Maliarija (Žmogus ir medicina | Mokslas)

(4) 2015-10-15 66
Mokslininkai iš Danijos ir Kanados ieškodami būdo maliarija apsikrėtusioms nėščioms moterims gydyti netikėtai aptiko vaistą nuo vėžio. Atliktas tyrimas parodė, kad maliarijos baltymai gali naikinti vėžines ląsteles.
(5) 2014-06-13 46
Londono mokslininkai teigia atradę būdą, kaip pažaboti maliariją platinančius uodus.
(0) 2014-12-11 27
Tarptautinė mokslininkų grupė sukūrė perspektyvų junginį, kuris imuninei sistemai „parodo“, kurios kraujo ląstelės yra užkrėstos ir naikintinos nekenkiant grėsmės sveikoms ląstelėms.
(0) 2015-05-25 17
Pasinaudodami „Genome Compiler“ programa galime patys sukurti geną, kuris suteiks organizmui vienokių ar kitokių savybių. Genų rašymą prilyginę kompiuterio kalbai, programos kūrėjai azartiškai pasakoja apie „sužmogintas“ kiaules, jonvabalio geną gavusius švytinčius medžius ir modifikuotų mielių gaminamą šokoladą, morfiną, pieną, net vaistus nuo maliarijos.
(0) 2014-07-28 11
Praėjusią savaitę Brazilijos Ryšių su indėnais departamentas (FUNAI) apie izoliuotas gentis viešai paskelbė tai, ko bijojo daugybė antropologų ir medicinos mokslininkų.
(2) 2012-11-30 10
Dėl nuolatinių šilto oro audrų, atogrąžų šalių migrantų ir apkarpytų sveikatos biudžetų į Europą sugrįžta kadaise išvytos, vabzdžių platinamos ligos, rašo interneto svetainė newscientist.com.
(1) 2018-09-28 5
Mokslininkai paskelbė, kad jiems pirmąkart pavyko sunaikinti visą maliariją platinančių uodų populiaciją per laboratorijoje atliktą bandymą, pasinaudojus genų redagavimo priemone šių vabzdžių išnykimui užprogramuoti.
(1) 2017-09-29 4
<em>Pagrindinis žmonių žudikas – ne ŽIV, ne pasiutligės virusas ir ne maliarija, o įvairūs hepatito virusų tipai. Jie kasmet į kapus nuvaro >1,3 milijonus žmonių, rašoma <em>Lancet</em>
(5) 2013-08-07 2
Kažkokia rusva, lanksti adata, karštą vasaros dieną (visai kaip šiandien) mėginanti pasikasti po ledo kubeliais. Nieko panašaus. Tai – uodo geluonis, pasirinktos aukos audiniuose ieškantis kraujo kapiliarų. Uodo įkandimo procesą pro mikroskopą pirmąsyk pavyko nufilmuoti Pastero instituto (Prancūzija) mokslininkai, informuoja "National Geographic".
(0) 2016-06-30 1
Per pastarųjų 15 metų mirčių nuo maliarijos pasaulyje sumažėjo perpus. 2000-aisiais nuo šio parazito mirė 839 tūkst., 2015-aisiais – 438 tūkst. žmonių.
(0) 2013-06-06 0
Naujo tyrimo rezultatai rodo, kad neplautų kojų kvapas gali tapti itin svarbiu ginklu kovojant prieš maliariją. Mokslininkai jau ne vienerius metus tiria, kaip kūno kvapas veikia uodus, tačiau Londono higienos ir tropikų medicinos mokyklos mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad mirtiną ligą pernešantys uodai neplautų kojų kvapą mėgsta labiau nei „sveiki“ uodai.
(5) 2010-01-21 0
Farmacijos kompanija „GlaxoSmithKline“ atvėrė savo cheminę duomenų bazę ir įkūrė atskirą mokslinę laboratoriją, tikėdamiesi, jog atvirumas padės išrasti vaistus nuo maliarijos.
(13) 2013-02-23 0
Pirmą kartą per pastaruosius 20 metų sukurtas naujas efektyvus maliarijai gydyti skirtas preparatas. Šio vaisto veikimo esmę sudaro jo gebėjimas trukdyti maliarijos ligą sukeliančiam parazitui plazmodijui atsikratyti jo organizme nuolat besikaupiančių ir jį žudančių druskų.
(0) 2009-02-06 0
Monašo universiteto (Monash University) mokslininkai, bendradarbiaudami su Sidnėjaus technologijos universitetu padarė naujų atradimų, kurie padės gydyti maliariją. Maliarija kas 30 sekundžių nusineša vieno vaiko gyvybę, o per metus nuo šio ligos miršta apie 1 milijonas žmonių.
(0) 2007-12-05 0