Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Inovacijos Lietuvoje

Kaune važinės nauji ekologiški autobusai

2012-05-14 (0) Rekomenduoja   (0) Perskaitymai (1580)
    Share

Gera žinia kauniečiams, besinaudojantiems viešuoju transportu - įsigyti 24 visiškai nauji ir ekologiški autobusai. Juose - naujausia įranga. Artimiausiu metu šie autobusai pasirodys ir Kauno gatvėse. Juos Kauno miesto savivaldybė įsigijo pasinaudojusi Europos Sąjungos sanglaudos fondo parama.

Šie ekologiški autobusai Kaune yra naujiena. Jie naudoja suspaustas gamtines dujas (CNG), kurios žymiai mažiau teršia aplinką: naudojant CNG autobusus, į atmosferą išmetama mažiau azoto oksidų, kietųjų dalelių bei anglies monoksido. Suspaustomis gamtinėmis dujomis varomi autobusai užtikrins geresnę viešojo transporto keleivių važiavimo kokybę. Be to, naujieji autobusai yra kur kas ekonomiškesni už varomus dyzelinu. Autobusai Solaris Urbino 12 CNG pagaminti Lenkijoje, netoli Poznanės miesto įsikūrusioje „Solaris Bus and Coach“ gamykloje.

„Susisiekimo ministerija ir ateityje numato skatinti ekologiškų transporto priemonių naudojimą bei diegti joms būtiną infrastruktūrą. Planuodami 2014–2020 metų Europos Sąjungos paramos panaudojimą transporto srityje, specialias priemones numatysime viešojo transporto atnaujinimui“, – 15min.lt sakė ministras E. Masiulis.

Naujuose ekologiškuose autobusuose įdiegta ir naujausia keleivių informavimo sistema su lietimui jautriais ekranais, naujos kartos komposteriai, vaizdo stebėjimo sistema, kuria bus stebimas vaizdas ne tik autobuso viduje, bet ir išorėje - fiksuojami nepaklusnūs kiti eismo dalyviai, taip pat salone bus oro kondicionieriai, transporto sekimo (GPS) įranga, kuri leis tiksliai nustatyti autobuso vietą ir griežčiau laikytis maršruto grafiko.

„Autobuso gale signaliniai žibintai bei dienos žibintai priekyje, sumontuoti panaudojant LED komponentus, kurie leidžia sumažinti kuro ir aptarnavimo sąnaudas. Moderni, dviejų zonų, klimato kontrolės sistema, leidžianti nepriklausomai reguliuoti temperatūrą autobuso salone ir vairuotojo kabinoje, suteiks komforto karštomis vasaros dienomis.

Visose įlipimo duryse sumontuota didelio tikslumo keleivių skaičiavimo sistema, kuri padės stebėti jų srautus, analizuoti pokyčius bei optimizuoti maršrutus, - rašoma autobusą pristatančioje „Kauno autobusų“ darbuotojų profesinės sąjungos tinklalapio publikacijoje“.

Kauno miesto savivaldybė finansuoja 15 proc. bendros projekto vertės, o 85 procentų išlaidų sudaro ES lėšos. Bendras projekto biudžetas siekia 21,2 mln. litų.

ES paramos dėka ekologiškos viešojo transporto priemonės pasieks ir kitus Lietuvos miestus. Vilnius planuoja pirkti 37 suspaustas gamtines dujas naudojančius autobusus, Klaipėda – 12, Šiauliai – 8 tokius autobusus. Panevėžio autobusų parką papildys šeši hibridiniai elektra ir dyzelinu varomi autobusai.

Visi didieji miestai, išskyrus sostinę, planuoja praplėsti ir savo dviračių takų tinklą. Šiauliuose taip pat numatoma įrengti įvažas į viešojo transporto stoteles ir stotelių paviljonus.

Iš viso 2007–2013 m. laikotarpiu Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio miestų viešojo transporto parkus turėtų papildyti 87 ekologiškos transporto priemonės. Miestuose bus atnaujinama viešojo transporto infrastruktūra, nutiesti arba rekonstruoti beveik 22 km dviračių takų. Šiam tikslui suteikiama ES parama sieks beveik 75,4 mln. litų.

Minėti projektai įgyvendinami pagal 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“. Atliekami darbai ir investicijos miestuose pagerins susisiekimą, sudarys palankesnes sąlygas naudotis viešuoju transportu, važiuoti dviračiais. Tikimasi, kad tai padės spręsti transporto spūsčių ir oro taršos problemas, kurios dažniausiai kyla dėl nepakankamos viešojo transporto plėtros ir nuolat augančio individualių transporto priemonių skaičiaus.

Autobuso Solaris Urbino 12 CNG techniniai duomenys

Ilgis - 12 000 mm, plotis - 2 550 mm,aukštis - 3 050 mm.
Variklio galingumas - 234,8kW (315 AG), darbinis tūris - 8 880 cm3.
Pavarų dėžė automatinė.
Autobuso masė - 12 080 kg.

Verta skaityti! Verta skaityti!
(0)
Neverta skaityti!
(0)
Reitingas
(0)
Komentarai (0)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Komentarų kol kas nėra. Pasidalinkite savo nuomone!
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
36(0)
30(0)
28(2)
22(0)
21(0)
20(6)
20(0)
Savaitės
101(19)
100(0)
82(0)
69(2)
Mėnesio
147(2)
147(13)
146(3)
142(12)
138(22)