Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Technologijos » Automobiliai ir traukiniai

Žalios šviesoforų rodyklėlės Klaipėdoje nebemylimos

2013-12-03 (0) Rekomenduoja   (3) Perskaitymai (1225)
    Share
Tai straipsnis iš rašinių ciklo. Peržiūrėti ciklo turinį

Dar visai neseniai uostamiesčio vairuotojams gyvenimas buvo laisvesnis - ne vienoje sankryžoje nereikėjo laukti prie raudono šviesoforo signalo tiems, kurie suka dešinėn. Tačiau jau kurį laiką pastebima tą daryti leidusių žalių rodyklėlių šalinimo tendencija. Nesipuikuoja jomis ir naujai įrengiami šviesoforai.

"Dabar savivaldybė bando pertvarkyti eismą Debreceno gatvės ir Šilutės plento sankryžoje, bet, mano nuomone, jiems nelabai gaunasi. Štai panaikino žalią rodyklėlę sukant dešinėn iš Debreceno gatvės į Šilutės plentą. Kam? Anksčiau čia mašinos laisvai važiuodavo, o dabar nežinia kodėl laukia kartu su tais, kurie suka kairėn. O kai užsidega žalias signalas šviesoforo signalas, tenka praleisti pėsčiuosius, ir dešinėn pasukti spėja vos viena kita mašina", - "Autosalonui" skundėsi klaipėdietis vairavimo instruktorius Vytautas Serapinas.

Anot jo, nesuprantama, kodėl nėra žalios rodyklėlės ir ne taip seniai rekonstruotoje Statybininkų prospekto bei Minijos gatvės sankryžoje.

"Ten matomumas tiktai geras, ir pėsčiuosius, ir dviratininkus vairuotojai gali matyti iš toli, be to, įsukęs į Minijos gatvę atsiduri greitėjimo juostoje, niekam netrukdai. Tačiau kažkodėl esi priverstas kone minutę stovėti laukdamas žalios šviesos", - teigė V. Serapinas.

Tiesa, jis pritaria, kad tos žalios rodyklės buvo nuimtos nuo šviesoforų ties "Akropoliu" - Taikos prospekto sankryžose su Dubysos ir Kauno gatvėmis. Ten esą daug pėsčiųjų, dviratininkų, tad dabar jiems saugiau.

Naikins dar

Gintaras Kučinskas, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro komisaras inspektorius, pabrėžia du esminius dalykus. Pirma - 2012-aisiais įsigaliojusias naujas šviesoforų įrengimo taisykles, antra - eismo saugumą.

"Pernai išleistose taisyklėse labai aiškiai nurodoma, kokiais atvejais sankryžose prie šviesoforų galima įrengti lenteles su žaliomis rodyklėlėmis, ir kokiais - ne, nurodyti kriterijai, ką reikia iš anksto įvertinti. Todėl saviveiklai - kur noriu, ten ir prisuku tas lenteles - vietos yra palikta mažiau.

Aišku, šios taisyklės, kaip ir kiti teisės aktai, negalioja atgaline tvarka, tačiau, remdamiesi tais naujais kriterijais, nusprendėme užtikrinti eismo saugumą kai kuriose senesnėse sankryžose. Todėl ir nuimtos lentelės prie "Akropolio" sankryžų, prie "Vėtrungės".

Ten tikrai daug pėsčiųjų, dviratininkų - dabar jie saugesni, o vairuotojams tikrai nieko neatsitiks, jei prie šviesoforo jie šiek tiek pastovės", - aiškino pareigūnas.

Jis pridūrė, kad artimiausiu metu šių lentelių neliks ir Pilies bei Daržų gatvių sankryžoje. Tiesa, ne tiek dėl pėsčiųjų saugumo, kiek dėl iš Daržų gatvės dešinėn sukančių vairuotojų - pastebėta, kad jie nepraleidžia iš piliavietės teritorijos išvažiuojančių ir kairėn, Pilies tilto link, sukančių automobilių, kurie turi pirmenybę.

Pavojinga, bet geriau nenuimti

"Jei vairuotojai sąžiningai laikytųsi Kelių eismo taisyklių, problemų nebūtų, galėtų tos rodyklėlės kabėti beveik visur. Tačiau taip nėra.

Pažiūrėkite, kas darosi Pilies ir Minijos gatvių sankryžoje. Čia tie, kurie iš Pilies gatvės suka dešinėn, į Minijos gatvę, pro pėsčiųjų perėją, ties kuria sustoja žmonių praleisti dvi į kairę sukančių automobilių eilės, net nepristabdo", - vairuotojų neatsargumo pavyzdį nurodo G. Kučinskas.

Tiesa, pareigūnas pripažįsta, kad rodyklėlės panaikinimas šioje vietoje sukeltų ne menkesnes problemas. Tai esą labai apkrautas mazgas, ypač pavakarę, kai didelė dalis klaipėdiečių po darbo važiuoja namo į pietinę miesto dalį, todėl Pilies gatvę neabejotinai užkimštų milžiniškos transporto eilės.

Apie protingumo kriterijų

"Be taisyklių, dar yra ir protingumo kriterijai, kartais turime vadovautis ir jais", - argumentuoja jis.

Panašiu "protingumo kriterijumi" buvo išspręsta problema, iškilusi rekonstruotoje Naikupės ir Minijos gatvės sankryžoje. Čia pastačius naują šviesoforą irgi buvo vadovaujamasi naujosiomis taisyklėmis, todėl lentelės su žalia rodyklėle nebuvo. Kamščių laukti ilgai neteko.

"Nuo paties ryto Naikupės gatvėje susidarydavo ilgos eilės. Reikia juk praleisti pėsčiuosius, todėl į dešinę spėdavo pasukti vos 2-3 automobiliai. Todėl autobusai negalėdavo privažiuoti iki stotelės, gyventojai - išvažiuoti iš kiemo.

Galų gale, daugelis tų, kuriems reikėdavo sukti dešinėn, į Minijos gatvę, bandydavo aplenkti šią sankryžą ir važiuodavo miesto centro link Nidos gatve. Bet ten - juk mokyklos, darželiai, irgi pavojinga", - "Autosalonui" pasakojo netoliese gyvenantis klaipėdietis Regimantas.

Atsižvelgus į tokią situaciją buvo nurodyta lenteles su išganingomis rodyklėlėmis visgi pritvirtinti.

"Gal kiek ir nusižengėme toms taisyklėms, bet taip - visiems geriau", - teigė G. Kučinskas.

Vienur galima, kitur - ne

Tad dabar vienoje sankryžoje galima sukti į dešinę degant raudonam signalui, o kitoje, identiškoje - ne. Ir tokių prieštaravimų Klaipėdos sankryžose netrūksta. Štai kažkodėl žalia rodyklėlė leidžia sukti dešinėn iš dviejų eismo juostų Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžoje, o iš dviejų juostų Statybininkų prospekte to daryti negalima.

G. Kučinskas pripažįsta, kad prieštaravimų yra, tačiau esą reikia žiūrėti į kiekvieną situaciją individualiai.

"Taisyklių nuostata tokia - kai į dešinę sukama dviem eismo juostomis, žalia rodyklė negalima. Bet Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžoje ta rodyklė atsirado dar prieš įsigaliojant taisyklėms, pėsčiųjų perėjos ten nėra, avarijų nebūna, todėl tegul kabo.

Su Statybininkų prospekto sankryža istorija kitokia. Iš pradžių rodyklės ten nebuvo, bet eismo sąlygos geros, yra greitėjimo juosta, pėsčiųjų ar dviratininkų būna nedaug, todėl lentelė su rodyklėle buvo pakabinta. Tačiau atsirado toks "išminčius", parašė skundą Susisiekimo ministerijai, ir ta kelio savininkui - miesto savivaldybei - liepė lentelę pašalinti. Todėl ten jos dabar ir nėra", - paaiškino G. Kučinskas.

Lentelė atsiras?

Kol kas neaišku, koks likimas laukia pertvarkytos Debreceno gatvės ir Šilutės plento sankryžos - pasak komisaro inspektoriaus, dar bus sprendžiama, ar eismo pertvarka iš trijų šviesoforo fazių čia padarant keturias pasitvirtino.

"Ir savivaldybės specialistai, ir VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" atstovai kone kasdien stebi situaciją. Gali būti, kad Debreceno gatvėje ašinė linija bus perstumta arčiau vieno krašto, kad važiuojantiesiems Šilutės plento link būtų dvi visavertės eismo juostos.

Šitoje sankryžoje yra kairysis posūkis iš Svajonės gatvės, todėl per raudoną sukant į Šilutės plentą dešinėn iš Debreceno gatvės gali kilti konfliktinių situacijų, kaip minėtoje Pilies ir Daržų gatvių sankryžoje.

Galiu pasakyti viena - eismo saugumui geriau, kai tų papildomų rodyklėlių nėra", - prioritetą nurodė G. Kučinskas.

Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės leidžia įrengti lenteles su žalia rodykle

Dar 2012 m. gegužės 1 d. įsigaliojus Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėms Susisiekimo ministerija suskubo aiškinti, jog šios taisyklė nedraudžia visais atvejais įrengti tvirtinamų ties raudonu šviesoforo signalu lentelių su žalia rodykle, nukreipta į dešinę. Taip pat jos nenustato naikinti lenteles esamose sankryžose.

Nauji taisyklėse išdėstyti lentelių įrengimo kriterijai taikomi naujai įrengiamoms ir rekonstruojamoms sankryžoms.

Pagal minėtas taisykles, sankryžose, kuriose transporto priemonėms tikslinga leisti sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, prie pastarojo gali būti įrengta baltos spalvos lentelė su žalios spalvos rodykle, nukreipta į dešinę.

Lentelę su žalia rodykle sankryžoje galima įrengti tada, kai užtikrinama, jog į dešinę ketinantis sukti vairuotojas gerai mato pėsčiuosius, dviratininkus ir transporto priemones, kurių judėjimo kryptį jis kirs.

Geras matomumas turi būti užtikrintas sustojus prie "Stop" linijos, kad į dešinę pagal lentelę su žalia rodykle sukančiam vairuotojui netektų kirsti šios linijos ir privažiuoti arčiau sankryžos, kur sustojus gali būti trukdoma pagal žalią šviesoforo signalą skersine kryptimi judančiam eismui.

Remiantis taisyklėmis, įrengiant lenteles su žalia rodykle būtina įvertinti, ar lentelės pranašumai kompensuoja galimus trūkumus.

Priklausomai nuo eismo organizavimo ir reguliavimo, lentelė su žalia rodykle negali būti įrengiama, jeigu:

- priešpriešiniam transportui numatytas apsaugotas kairysis posūkis;

- priešpriešiniam transportui numatytas iš dalies apsaugotas kairysis posūkis;

- dešinėje esančiam transportui numatytas apsaugotas kairysis posūkis;

- dešinėje esančiam transportui numatytas iš dalies apsaugotas kairysis posūkis;

- ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle posūkiui į dešinę;

- įrengtas atskiras šviesoforas su rodyklėmis posūkiui į dešinę;

- į dešinę leidžiama sukti daugiau nei iš vienos eismo juostos;

- eismo reguliavimo šviesoforais valdymas įrengtas dėl pėsčiųjų ir ypač dėl moksleivių saugumo.

Verta skaityti! Verta skaityti!
(4)
Neverta skaityti!
(0)
Reitingas
(3)
Visi šio ciklo įrašai:
Komentarai (0)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Komentarų kol kas nėra. Pasidalinkite savo nuomone!
Kiti tekstai, kuriuos parašė Tomas Gukauskas
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
47(0)
36(6)
31(0)
22(1)
22(0)
20(0)
16(0)
12(0)
11(0)
10(2)
Savaitės
133(0)
108(0)
105(5)
Mėnesio
151(27)
133(0)
110(1)
108(0)
106(2)