Bakterijų infekcijų sukeltos ligos (Žmogus ir medicina | Mokslas)

(0) 2019-11-21 3
Remiantis naujais tyrimais, didelėje dalyje Europos per pastaruosius du dešimtmečius atsparumas antibiotikams, naudojamiems gydant bakterines infekcijas, susijusias su įprastomis skrandžio ligomis, išaugo daugiau nei dvigubai.
(6) 2019-10-13 17
Indijoje pacientams ir jų šeimoms iškyla nelengva dilema: atsisakyti gyvybę gelbstinčio gydymo ar rizikuoti mirti nuo gyvybes šienaujančios infekcijos.
(0) 2019-10-02 22
Vienoje ligoninėje Vokietijoje naujagimiai susidūrė su vaistams atspariomis bakterijomis. Patogenai, lotyniškai vadinami Klebsiella oxytoca, kėlė tikrą galvos skausmą tiek medikams, tiek tėvams, tačiau problema buvo išspręsta pašalinus vieną skalbimo mašiną. Sužinoję mokslinio tyrimo rezultatus galbūt geriau apgalvosite ir savo pačių buitinius prietaisus.
(0) 2019-07-01 0
Nemalonus musių zvimbimas yra niekai palyginus su tuo, kokią grėsmę sveikatai jos gali kelti. Neseniai paskelbto tyrimo rezultatai rodo, kad beveik 9 iš 10 skraidančių vabzdžių, sugautų septyniose Didžiosios Britanijos ligoninėse, turi kenksmingų bakterijų, rašoma sciencealert.com.
(1) 2019-06-26 3
Vandenyne gyvenančios žmogaus kūno audinius ėdančios bakterijos plinta į pakrančių vandenis, kuriose jų anksčiau nebuvo. Ir dėl to kalta klimato kaita, skelbiama naujoje ataskaitoje.
(0) 2019-06-17 1
Išmatų transplantacija (techniškai, išmatų mikrobiotos transplantacija) yra vienas iš būdų gydyti Clostridium difficile bakterijų infekcijas. Donorai privalo būti sveiki, išmatos gali būti perkeliamos keliais skirtingais būdais. Tačiau dabar aiškėja, kad procedūra ne visuomet baigiasi sėkmingai - pačiais blogiausiais atvejais pacientą gali ištikti ir mirtis.
(0) 2019-04-09 6
Vakcinų priešininkus skiepai gąsdina labiau už vaiko mirties grėsmę: dviejų prieš skiepijimą nusiteikusių amerikiečių vaikas net 47 dienas prasikankino pediatriniame intensyvios terapijos skyriuje, nes susirgo stablige – itin sunkia bakterinės kilmės liga, nuo kurios lengva apsisaugoti skiepais, rašo „Ars Technica“.
(1) 2019-01-15 54
Atlikę tyrimus Tarptautinėje kosminėje stotyje, mokslininkai pastebėjo, kad kai kurios bakterijų rūšys ypač gerai „jaučiasi“ mikrogravitacijos sąlygomis. Kosmose jos mutuoja bei pradeda ypatingai greitai daugintis – ne pati šviesiausia perspektyva, žinant, kad ant žmogaus kūno bei jo viduje gyvena milijonai mikroorganizmų, rašoma svetainėje „Science Alert“.
(0) 2018-12-30 16
Kanados žurnalistai sumanė ištirti daugiau kaip 100 mėginių, kurie paimti iš trijų oro vežėjų 18 skrydžių, orlaivių salonų. Mėginiai buvo paimti nuo sėdynių diržų, atlenkiamų stalų, galvos atramų, tualeto rankenėlių ir kišenių, esančių ant kėdės atlošų. Tai yra paviršiai, kuriuos neišvengiamai liečiame kiekvieno skrydžio metu.
(1) 2018-12-20 2
Pamirškite MRSA ir E. coli. Yra dar viena bakterija, kuri dėl atsparumo antibiotikams tampa vis pavojingesnė – šią bakteriją galima rasti ant kiekvieno žmogaus odos.
(0) 2018-11-16 4
Elektriniai rankų džiovintuvai paplitę daug kur. Jų galima pamatyti restoranuose, prekybos centruose, ligoninėse. Kurį laiką žmonės džiaugėsi šiuo išradimu: sumažėjo išlaidos popieriniams rankšluosčiams ir šiukšlių tvarkymui, rečiau viešose įstaigose užkišamos kriauklės ir klozetai. Regis, tobulas išradimas. Ir štai dabar britų mokslininkai iš Lidso universiteto paskelbė, kad šie prietaisai net pavojingi žmonių sveikatai.
(0) 2018-07-29 0
Apsilankymas paplūdimyje gali būti puikus būdas praleisti vasaros dieną. Tačiau beieškodami vietos savo rankšluosčiui pasitiesti turėtumėte neužmiršti, kad pakrantės smėliu dalijatės ne tik su kitais paplūdimio mėgėjais, bet ir su gyvais organizmais, kurie gali būti itin nemalonūs.
(0) 2018-07-04 20
Gegužės pabaigoje lėktuvas, skridęs iš Kanarų, turėjo imtis neplanuoto nusileidimo Portugalijoje. Taip teko daryti tam, kad būtų išlaipintas keleivis, kurio kūnas skleidė tokį stiprų ir nemalonų kvapą, kad nuo jo bloga darėsi net kitiems. Šią savaitę paaiškėjo visos nelaimingo įvykio aplinkybės – ir jos tikrai tragiškos.
(0) 2018-05-09 30
Pasaulinė sveikatos organizacija paskelbė sąrašą bakterijų, kurių atsparumo ir paplitimo lygis pasiekė kritinę ribą. Problemą imta spręsti aukščiausiu politiniu lygiu - ji nagrinėjama G20 valstybių sveikatos ministrų susirinkimuose, kuriamos ir finansuojamos mokslinės programos, į naujų gydymo metodų paiešką įsitraukė ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkai, atstovaujami universiteto vyriausiojo mokslo darbuotojo dr. Vitalij Novickij.
(3) 2018-02-02 15
Tai - problema, su kuria galbūt ir nesusidūrėte. Galbūt to niekada ir nepastebėjote. Visgi, jei kada įėję į kambarį su senu kondicionieriumi pajaustumėte prastą kvapą, šiek tiek primenantį amoniaką, toli kaltininko galite ir neieškoti. Dabar kinų mokslininkai išsiaiškino, kodėl seni kondicionieriai taip dvokia.