Maliarija (Žmogus ir medicina | Mokslas)

(19) 2010-02-18 0
Kompanija „Intellectual Ventures“ pademonstravo lazerinį prietaisą, skirtą naikinti maliarijos platintojams - moskitams.
(18) 2010-03-19 0
Mokslininkai sukūrė genetiškai pakeistus uodus, kurie įkandimo metu galėtų suleisti žmogui vakciną nuo maliarijos. Ekspertų manymu, šis Japonijos mokslininkų pasiekimas kuriant „skraidančius vakcinuotojus“ gali tapti nauju radikaliu kovos su maliarijos plitimu būdu, praneša „Telegraph.co.uk“.
(13) 2013-02-23 0
Pirmą kartą per pastaruosius 20 metų sukurtas naujas efektyvus maliarijai gydyti skirtas preparatas. Šio vaisto veikimo esmę sudaro jo gebėjimas trukdyti maliarijos ligą sukeliančiam parazitui plazmodijui atsikratyti jo organizme nuolat besikaupiančių ir jį žudančių druskų.
(12) 2011-04-29 0
Mokslininkai įsitikinę, jog jau greitai galės pakeisti laukinių uodų DNR – tokiu būdu taptų daug lengviau kovoti su šių kraujasiurbių platinama maliarija, informuoja BBC. Jei mokslininkams pavyktų tarp uodų išplatinti reikiamą geną, būtų įmanoma stipriai sumažinti maliarijos susirgimų skaičių.
(5) 2014-06-13 46
Londono mokslininkai teigia atradę būdą, kaip pažaboti maliariją platinančius uodus.
(5) 2013-08-07 2
Kažkokia rusva, lanksti adata, karštą vasaros dieną (visai kaip šiandien) mėginanti pasikasti po ledo kubeliais. Nieko panašaus. Tai – uodo geluonis, pasirinktos aukos audiniuose ieškantis kraujo kapiliarų. Uodo įkandimo procesą pro mikroskopą pirmąsyk pavyko nufilmuoti Pastero instituto (Prancūzija) mokslininkai, informuoja "National Geographic".
(5) 2010-01-21 0
Farmacijos kompanija „GlaxoSmithKline“ atvėrė savo cheminę duomenų bazę ir įkūrė atskirą mokslinę laboratoriją, tikėdamiesi, jog atvirumas padės išrasti vaistus nuo maliarijos.
(4) 2015-10-15 66
Mokslininkai iš Danijos ir Kanados ieškodami būdo maliarija apsikrėtusioms nėščioms moterims gydyti netikėtai aptiko vaistą nuo vėžio. Atliktas tyrimas parodė, kad maliarijos baltymai gali naikinti vėžines ląsteles.
(2) 2012-11-30 10
Dėl nuolatinių šilto oro audrų, atogrąžų šalių migrantų ir apkarpytų sveikatos biudžetų į Europą sugrįžta kadaise išvytos, vabzdžių platinamos ligos, rašo interneto svetainė newscientist.com.
(1) 2018-09-28 5
Mokslininkai paskelbė, kad jiems pirmąkart pavyko sunaikinti visą maliariją platinančių uodų populiaciją per laboratorijoje atliktą bandymą, pasinaudojus genų redagavimo priemone šių vabzdžių išnykimui užprogramuoti.
(1) 2017-09-29 4
<em>Pagrindinis žmonių žudikas – ne ŽIV, ne pasiutligės virusas ir ne maliarija, o įvairūs hepatito virusų tipai. Jie kasmet į kapus nuvaro >1,3 milijonus žmonių, rašoma <em>Lancet</em>
(0) 2009-02-06 0
Monašo universiteto (Monash University) mokslininkai, bendradarbiaudami su Sidnėjaus technologijos universitetu padarė naujų atradimų, kurie padės gydyti maliariją. Maliarija kas 30 sekundžių nusineša vieno vaiko gyvybę, o per metus nuo šio ligos miršta apie 1 milijonas žmonių.
(0) 2016-06-30 1
Per pastarųjų 15 metų mirčių nuo maliarijos pasaulyje sumažėjo perpus. 2000-aisiais nuo šio parazito mirė 839 tūkst., 2015-aisiais – 438 tūkst. žmonių.
(0) 2007-12-05 0
Maliarija - viena dažniausiai pasitaikančių infekcinių ligų ir sukelia dideles visuomenės sveikatos problemas. Tai ypač opi problema šiltuose kraštuose. Maliariją sukelia plazmodijų genties pirmuonys. Skiriamos keturios jų rūšys, kurios skiriasi dauginimosi ciklo trukme ir sukelia įvairias maliarijos formas. Infekcijos šaltinis yra ligonis ar plazmodijų nešiotojas. Ligos sukėlėją perneša Anopheles genties uodų patelės. Tad iki šiol žmonės su maliarija kovojo dviem b...
(0) 2015-05-25 17
Pasinaudodami „Genome Compiler“ programa galime patys sukurti geną, kuris suteiks organizmui vienokių ar kitokių savybių. Genų rašymą prilyginę kompiuterio kalbai, programos kūrėjai azartiškai pasakoja apie „sužmogintas“ kiaules, jonvabalio geną gavusius švytinčius medžius ir modifikuotų mielių gaminamą šokoladą, morfiną, pieną, net vaistus nuo maliarijos.