Infekcinės ir parazitinės ligos (Žmogus ir medicina | Mokslas)

(0) 2013-12-12 1
Viename kaime Madagaskare prasidėjo buboninio maro protrūkis. Praėjusią savaitę mirė 20 kaimo gyventojų, po to buvo pradėti tyrimai, informuoja BBC.
(1) 2013-11-15 4
Australijos mokslininkai nustatė, kad cinkas gali „numarinti badu“ vieną labiausiai mirtinų pasaulio bakterijų, neleisdamas įsisavinti jai būtino mikroelemento.
(2) 2013-11-07 7
Kone metus kraujo išskyromis kosėjęs vyriškis liko priblokštas, sužinojęs, kad jo plaučiuose išvešėjo didžiulis grybas. Grybeline infekcija, kuri vadinama aspergiloma, 42-ejų ūkininkas užsikrėtė dirbdamas laukuose. Ištisus metus jį kamavo ne tik komplikuotas kosulys, bet ir pakilusi temperatūra bei svorio mažėjimas. Simptomai niekur nedingo net ir po keleto gydymo antibiotikais kursų.
(0) 2013-10-16 0
JAV mokslininkai atrado pačią pavojingiausią žmonėms cheminę medžiagą: žmogui pražudyti tereikia vos kelių milijardinių vieno jos gramo dalių, pranešė „New Scientist“. Tai pats pavojingiausias mokslui iki šiol žinomas toksinas, sakoma pranešime.
(0) 2013-09-12 1
<p style="font-style:italic"> Tik­riau­siai jo­kia ki­ta li­ga ne­pa­da­rė to­kios dra­ma­tiš­kos įta­kos me­nui, mu­zi­kai ir li­te­ra­tū­rai. Da­bar moks­las pa­ro­dė,
(7) 2013-08-25 5
Liepos mėnesį užfiksuoti du skirtingi atvejai, kai 12 metų vaikų organizmuose rasta ameba, mintanti smegenimis.
(2) 2013-08-24 0
<p style="font-style:italic">At­ro­do, kai ku­rie skie­pai su­tei­kia dar ir pa­pil­do­mos nau­dos. Gal jau me­tas pa­žvelg­ti į šį mo­der­nios me­di­ci­nos ker­ti­nį ak­me­
(0) 2013-08-24 0
<p style="font-style:italic">Vak­ci­nų ty­rė­jai pri­va­lo at­vi­rai kal­bė­ti apie sa­vo dar­bą, jei nori iš­sau­go­ti vi­suo­me­nės pa­si­ti­kė­ji­mą</p>
(5) 2013-08-07 2
Kažkokia rusva, lanksti adata, karštą vasaros dieną (visai kaip šiandien) mėginanti pasikasti po ledo kubeliais. Nieko panašaus. Tai – uodo geluonis, pasirinktos aukos audiniuose ieškantis kraujo kapiliarų. Uodo įkandimo procesą pro mikroskopą pirmąsyk pavyko nufilmuoti Pastero instituto (Prancūzija) mokslininkai, informuoja "National Geographic".
(0) 2013-08-02 5
Matematikas iš Otavos universiteto (Kanada) Robertas Smitas? (Robert Smith?) sudarė žmonijos žūties nuo zombių viruso modelį, informuoja "LiveScience.com". Nežiūrint pasirinkto tyrimo objekto komiškumo, tyrimui pasirinkti metodai jau pasitarnavo skaičiuojant realių ligų plitimą. Be to, kanadiečiai išvedė zombių plitimo formulę: (bN)(S/N)Z = bSZ.
(2) 2013-06-10 0
Kas atsitiks, kai antibiotikai, kuriuos kasdien ligoninėse naudojame įprastinėms infekcijoms gydyti, taps nebeveiksmingi? Galima sakyti, kad tokia situacija šiuo metu jau klostosi. Nauji vaistams atsparių bakterijų štamai dygsta lyg grybai po lietaus – daugiausia dėl to, kad antibiotikus dažnai vartojame visiškai be reikalo.
(0) 2013-06-06 0
Naujo tyrimo rezultatai rodo, kad neplautų kojų kvapas gali tapti itin svarbiu ginklu kovojant prieš maliariją. Mokslininkai jau ne vienerius metus tiria, kaip kūno kvapas veikia uodus, tačiau Londono higienos ir tropikų medicinos mokyklos mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad mirtiną ligą pernešantys uodai neplautų kojų kvapą mėgsta labiau nei „sveiki“ uodai.
(0) 2013-05-23 1
Antradienį mokslininkai paskelbė sugebėję laboratorijoje išaugintas tuberkuliozės bakterijas užmušti senu geru, visiems puikiai pažįstamu junginiu – vitaminu C. Pasak jų, tai yra „netikėtas atradimas, suteikiantis vilties sukurti geresnių, pigesnių vaistų“, rašo agentūra AFP.
(0) 2013-05-22 0
P. Doherty, kuris Nobelio premiją 1996 metais drauge su kitais mokslininkais gavo už darbus apie tai, kaip imuninė sistema kovoja su virusais užkrėstomis ląstelėmis, sakė, kad blogiausio atvejo scenarijus yra naujas virusas, nulemiantis didelį mirtingumą ir lengvai plintantis.