Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Žmogus ir medicina

Mokslininkams pagaliau pavyks įveikti vieną iš pačių bjauriausių senatvinių ligų?

2018-04-15 (0) Rekomenduoja   (10) Perskaitymai (1181)

Mokslininkai paskelbė apie svarbų proveržį kovoje su Alzheimerio liga – jiems pirmąkart pavyko neutralizuoti geną, stipriausiai įtakojantį šios ligos atsiradimą.

©Jennifer Buzanowski | commons.wikimedia.org

Kalifornijos tyrėjų komanda sėkmingai identifikavo proteiną, susijusį su didelės rizikos genu apoE4 – ir sugebėjo apsaugoti žmonių neuronų ląsteles nuo pažeidimo.

Tyrimas gali atverti duris naujam ir potencialiam vaistui, kuris sustabdytų ligą – bet mokslininkai dar pernelyg neskubina džiaugtis, nes efektas kol kas pasiektas tik laboratorinėse ląstelėse.

ApoE4 geno turėjimas daugiau nei dvigubai padidina tikimybę, kad išsivystys Alzheimerio liga, o dviejų tokių genų turėjimas tikimybę padidina 12 kartų. Ankstesnės studijos parodė, kad beveik 25% turi šį geną.

Tyrimo vadovas Yadongas Huangas žurnale „Nature Medicine“ sakė: „Paskutiniuosius metus vaistų nuo Alzheimerio ligos kūrimas nešė vien nusivylimus. Daugelis vaistų veikia su pelėmis, bet kol kas nė vienas neišlaikė klinikinių bandymų su žmonėmis.“ Tuo tarpu mokslininkas su komanda ėjo netradiciniu keliu: užuot įprastai eksperimentavę su pelėmis, jie iškart ėmėsi žmogaus smegenų ląstelių.

Parengta pagal „The Telegraph“.