Medicininiai tyrimai (Žmogus ir medicina | Mokslas)

(6) 2019-02-14 4
Šiuo metu Kinija yra biomedicininių tyrimų „laukiniai vakarai“. Ne itin suvaržyti griežtomis reguliacijomis ir dosniai maitinami pinigais, Kinijos mokslininkai paskutinius metus turėjo daug vietos įvairiems proveržiams, keliams ir klystkeliams. Pastarieji gali gana brangiai kainuoti, rašo „Science Alert“.
(2) 2019-02-13 18
Žmogaus smegenys yra įspūdingas gamtos kūrinys. Tik pažiūrėkite, kiek daug veiksmų atliekate apie tai net negalvodami. Žmonės greitai išmoksta gyventi ir be vienos rankos, jei jos netenka - tiesiog prisitaiko viską nuveikti viena ranka. Bet ar smegenys prarastą galūnę tiesiog pamiršta?
(0) 2019-02-12 1
Mūsų organizmai turi apie 3 milijardus genetinių statybinių blokų – arba tiesiog bazių porų, kurie paverčia mus tuo, kuo ir esame. Iš šių 3 milijardų bazių porų, tik nedidelė jų dalis yra unikalios ir būdingos tik mums vieniems. Tai reiškia, kad genetiškai mes esame 99,9 procento panašūs vieni į kitus, t.y. į kitus žmones.
(0) 2019-02-07 3
Tokio incidento sukeltas stresas gali persekioti žmogų ir vėliau. Netgi jeigu jis tai pamirš
(0) 2019-01-24 -3
Jau daug metų visuomenės sveikatos ekspertai, kliaudamiesi įvairiais įrodymais, tvirtina, jog žmonių sveikatai ir gyvenimo trukmei labai svarbi gyvenamoji vieta, nors įprastai daugiau dėmesio skiriama tokiems veiksniams kaip genetika bei galimybė laisvai naudotis sveikatos priežiūros paslaugomis.
(0) 2019-01-23 14
Vos tik ką nors susimušė imame trinti skaudančią vietą. Tai - instinktas, kuriuo seka ir visai maži vaikai. Bet kodėl mes taip darome? Ar tai apskritai padeda numalšinti skausmą?
(2) 2019-01-21 31
Žmogaus smegenys yra sudėtingas mechanizmas. Mokslininkai jas tyrinėja jau daugybę metų, bet turbūt net ir šiuolaikinės technologijos nesugeba atskleisti visų mūsų svarbiausio organo paslapčių.
(10) 2019-01-20 1
Riebalai ant pilvo siejami su daugelio ligų rizika. Tiesa, pastaruoju metu imta vis garsiau kalbėti apie pilvo riebalų poveikį smegenims, rašo sciencealert.com.
(2) 2019-01-19 15
Skruzdėlių kolonijos panašiai kaip smegenys veikia be jokio valdymo centro. Abi struktūros sudarytos iš tarpusavyje sąveikaujančių individų – atskirų skruzdžių ar neuronų, kurių smulkūs veiksmai integruojasi į už juos didesnius efektus, tokius kaip atmintis, rašoma svetainėje „Big Think“.
(3) 2018-12-31 5
Joshas Jonesas savo naujame straipsnyje rašo, kad visi muzikantai, su kuriais jam teko groti (ar jie būtų iš džiazo, roko, folko ar kito muzikos stiliaus) buvo puikūs improvizatoriai. Pats būdamas laisvas improvizatorius, jis turėjo kaip reikiant pasistengti bendradarbiaudamas su klasikiniais muzikantais.
(2) 2018-12-14 20
Prieš kelerius metus japonų superkompiuteris atliko vieną tiksliausių žmogaus smegenų simuliacijų. Simuliacija truko vos vieną sekundę, išnaudojant vos 1 procentą simuliuojamų smegenų veiklos, o vienas galingiausių pasaulyje superkompiuterių prieš tai atliko net 40 minučių trukusius skaičiavimus.
(2) 2018-11-28 7
Mokslininkai atrado, kad kitaip nei dauguma kūno ląstelių, smegenų neuronai gali kaitalioti savo genus. Toks genomo kaitaliojimas gali praplėsti smegenų baltymų repertuarą, bet taip pat ir pa
(2) 2018-11-26 38
Jau netrukus gali žymiai pagerėti agresyviausios smegenų naviko formos – glioblastomos – gydymas. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) mokslininkai kuria naują gydymo metodiką, kuri priešvėžinius vaistus nukreiptų tiesiai į auglį. Taip padidėtų jo sunaikinimo tikimybė ir sumažėtų gydymo šalutinis poveikis, rašoma universiteto pranešime spaudai.
(0) 2018-11-13 0
Ilgaamžiškumas dažnai laikomas tai pačiai giminei būdingu bruožu, tik nors genetika ir iš tiesų šį tą lemia, jai priskiriamas vaidmuo nėra toks svarbus kaip iki šiol manėme.
(0) 2018-11-12 8
Nešuliniai, šiek tiek kupranugarius primenantys (ir giminystės ryšių su jais turintys) Pietų Amerikos gyvūnai lamos turi antikūnų, kurie gerokai skiriasi nuo žmogiškų.