Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
 
 

Bendrosios mitybos rekomendacijos (Žmogus ir medicina | Mokslas)

Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(0) 2021-04-13 1
Milijonai žmonių visame pasaulyje dievina arbūzą dėl jo sultingo, gaivaus saldumo karštą vasaros dieną net nesusimąstydami, kad arbūzas turi eilę vitaminų, maistingų medžiagų, įskaitant mineralus ir antioksidantus, kurie svarbūs mūsų organizmui. Pateikiame nemažai įdomių faktų apie arbūzus.
(0) 2021-04-07 0
Negaliu gyventi be saldumynų. Tokią frazę šiais laikais galima išgirsti kone iš kiekvieno. Ir iš tiesų, tas nelemtas potraukis saldumynams tikrai kamuoja daugelį. O bandant jų išvengti – dreba rankos, kojos ir visos mintys sukasi tik apie juos. Šis potraukis saldumynams ne tik kankina, bet ir sukelia įvairių sveikatos problemų – nuo galvos skausmų, lėtinio nuovargio, iki labai sunkių lėtinių ligų.
(0) 2021-04-04 3
Svarbiausias šv. Velykų simbolis – dažytas kiaušinis. Simboliška, kad pirmąją jų dieną buvo nepriimtina išeiti už kiemo vartų, nebent vaikai išsprūsdavo pas krikštatėvius – tradicinis „karantinas“. Kiaušinio mušimas buvo ritualinis – tėvas arba mama pirmieji išsirinkdavo margutį, smailiuoju galu su vaikais tvirtumą išmėgindavo ir su šventinta druska suvalgydavo.
(0) 2021-04-03 1
Per karantiną daug laiko praleidome namie ir išmokome iš anksto planuoti, ką gaminsime, atsakingiau rinktis, ką valgome, bet šventės vis dar asocijuojasi su daugybe patiekalų, kai dažnai suvartojame didesnį ar net per didelį maisto kiekį. Artėjant Velykoms dažnam mūsų kyla klausimas, kokius patiekalus dėti ant stalo, kad jie būtų įvairūs, bet pavalgę nesijaustume apsunkę ir neapkrautume organizmo. Ypač tai svarbu tiems, kurių kraujyje yra per didelis „blogojo“ cholesterolio kiekis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
(0) 2021-03-30 3
Savo sveikata neretai susirūpiname tik tada, kai kūnas pradeda siųsti neigiamus signalus, atsiranda skausmų ar kitų sutrikimų. Netikėtai sumažėjęs energijos lygis, pasunkėjęs virškinimo procesas ar suprastėjusi odos būklė gali signalizuoti ne trumpalaikį negalavimą, o maistinių skaidulų trūkumą.
(2) 2021-03-24 36
Kiekvieną minutę nuperkama apie 1 milijonas plastikinių geriamųjų butelių, sukuriant didžiulius atliekų kiekius, kurie dažniausiai patenka į sąvartynus. Šiandien daugelis žmonių pakartotinai naudoja vandens butelius, užpildydami juos.
(0) 2021-03-19 3
Ne kartą teko girdėti, kad skaidulos – būtina mitybos dalis. Tačiau Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad tarp vartotojų nėra nusistovėjusio įpročio skaidulas tikslingai įtraukti į racioną.
(4) 2021-03-05 17
Atsikratyti kelių ar keliolikos kilogramų gali būti paprasčiau nei įsivaizduojate. Tiesiog įtraukite į mitybą pakankamą kiekį skaidulų. Dėl jų ilgiau jausitės sotūs, nereikės marinti savęs badu ir ilgainiui tai padės pasiekti pageidaujamų rezultatų.
(0) 2021-03-02 6
Atrodo, kad atsikratyti nereikalingų kilogramų turėtų būti paprasta – tiesiog mažiau valgai ir daugiau sportuoji. Tačiau realybėje viskas yra kur kas sudėtingiau.
(0) 2021-03-01 3
Kai susirandate antrąją pusę, įgyjate ne tik draugą ir gyvenimo partnerį. Gaunate ir... papildomų kilogramų, rašo portalas „Healthline“.
(5) 2021-02-17 2
Užgavėnės ar sekmadienio pusryčiai daugelyje šeimų neįsivaizduojami be blynų. Miltiniai patiekalai – neatsiejama žmonių raciono dalis, kuri pirmiausia išeliminuojama pradėjus sveikai maitintis. Tiesa, miltinių patiekalų nereikėtų taip nuvertinti, nes juose taip pat gausu žmogui reikalingų maistinių medžiagų, sako prekybos centro „Rimi“ sveikesnės mitybos konsultantė, gydytoja dietologė dr. Edita Gavelienė – svarbu suvartojamas kiekis, pasirinkti miltai ir valgymo laikas.
(0) 2021-02-17 14
Proteininis batonėlis, šokoladas, šokoladinis kremas, sirupas... Rodos, šiais laikais viskas gali būti pavadinta „proteininiais“. Arba kitaip – baltyminiais. Valgydami tokius produktus žmonės jaučiasi daug ramiau, mat galvoja, kad tai yra itin sveika. Tad ir valgyti galima daugiau nei įprastai. Tačiau kaip yra iš tiesų? Apie baltyminius produktus papasakojo gydytojas dietologas Edvardas Grišinas ir mitybos specialistas, biomedicinos mokslų daktaras Artūras Sujeta.
(3) 2021-02-16 8
Atliktas tyrimas Lietuvoje parodė, kad druskos suvartojame dvigubai daugiau nei rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija. O jodo – atvirkšiai: net kas antram lietuviui jo trūksta. Tokie lietuvių įpročiai nėra geri, mat dėl druskos kyla širdies ir kraujagyslių ligų rizika. Kodėl net ir ribojant papildomos druskos kiekį jos galime nepastebimai suvartoti per daug ir ką daryti, kad netrūktų jodo, laidoje „Sveiki! su gydytoju V. Morozovu“ pasakojo gydytoja endokrinologė Lina Zabulienė.
(2) 2021-01-31 3
Dauguma amerikiečių kenčia nuo streso, miego trūkumo, antsvorio ir gyvenimo būdo sukeliamų sveikatos problemų, kurių galima išvengti, pavyzdžiui: širdies ir kraujagyslių ligų, vėžio, insulto ir diabeto.