Medicininiai tyrimai (Žmogus ir medicina | Mokslas)

(1) 2018-12-14 10
Prieš kelerius metus japonų superkompiuteris atliko vieną tiksliausių žmogaus smegenų simuliacijų. Simuliacija truko vos vieną sekundę, išnaudojant vos 1 procentą simuliuojamų smegenų veiklos, o vienas galingiausių pasaulyje superkompiuterių prieš tai atliko net 40 minučių trukusius skaičiavimus.
(2) 2018-11-28 7
Mokslininkai atrado, kad kitaip nei dauguma kūno ląstelių, smegenų neuronai gali kaitalioti savo genus. Toks genomo kaitaliojimas gali praplėsti smegenų baltymų repertuarą, bet taip pat ir pa
(2) 2018-11-26 37
Jau netrukus gali žymiai pagerėti agresyviausios smegenų naviko formos – glioblastomos – gydymas. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) mokslininkai kuria naują gydymo metodiką, kuri priešvėžinius vaistus nukreiptų tiesiai į auglį. Taip padidėtų jo sunaikinimo tikimybė ir sumažėtų gydymo šalutinis poveikis, rašoma universiteto pranešime spaudai.
(0) 2018-11-13 0
Ilgaamžiškumas dažnai laikomas tai pačiai giminei būdingu bruožu, tik nors genetika ir iš tiesų šį tą lemia, jai priskiriamas vaidmuo nėra toks svarbus kaip iki šiol manėme.
(0) 2018-11-12 8
Nešuliniai, šiek tiek kupranugarius primenantys (ir giminystės ryšių su jais turintys) Pietų Amerikos gyvūnai lamos turi antikūnų, kurie gerokai skiriasi nuo žmogiškų.
(0) 2018-11-08 4
Turbūt girdėjote senjorą, kuris tvirtina, kad jam aštuoniasdešimt ir jis jaučiasi jaunas. Kitaip tariant, biologinis žmogaus amžius ne visada atspindi jo savijautą. Naujas mokslinis tyrimas tai tik patvirtino: smegenų skenavimas parodė, kad ne objektyvus, o „subjektyvus“ žmonių amžius tiksliai numato jų smegenų amžių, rašo medicalnewstoday.com.
(0) 2018-11-01 27
Lapkričio 2 d. Lietuvoje pradedamas rodyti filmas „Bohemian Rhapsody“ (liet. „Bohemijos Rapsodija“). Tai – biografinė tiek grupės „Queen“, tiek jos vokalisto Freddie Mercury juosta, pasakojanti grupės ir muzikanto istoriją. Bet kodėl grupė tapo tokiu fenomenu? Tuo susidomėjo ir mokslininkai.
(0) 2018-10-26 8
Lig šiol plačiausio masto miego poveikio tyrimo išvadose nurodoma, kad per mažai arba per daug trunkantis nakties miegas daro neigiamą įtaką kognityviniams žmogaus gebėjimams, bet ne trumpalaikei atminčiai.
(0) 2018-10-21 6
Mes „nemylime“ savo vaikų, nes įspraudžiame juos į gražiai sutvarkytas „pilis“, o vaikams tokių grožybių nereikia. Jiems reikia natūralios gamtos, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Pasak jo, žmonės fizine veikla užsiima vis rečiau, o nuo to kenčia ne tik sveikata, bet ir smegenų veikla – prastėja atmintis, o nuolatinis persivalgymas tampa smegenų „plonėjimo” priežastimi.
(3) 2018-10-17 7
Kinijos mokslų akademijos tyrėjai skelbia: jiems pavyko pasiekti, kad pelė atsivestų jauniklių be patino dalyvavimo. Tam, kad sulaužytų galiojančias reprodukcijos taisykles, mokslininkai pasitelkė genų inžineriją.
(0) 2018-10-16 6
Ne kartą esate girdėję teiginių, esą kairysis smegenų pusrutulis atsakingas už dešinę kūno pusę ir atvirkščiai, tačiau naujausias tyrimas tokį įsitikimą paneigia, skelbia sciencealert.com.
(0) 2018-10-15 0
Laideliai, jutikliai, elektrodai. Prietaisas, kuriuo beveik kasdien tyrimus atlieka neuromokslininkė dr. Inga Griškova-Bulanova, atrodo lyg iš fantastinių filmų. „Nesijaudinkite, minčių skaityti jis kol kas nemoka“, – juokiasi Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro Biomokslų instituto vyriausioji mokslo darbuotoja.
(4) 2018-10-11 51
Grupė geriausių pasaulio kardiologų paskelbė sensacingą naujieną. Pasak jų, nėra jokių įrodymų, kad didelis „blogojo“ cholesterolio kiekis sukelia širdies ligas.
(1) 2018-10-06 6
Nobelio chemijos premija šiemet paskirta trims mokslininkams: Frances H. Arnold iš Kalifornijos technologijos instituto (JAV) už baltymų evoliuciją, George`ui P. Smithui iš Misūrio universiteto (JAV) ir Gregory P. Winteriui iš MRC Molekulinės biologijos laboratorijos Kembridže (Jungtinė Karalystė) už peptidų ir antikūnų fagines bibliotekas, kurios galėtų padėti kuriant efektyvius autoimuninių ligų ar vėžinių susirgimų gydymo metodus.
(0) 2018-10-04 2
Šių metų Nobelio chemijos premijos laureatais tapo amerikiečių mokslininkai Frances H. Arnold ir Georg'as P. Smithas bei britų mokslininkas Gregory'is P. Winteris. Jie apdovanoti už evoliucijos principų pasitelkimą kuriant baltymus, naudojamus įvairaus pobūdžio produktams gaminti, pranešė Karališkoji Švedijos mokslų akademija.