Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
 
 

Psichologinė pagalba (Psichologija | Mokslas)

Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(0) 2020-06-11 7
Atsidūrę situacijose, kurios mums atrodo beviltiškos, kai širdies gilumoje trokštame, kad kas nors mums padėtų, puikiausiai galime patys tapti savo gelbėtojais. Šių kognityvinių elgsenos pratimų tikslas – sumažinti psichologinį diskomfortą ir apsaugoti nuo klaidingos reakcijos bei netinkamų veiksmų.
(2) 2020-06-06 1
Pagalvojus apie sesiją, atsiskaitymus ir egzaminus, studentus gali apimti mintys apie įmanomą ar įsivaizduojamą nesėkmę – „nepavyks pasiruošti atsiskaitymui, neišlaikysiu egzamino, atsiskaitymo metu sutriks internetas“ ir pan. Suprantama, kad tokios mintys gali kelti stresą, nerimą, nepasitikėjimą savo jėgomis, baimę suklysti. Rūpintis dėl ateities ir jausti nedidelį kiekį streso yra normalu. Nedidelis stresas juk padeda susikaupti, mobilizuoti jėgas ir kūrybiškai spręsti problemas. Kai streso būna per daug, tiek mokytis, tiek atlikti užduotis darosi sunkiau. Norėtųsi atkreipti dėmesį į tam tikras sritis, kurios siejasi su stresu ar gebėjimu atlikti darbus.
(0) 2020-06-04 7
Loterijos bilietai yra pramoga. Daugelis juos perkančiųjų žino, jog šansų laimėti beveik nėra. Tačiau kažkur pasąmonėje kužda „o gal?“ Be to, monetos briauna nutrinti bilietą yra visai smagu. Tačiau mokslininkai įspėja - šis pomėgis gali sukelti problemų.
(0) 2020-05-19 13
Šiuo metu pasaulyje rūko daugiau negu milijardas žmonių. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, rūkančiųjų skaičius ir po 5 metų bus panašus. Gydytojas psichiatras Jaunius Urbutis atkreipia dėmesį, kad didžioji dalis nuolat rūkančių žmonių yra priklausomi nuo nikotino, tačiau prisidegę cigaretę su dūmais gauna ne tik nikotino, bet ir gausybę sveikatai kenksmingų medžiagų, kurios susiformuoja tabakui degant.
(0) 2020-04-21 6
Nomofobijos (nuo ang. no more phone) – baimės likti be telefono – būsena šiandien tokia įprasta, kad ne visuomet ją pastebime. Daugiau kaip 50 proc. žmonių visą dieną nė valandos nepraleidžia netikrindami telefono, o vidutinis ekrano atrakinimų per dieną skaičius svyruoja nuo 60 iki kelių šimtų kartų. Tas dar aktualiau šiandien – visuotinio karantino laikotarpiu. Vis tik toks nuolatinis prisijungimas prie įrenginio ne tik ima panašėti į priklausomybę, bet ir yra tiesiogiai sietinas su nerimo ar depresijos atsiradimu. Tad kaip atpažinti, kada naudojimasis telefonu peržengia ribą, ir kaip įprotį įveikti?
(7) 2020-04-20 -3
Lietuvoje paskelbtas pirkimas jausmų ir emocijų matavimo prietaiso arba jausmomačio kūrimui. Ieškoma verslininkų ir mokslininkų, kurie imtųsi tokio projekto. Iš viso projektui numatyta skirti 665 tūkstančius eurų, didžioji dalis šios sumos bus finansuojama iš Europos Sąjungos paramos.
(4) 2020-04-15 -23
Remiantis moksliniais straipsniais, sukurtas nuo kompiuterinių žaidimų priklausančio asmens ir jo išvaizdos pokyčių modelis, kuris atrodo itin kraupiai.
(0) 2020-04-10 1
Pasak psichiatro, psichoterapeuto Vilniaus universiteto docento Eugenijaus Laurinaičio, dabartinė padėtis yra tikrų tikriausia krizė. Todėl nenuostabu, kad kai kurie žmonės patiria dažnesnius panikos priepuolius ar nerimą. Laidoje „Sveikatos receptas“ psichoterapeutas papasakojo, kaip nuo to apsisaugoti.
(0) 2020-03-22 2
Gali atrodyti, kad vaikai ir paaugliai nesidomi sveikatos temomis, neseka naujienų apie COVID-19 virusą. Bet jie stebi ir klauso tos informacijos, kuria dalinamės mes, suaugusieji. Jei jaučiame nerimą – natūralu, kad jį perduodame ir vaikams. Girdėdami nuolatinę informaciją medijose ir dalindamiesi nuomonėmis su draugais, jie pasidaro savas išvadas. Užuot palikę šią edukaciją žiniasklaidai ar draugams, mes, tėvai, turėtume padėti vaikams ir paaugliams geriau suprasti, kas vyksta Lietuvoje ir pasaulyje. Erudito licėjaus psichologė Rūta Žiaunienė dalijasi patarimais su tėvais, auginančiais vaikus nuo 2 metukų iki paauglystės: ką ir kaip kalbėti su savo vaikais apie plintančią ligą.
(8) 2020-03-19 79
Alkoholizmas - tai liga, priklausomybė nuo alkoholio. Psichoterapeutai gali padėti atsikratyti šios priklausomybės, tačiau dažnai žmonės tam ryžtasi savarankiškai. Naujas Stanfordo mokslininkų tyrimas, apėmęs 10080 pacientų duomenis, nurodė vieną patikimiausią alkoholizmo gydymo būdą.
(0) 2020-03-17 10
Pokalbis su bičiuliu gali pasirodyti ne toks jau ir įtraukiantis, miegas – negilus, o norint susikaupti reikia daugiau pastangų. Ir vien dėl to, kad šalia guli... mobilusis telefonas. Žinomas švedų psichiatras ir bestselerių autorius Andersas Hansenas knygoje „Naršymo metas“ (išleido BALTO leidybos namai) pasakoja, kaip veikia smegenys ir kas jose vyksta, kai laiku ar ne laiku išsitraukiame mobilųjį telefoną.
(0) 2019-12-13 0
Mesti rūkyti tikrai nėra lengva, sako vaistininkė Kristina Staivė. Bet žmogus turi nuspręsti pats. Jei žmona paprašys mesti šį įprotį ar jaus spaudimą iš draugų, tai rūkančiajam tikrai nepadės.
(1) 2019-12-11 22
Sunku įsivaizduoti sielvarto jėgą, keliamą skausmą, kasdienybės būseną tol, kol mes nesusiduriame su tuo. Sielvartas ir liūdesys kyla iš netekties. Šiuo atveju netekties sąvokoje telpa ir santykiai, ir sveikata, ir darbas, ir augintiniai, ir mylimi bei artimi žmonės, ir kiti pačiam žmogui svarbūs dalykai.
(0) 2019-12-09 3
Myluoti šunį – vienas iš didžiausių gyvenimo malonumų. Išvydę švelniakailį keturkojį, vizginantį uodegą, neretai pasijuntame taip, tarsi pilve plazdėtų drugeliai, rašo npr.org.