2019-01-22 2
Gydytojai, tyrinėjantys šį reiškinį, neatmeta galimybės, kad tai – infekcinės kilmės liga, atsirandanti kai virusas ar bakterija sukelia pokyčius imuninėje sistemoje, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Jo teigimu, lėtinio nuovargio simptomai atsiranda po truputį, tačiau suintensyvėja ir pražysta ne pačiomis gražiausiomis spalvomis.
2019-01-21 6
Billas Gatesas ir šiandien yra vienas iš turtingiausių pasaulio žmonių. Kartu jis yra ir kuklus verslininkas, informacinių technologijų ekspertas ir dosnus filantropas. Tačiau žmonės vis tiek pirmiausia pavydžiai žiūri į jo turtus. Štai 6 patarimai, kuriuos Billas Gatesas yra skyręs tiems, kurie nori uždirbti daugiau.
(1) 2019-01-11 2
Kai jaučiamės nelaimingi, mus visus kamuoja absoliučiai vienodos pasekmės: prastai miegame naktį, organizme gali įsivyrauti hormoninis disbalansas, taip pat galime jaustis visiškai išsekę ir išsunkti.
2019-01-07 6
Žiemą daugelis žmonių jaučia didesnį nuovargį ir kokybiško poilsio poreikį. Bet jei nuovargį jaučiate visus metus, galbūt kažką darote netinkamai – tikėtina, kad reikėtų peržvelgti įpročius ir miego kokybę. Interviu leidiniui „Femail“ miego sutrikimų gydymo specialistė Olivia Arezzolo įvardina septynias priežastis, kodėl žmonės jaučia nuolatinį nuovargį, ir pataria, kaip pagerinti miego kokybę.
(1) 2019-01-07 21
Gyvendami su tėvais, kurie neturi jokios atjautos, geba tik reikalauti, bet ne duoti, yra žiaurūs ir negailestingi, vaikai tiesiog privalo ieškoti būdų, kaip išgyventi, tad ilgainiui tam tikras elgesys jiems tiesiog prilimpa. Tik daugiau sužinoję apie šiuos žmones ir švelniai tariant, netobulus tėvus ir apie tai, ką vaikystėje jiems teko patirti, neįprastą jų elgesį pradedame vertinti kitaip.
2019-01-02 2
Levandomis vis dažniau puošiamos namų prieigos, jomis kvepia ir vonios burbulai, ir skalbinių minkštiklis, bet kodėl šio kvapo niekada nėra tekę užuosti ligoninėje arba poliklinikoje? Apie tai, ką į šį klausimą atsako mokslas, rašoma svetainėje sciencedaily.com.
2019-01-01 12
Benjaminas Franklinas yra pasakęs, kad šiame pasaulyje dėl nieko negali būti tikras, išskyrus mirtį ir mokesčius. Kai kuriems gudruoliams pavyksta išvengti mokesčių, tačiau nuo mirties nepabėgs nė vienas.
2018-12-31
Vieni juokiasi iš Naujametinės nakties pažadų sau, o kiti juos iš tiesų mėgsta. Norite tikėkite, norite - ne, bet yra žmonių, kurie juos religiškai įgyvendina. Naujieji metai yra tarsi švarus popieriaus lapas, kuris mums suteikia kažkokio naujumo jausmą. Nors tas naujumas, aišku, tėra iliuzija, jis vis tiek padeda kurti planus ir juos vykdyti. Štai 7 patarimai kaip galite ženkliai be didesnių pastangų pagerinti savo produktyvumą.
 
2018-12-31
Užsibrėžti gyvenimą keičiančių tikslų naujiems metams kur kas lengviau, nei juos įgyvendinti. Nespėjus pasibaigti sausiui, dauguma žmonių nuleidžia rankas ir grįžta prie savo senų blogų įpročių. Tačiau gebėjimas ar bent bandymas laikytis sau duotų pažadų pasako apie mus labai daug, teigiama svetainėje Verywellmind.com.
2018-12-30
Kas, medikų požiūriu, yra laimė, o kas – skausmas? Skausmas, kaip ir laimė ar meilė, yra signalas, ir tik supratę, iš kur jis kyla, galime su juo kovoti.
2018-12-26
Psichologai sutinka: rūkymas, kaip ir kitos priklausomybės kyla iš vaikystėje patirtų traumų, kurios lemia tolimesnius jaunuolio ieškojimus, norą tapti greičiau suaugusiais, dėl ko vėliau nustoti traukti dūmelį taip paprastai, kaip norėtumėte, nepavyks. Nors medikai nuolat dalijasi rekomendacijomis, kaip mesti rūkyti čia ir dabar, staigus ilgamečio įpročio atsisakymas organizmui taip pat gali būti žalingas.
(1) 2018-12-26 3
Senėjimas yra natūralus ir neišvengiamas procesas. Tačiau pasenti galima gražiai ir elegantiškai, ir tai nereikalauja brangių asmeninio trenerio ar plastinio chirurgo paslaugų. „Fitness Magazine“ paprašė ekspertų pasidalinti patarimais, kaip kuo ilgiau išsaugoti jaunystę. Taigi, svarbiausia yra pakeisti įpročius ir į kasdienę dienotvarkę įtraukti judėjimą, sveiką mitybą ir streso mažinimo metodus. Apžvelkime tai išsamiau.
2018-12-25 8
Šiais laikais žmonės vis labiau ir labiau skuba – dėl to vis mažiau laiko skiriama miegui. Tačiau miegas yra itin svarbus žmogaus organizmui, o prieš kelerius metus atliktas tyrimas tik sustiprina šį teiginį. Pasirodo, miego metu išvalomi toksinai, kurie prisikaupia per dieną. Šie rezultatai demonstruoja potencialiai naują miego vaidmenį žmogaus sveikatai ir ligoms.
2018-12-25 18
Viena iš svarbiausių mokslinių veiklų vykdoma vienoje iš atšiauriausių ir nesvetingiausių mūsų planetos vietų – ir tai turi savo kainą.
(3) 2018-12-21 8
Jeigu jaučiatės mieguisti ir niekaip negalite susikaupti, geriausia, ką galite padaryti, prigulti ir trumpam numigti.
(2) 2018-12-19
Be darbo – blogai. Ir valgyti , ir apsirengti, ir už butą susimokėti reikia, ir nusipirkti kai ko norime. O dirbti sunku: nesibaigiantis vargas, problemos, tenka nuolaidžiauti nepakenčiamo būdo ar kvailiems viršininkams. Tokių, kurie būtų patenkinti savo darbu, pasitaiko retai. Kaip nesikankinti darbe?
2018-12-18 6
Placebo efektas yra menkai ištirtas, tačiau jo reputacija puikiai žinoma psichologams, neurobiologams, terapeutams, antropologams ir filosofams, susirinkusiems į oficialų Tarpdisciplininių place
(1) 2018-12-17 12
Nepaisant to, kad nerimo sutrikimai yra psichinės sveikatos problemos, negalima pamiršti, kad mūsų emocijos susijusios su fiziologija. Įsidėmėkite 10 fizinių nerimo požymių.
2018-12-10
Šie devyni klausimai privers jūsų pašnekovą pagalvoti apie tai, apie ką jis dažniausiai niekada nesusimąsto. Tiesa, čia nereikia tikėtis teisingų atsakymų, nes jų paprasčiausiai nėra. Tai lyg žaidimas, padėsiantis jums geriau pažinti šalia esantį žmogų, pamatyti jo kitą pusę.
2018-12-10 3
„Kad ir kaip gerai gyventume ir kokie būtume laimingi, džiaugtumės stulbinančia mokslo ir technikos pažanga, didžiule prekių ir paslaugų gausa... Pažiūrėkime kiek visko yra, o dar visai neseniai daug ko trūko. Džiaugtumės taikos laikotarpiu, o kiek karų buvo šioje žemėje! Vis vien mes norime būti laimingesni. Jaučiame, kad dar kažko trūksta iki pilnos laimės. O daugelis žmonių, tiesą sakant, jaučiasi nelaimingi.” – „Mokslo sriubos" laidą pradeda vedėjas Ignas Kančys. Ką mokslininkai žino apie šį jausmą? Kodėl mes norime patirti laimę? Ir visų svarbiausia, kaip jaustis geriau? „Mokslo sriubos“ kūrėjai šiuos klausimus uždavė Vilniaus universiteto psichologui prof. Albinui Bagdonui.
(1) 2018-12-08 8
Pagal pasaulinius tyrimus internetu naudojasi kone pusė žmonijos, o socialiniai tinklai daugeliui užima pirmąsias vietas. Mes nuolat peržiūrime „Instagram“, sekame pranešimus socialiniuose tinkluose „Facebook“ ar „Twitter“.
2018-12-08 23
Dailės terapija – menų terapijos kryptis, psichoterapijos forma, kur dailė taikoma kaip pirminis komunikacijos būdas. Pats terapinis procesas dailės terapijos metu grindžiamas tuo, kad žmogaus išgyvenimai, mintys, emociškai svarbūs įvykiai būdami pasąmoniniame lygmenyje gali greičiau pasireikšti vaizdiniuose nei verbalioje išraiškoje.
2018-12-07
Ar pastebėjote, kad pastaruoju metu vis daugiau žmonių skundžiasi nuovargiu. Ir jie patys dažnai nežino kodėl. Jie valgo daug vaisių, geria daug vandens, stengiasi bent šiek tiek laiko praleisti lauke, tačiau dienos eigoje jie vis tiek patiria didžiulį energijos nuosmukį. Pasirodo, ir miegoti reikia mokėti - štai 5 dažniausiai pasitaikančios miego klaidos, kurios gali sukelti nesibaigiantį nuovargį.
2018-12-06 30
Paprastai patys kvailiausi žmonės yra linkę stipriausiai pervertinti savo kompetenciją, o protingesni linkę patylėti arba save nuvertinti. Apie tai ir Shakespeare'as yra rašęs: „Kvailys galvoja, kad jis protingas, o protingas žino, kad jis kvailas“, rašo „Science Alert“.
2018-12-05 9
Baimė, kad miršti, ištiko infarktas, kad gali netekti sąmonės, išprotėti. Taip panikos atakos metu gali jaustis žmogus. Depresijos gydymo centro psichologės Rimantės Ancelės teigimu, panikos atakos dažniausiai kyla staiga, atrodo nenuspėjamos ir nekontroliuojamos, paprastai trunka 5-20 minučių.
2018-12-04
Abejingumas partnerio įžvalgoms ar prašymams kai kuriais atvejais išeina tik į naudą, rašo psichologinių tyrimų autorė Jaclyn M. Ross. Svetainėje sciencedaily.com ir žurnale „Personality and Social Psychology“ skelbiamoje J.M.Ross tyrimų apžvalgoje, teigiama, kad svarbų vaidmenį šiuo požiūriu atlieka žmogaus socialinė bei ekonominė padėtis.
(7) 2018-12-03 7
Kai keliamas klausimas, kodėl įvyko eismo įvykis, dažniausiai pateikiami tokie atsakymai kaip per didelis greitis ar neblaivūs vairuotojai. Tačiau juk priežastys gali būti ir kitur.
(2) 2018-11-29 7
„Užduosiu jums klausimą. Kada paskutinį kartą skraidėte virš miesto, ėjote kiaurai per sienas, keliavote į kitus dangaus kūnus? Niekada? O gal praėjusią naktį, tik jūs užmiršote?
2018-11-28 21
Déjà vu - tai labai dažnas fenomenas, kurį patiriantiems žmonėms naujos patirtys ir įvykiai atrodo jau kažkur sutikti. Atrodo, kad dabar vykstantys įvykiai jau yra išsaugoti atmintyje, nors tai ir neįmanoma. Déjà vu gali būti erzinantis, bet presque vu yra lygiai toks pat dažnas, bet emocijas sukelia dar labiau neigiamas.
2018-11-28
Gebėjimas valdyti savo emocijas ir išlikti budriam stresinėse situacijose turi tiesioginės įtakos Jūsų veiklos rezultatams. Daugelis tyrimų patvirtiną faktą, kad nevaldomas stresas neigiamai veikia asmens psichinę ir fizinę būklę. Tačiau, įdomu tai, kad nebūtinai stresas yra blogai. Priešingai, tam tikras streso kiekis yra reikalingas, kad Jūs pasiektumėte užsibrėžtų aukštumų ir susitvarkytumėte su neišvengiamais iššūkiais. Esminė prielaida – reikia valdyti stresą, o neleisti, kad jis užvaldytų Jus (nors moksliškai teisingiau būtų sakyti, kad reikia valdyti savo racionalų atsaką į streso reakciją, o ne patį stresą). Taigi, ką daro žmonės, kurie sėkmingai valdo stresą?
2018-11-28
Tamsiojo metų laiko poveikis mūsų nuotaikai ir darbingumui – natūralus. Anot psichologų, taip yra todėl, kad esame gamtos dalis net ir didžiausiuose pasaulio miestuose. Tačiau modernus biuras, ypač bendradarbystės erdvė, mums gali padėti atremti slogios nuotaikos ataką. Psichologė Eglė Vasiliauskienė įvardija tris taisykles, kurių derėtų laikytis, norint išsaugoti gerą ūpą ir darbingumą tamsiuoju metų laiku.
2018-11-28 3
Dažnas žmogus pasiskundžia jaučiantis nuolatinį nuovargį, silpnumą, apetito stoką, tačiau retas pagalvoja, kad šiuos simptomus gali lemti ne tik poilsio stoka – tai gali būti ir vienas iš mažakraujystės simptomų.
2018-11-27 4
Kvėpavimo būdas turi įtakos tam, kaip giliai įrašomi prisiminimai, rašoma žurnale „The Journal of Neuroscience“. Švedijoje esančio Karolinerių instituto mokslininkai teigia, kad jei įsimindami tam tikrus kvapus kvėpuosime ne pro burną, o pro nosį, įsiminsime juos geriau.
(2) 2018-11-26 7
Tai nutinka visiems. Dienos viduryje kažkodėl staiga krenta jūsų produktyvumas. Atrodo, kad mieliau jau darytumėte bet ką, tik ne dirbtumėte. Atsakymas vienas - reikia kavos. Šiuo metodu naudojasi daugybė dirbančiųjų, tačiau iš tikrųjų yra ir kur kas veiksmingesnis būdas sugrįžti į vėžes.
2018-11-26 4
Pensilvanijos universiteto (JAV) mokslininkai atliko naują tyrimą, kuriuo nustatė, kad laiką, praleidžiamą naudojantis socialiniais tinklais, apribojus iki 30 minučių per dieną, reikšmingai pagerėja savijauta, rašo „Business Insider“.
(2) 2018-11-23
Surandate keturias viena į kitą pasuktas tuščias vietas ir įsitaisote, tačiau jau po akimirkos išgirstate draugo prašymą - „gal pasikeiskim“. Jis negali pakęsti sėdėjimo nugara į važiavimo kryptį, bet toks jis tikrai ne vienintelis - to nekenčia daugybė žmonių, tačiau kodėl?
2018-11-21 2
Siekiant išsaugoti asmeninę gerovę, pozityvią partnerystę, labai svarbu suprasti, kaip spręsti santykių problemas. Kitaip santuoką gali temdyti lėtinis pyktis arba depresija, svetainėje psychologytoday.com rašo psichologė, knygų autorė Susan Heitler. Anot jos, dviejų suaugusių asmenų apsisprendimas susisaistyti santuokos saitais daro poveikį tolesnio jų gyvenimo kokybei.
(2) 2018-11-19
Gydytoja neurologė Raminta Masaitienė ir gydytoja vaikų neurologė dr. Rūta Praninskienė papasakojo, kodėl daug kam galėjo smarkiai pasunkėti atsikėlimas. Pasirodo, tam įtakos iš tiesų turi metų laikas. Vėstant orams, tamsėja rytai, o šviesa – labai svarbi žvaliam prabudimui.
(4) 2018-11-16 6
Daug kas mėgsta sakyti, kad pasaulyje per daug kvailių. Tačiau iš tiesų apsižvalgę aplink pastebėtumėte labai daug labai protingų žmonių. Mokslas jais labai domisi ir pastebėjo kelias keistenybes - štai 7 iš jų.
(1) 2018-11-15
Kodėl taip pavargstame nuo darbo biure? Kaip galima visą dieną sėdėti patogiame krėsle, spausdinti kompiuteriu – ir vis viena jaustis fiziškai išsunktu? Panašu, tai – didžiausia bet kurio suaugusiojo gyvenimo paslaptis, Vox straipsnyje rašo mokslo žurnalistas Brianas Resnickas. Jo nuomone, šis klausimas susijęs su kasdiene – ir gan aptarinėjama – šiuolaikine psichologijos problema: kas konkrečiai sukelia žmonių protinį nuovargį?
2018-11-15 4
Juokas sumažina širdies ligų riziką – tai puikus vaistas, atpalaiduojantis arterijas, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. O jei naktimis knarkiate ar juosmens apimtis yra per didelė, gydytojas pataria susirūpinti savo širdimi.
(3) 2018-11-12 24
Apatija ir motyvacijos nebuvimas — dažnas depresijos simptomas ir kai kurių vaistų pašalinis poveikis. Šios būsenos atsikratyti nelengva. Kol kas mokslininkams pavyko pažadinti žiurkių entu
2018-11-12 4
Dauguma žino, kad maistas, kuris yra smarkiai perdirbtas ir turi daug cukraus, yra kenksmingas žarnynui. Tačiau naujausio tyrimo rezultatai parodė, kad stresas veikia organizmą taip pat ar net labiau nei ir didelį riebalų kiekį turintys maisto produktai, rašė dailymail.co.uk.
>> Senesni įrašai