Vaistai ir vaistiniai produktai (Žmogus ir medicina | Mokslas)

(0) 2018-07-26 7
Bet kuriame pavojingiausių ligų, su kuriomis susidūrė žmonija, sąraše raupai neabejotinai užimtų vieną aukščiausių pozicijų. Itin užkrečiamą ir dažnai mirtiną ligą sukelia variolos (poxvirus variolae)virusas. Iki masinio skiepijimo kampanijos, pradėtos praėjusio šimtmečio devintajame dešimtmetyje, ši liga nužudė apie 300 milijonus žmonių.
(8) 2018-07-15 31
Vitaminų kompleksai vaistinėse traukte traukia akį, tačiau, anot naują tyrimą atlikusių mokslininkų, jų vartojimas širdies sveikatai neteikia visiškai jokios naudos, rašo livescience.com.
(5) 2018-06-09 44
Vitaminų ir mineralų papildai yra daugelio žmonių mitybos dalis, tačiau daugėja įrodymų, kad šios piliulės iš esmės yra bevertės.
(3) 2018-05-19 21
Rašytojas Williamas Faulkneris, garsėjęs ir gana nemenku apetitu svaigalams, yra pareiškęs: „Civilizacija prasidėjo nuo distiliavimo.“ Iš tiesų, žmonės alkoholį vartoja dar nuo akmens amžiaus laikų, bet per dešimtis tūkstančių metų dar niekas nebuvo sugalvojęs efektyvaus būdo greičiau išblaivėti ar palengvinti pagirias, rašo „Big Think“.
(0) 2017-12-09 25
Belgijos Louvain-La-Neuve universiteto mokslininkų komanda, vadovaujama Pierre Sonveaux, atrado naują molekulę, kuri atrodo daug žadanti kovoje su vėžiu. „Tai padvigubina galimybę sukurti veiksmingus vaistus nuo metastazių“, – sakoma universiteto pranešime.
(0) 2017-08-20 7
Prieš dvejus metus Didžiojo dvidešimtuko lyderiai įsipareigojo drauge spręsti vieną iš didžiausių ir netikėčiausių saugumo grėsmių, kurią kelia atsparumas antimikrobinėms medžiagoms – grėsmingas ir nuolat besikeičiantis priešininkas, prieš kurį tradiciniai terapiniai ginklai yra bejėgiai, interneto svetainėje project-syndicate.org rašo farmacijos sektoriaus atstovas Jorgas Reinhardtas.
(5) 2017-04-10 5
Žmonėms, kurie ilgai vartoja antibiotikus, gresia didesnė rizika, kad žarnyne išsivystys dariniai, galintys peraugti į piktybinius navikus, teigiama naujame tyrime.
(1) 2017-02-19 17
Mokslininkai teigia atradę geną, kuris sukelia sotumo pojūtį bei užkerta kelią persivalgymui, rašoma britų naujienų portale independent.co.uk.
(0) 2017-02-18 16
Lietuvoje buvusio „Fermento“ darbuotojo ir jo komandos įkurta bendrovė kuria neskausmingus prostatos vėžio diagnostikos testus. Tikimasi, kad sulaukus reikalingų leidimų, šie testai leis neskausmingai pasitikrinti sveikatą.
(2) 2017-01-30 18
Tinklalapyje BBC.com pranešama, kad du Nortumbrijos universiteto studentai Alexas Rossettas ir Luke‘as Parkinas, 2015 m. kovo mėnesį dalyvaudami praktiniame užsiėmime universitete, dėl įvykusios matematinės klaidos suvartojo potencialiai mirtiną kofeino dozę.
(0) 2016-11-24 18
Plaučių uždegimas, meningitas, skarlatina, sifilis, gangrena, kraujo užkrėtimas – sunku patikėti, tačiau tai ligos, kurios anksčiau nusinešdavo šimtus tūkstančių gyvybių. Iki antibiotikų išradimo tokios ligos laikytos mirtinomis, nors šiandien dauguma jų, jeigu laiku ir tinkamai gydomos, sukelia tik trumpalaikius nepatogumus. Todėl antibiotikų sukūrimas laikomas vienu didžiausių išradimų medicinos istorijoje.
(0) 2016-07-22 12
Salmonelės bakterijos geriausiai žinomos kaip apsinuodijimo maistu ir vidurių šiltinės kaltininkės. Kasmet nuo jų nukenčia milijonai žmonių. Tačiau Kalifornijos universiteto mokslininko Jeffo Hasty laboratorijoje gulinčios salmonelės bakterijos yra kitokios.
(4) 2016-07-01 34
Marihuanos sudėtyje esantis tetrahidrokanabinolis, skatina toksinio amiloido beta baltymo šalinimą iš smegenų. Yra manoma, kad būtent jis nulemia Alzhaimerio ligos progresą.
(0) 2016-06-27 -1
Mokslininkai visame pasaulyje ieško efektyvių būdų kovai su vėžinėmis ląstelėmis. Dar prieš penkerius metus niekur nematytos technologijos vėžio tyrimams šiandien jau naudojamos lietuvių mokslininkų.
(0) 2016-06-23 21
Mokslininkai Antarkties jūrinės kempinės sudėtyje atrado specifinį junginį, kuris geba nužudyti net 98 procentus antibiotiniams vaistams atsparių bakterijų.