Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Žmogus ir medicina

Kodėl pamėlynavo šio vyro akių baltymai? Akių obuolių jis tikrai nesitatuiravo

2018-04-23 (0) Rekomenduoja   (1) Perskaitymai (793)
    Share

Į medikus kreipėsi 70 metų vyriškis, kurio akių baltymai (odena) pamėlynavo. Ir tai – tikrai ne rizikingo akių baltymų tatuiravimo pasekmė, rašo livescience.com.

Pacientams medikams tvirtino, kad akių jam neskauda ir rega nesutrikusi. Tiesiog per pastaruosius metus jo akių baltymai pamažu mėlo.

Medikai atliko visus regos tyrimus, patikrino ir kitus sveikatos rodiklius: pacientas buvo visiškai sveikas, įvertinus jo amžių. Tačiau akių baltymai iš tiesų buvo melsvi. Panašios spalvos buvo ir kai kurios jo ausų dalys, rašoma medicininio atvejo aprašyme, kurį publikavo „New England Journal of Medicine“.

Pasirodo, šio senjoro akių mėlynumo priežastis slypėjo jo vaistų spintelėje: išaiškėjo, kad jis dėl uždegiminio artrito 15 metų vartojo vaistą minocikliną. Minociklinas yra antibiotikas, paprastai skiriamas bakterinėms infekcijoms gydyti, tačiau jis taip pat pasižymi priešuždegiminiu poveikiu, todėl, anot Amerikos reumatologijos koledžo, kartais skiriamas ir pacientams, sergantiems reumatoidiniu artritu.

Bet vienas iš nepageidaujamų ilgalaikio minociklino vartojimo poveikių yra odos, ausų, nagų, dantų, dantenų, randinio audinio ir akių baltymų spalvos pasikeitimas, rašoma atvejo aprašyme.

Aprašymo autorius, dr. Rony Sayeghas, dirbantis Case Western rezervato universiteto medicinos mokykloje, sakė, kad iki šiol nėra susidūręs su tokiu ryškiu odenos pamėlynavimu dėl minociklino.

Šio nepageidaujamo poveikio dažnumas nėra tiksliai žinomas. 2016 m. atliktu tyrimu nustatyta, kad iš beveik 300 pacientų, vidutiniškai penkerius metus vartojusių minocikliną dėl protezuotų sąnarių uždegimo, apie pusei pacientų nustatyta vienokių ar kitokių odos spalvos pokyčių. Bet tik 3 procentams pacientų nustatytas odenos spalvos pakitimas.

Nėra žinomas tikslus mechanizmas, kuriuo minociklinas keičia audinių spalvą, tačiau manoma, kad šio vaisto metabolitas (skilimo produktas) gali sudaryti kokį nors netirpų kompleksą su melaninu – natūraliu odos, plaukų ir akių pigmentų, o tuomet šis kompleksas pradeda kauptis audiniuose, svarstoma atvejo aprašyme. Odos spalvos pakitimai gali būti ir laikini, ir negrįžtami.

Medikai rekomendavo pacientui kurį laiką nevartoti minociklino siekiant nustatyti, ar jo odenos spalva grįš š normalią, rašė dr. R.Sayeghas. Nuo reumatoidinio artrito jam buvo skirtas kitas vaistas – metotreksatas.

Bet praėjus metams nuo vaistų pakeitimo medikai jokio aiškaus odenos spalvos pakitimo nebenustatė – paciento akys taip ir liko mėlynos.

Verta skaityti! Verta skaityti!
(1)
Neverta skaityti!
(0)
Reitingas
(1)
Komentarai (0)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Komentarų kol kas nėra. Pasidalinkite savo nuomone!
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
24(0)
24(1)
20(0)
19(0)
19(0)
17(0)
16(1)
14(2)
14(8)
Savaitės
84(1)
Mėnesio
149(2)
148(15)
146(3)
143(12)
138(22)