Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Technologijos » Automobiliai ir traukiniai

Automobilio ridos atsukimas – kelių minučių darbas

2015-06-10 (3) Rekomenduoja   (10) Perskaitymai (1538)
    Share

Prieš perkant naudotą automobilį visuomet verta apie jį sužinoti kiek įmanoma daugiau. Tą padaryti pirmiausia padės automobilio kėbulo numeris (VIN), pagal jį galėsite palyginti realią automobilio istoriją su pardavėjo pateikiamais faktais ir sužinoti tikrąją automobilio ridą.

Paplitusi praktika


Automobilio ridos atsukimas – labai paplitusi praktika, kuria siekiama padidinti parduodamo automobilio patrauklumą ir vertę (kai kuriais atvejais net iki 20 procentų!). Manoma, kad maždaug pusė naudotų automobilių parduodama dirbtinai sumažinus ridą. Ir tokio sukčiavimo reikia saugotis ne tik Lietuvoje: vokiečiai, italai, prancūzai ar lenkai odometrus atsuka ne ką prasčiau.

Vokietijos automobilių klubas ADAC (didžiausias automobilių klubas Europoje ir antras pagal dydį pasaulyje) kaltina automobilių gamintojus, kad šie nesiima reikiamų apsaugos priemonių. Vartotojai gali būti nustebinti, kad be vairuotojo važiuojančius automobilius kuriantys gamintojai negali apsisaugoti nuo to, kad rida nebūtų klastojama.

Ironiška, tačiau kai kurie ekspertai tvirtina, jog dabar lengviau atsukti elektroninį odometrą nei mechaninį. Aparatai, kuriais galima naudotis ridai atsukti, interneto aukcione „eBay“ pardavinėjami už kelis šimtus eurų. O yra ir servisų, kurie analogiškas paslaugas siūlo už 50 eurų. Meistrai gali atvažiuoti pas jus į namus arba galite susitikti diskretiškesnėje vietoje. Procedūra trunka apie pusę minutės.

Trečdalio Vokietijoje parduodamų naudotų automobilių rida būna atsukta, tvirtina ADAC klubo specialistai. Jie įsitikinę, kad turint reikiamus įrankius sumažinti automobilio kilometražą ir taip padidinti jo vertę yra vaikų žaidimai. Su šia problema susiduriama ir Didžiojoje Britanijoje, kur dėl ridos sukčiavimų buvo iškeltos kelios bylos.

Galima patikrinti


Jei kalbėtume apie automobilio, kuris buvo eksploatuotas Lietuvoje, pirkimą, jo ridą pasitikrinti galima gamintojo serviso, taip pat privalomosios techninės apžiūros duomenų bazėse. Iš šių duomenų galima matyti ridos kitimą, o išskaičiavus vidutinę ridą per metus, galima įvertinti, ar parduodamo automobilio rida yra tikra.

Kalbant apie iš užsienio importuotus automobilius, bendros sistemos, kur būtų galima patikrinti ridos tikrumą, nėra. Įsigyjant automobilį patartina pirmiausia važiuoti į autorizuotą servisą, kuris paprastai turi technines priemones prisijungti prie automobilio valdymo bloko, nuskaityti informaciją iš jo. Tai būtų pats paprasčiausias būdas patikrinti ridos tikrumą.

Taip pat naudoto automobilio gyvenimo istoriją gali išduoti ir automobilio kėbulo numeris VIN. VIN numeris (Vehicle Identification Number) yra unikalus septyniolikos simbolių rinkinys, apibūdinantis konkretų automobilį. Kalbant paprasčiau, automobiliui VIN numeris yra tas pats, kas žmogui DNR. Numerį automobiliui priskiria jo gamintojas, o jame užkoduota informacija reiškia markę, modelį, modelio metus, variklio tipą ir kitus svarbius dalykus.

Unikalūs numeriai suteikia unikalią galimybę – jie leidžia sekti bet kurio automobilio istoriją, įskaitant tokius nemalonius, tačiau svarbius faktus kaip avarijos ar vagystės. Tai reiškia, kad automobilių istorijos ataskaitos padeda priimti teisingus sprendimus renkantis naudotą automobilį.

Be to, apie ridos tikrumą galima spręsti ir iš bendros automobilio būklės – išvaizdos, automobilio sėdynių nusidėvėjimo, valdymo svirčių ir įtaisų, pedalų antdėklų, stabdžių sistemos detalių.

Unikalus numeris


Automobilio kėbulo numeris (VIN) yra identifikacinis konkretaus automobilio kodas. VIN numeris – tai savotiškas automobilio pirštų atspaudas, nes pasaulyje nėra dviejų transporto priemonių, turinčių tą patį VIN. Šį numerį sudaro 17 simbolių (skaitmenų ir didžiųjų raidžių), kurių derinys tampa unikaliu automobilio kodu. VIN numeryje užkoduotos automobilio savybės, techninės charakteristikos, gamintojo pavadinimas.

Kiekvieną VIN numerį sudaro trys dalys. Pirmoji dalis (WMI), kurią sudaro trys simboliai, nurodo gamintoją (asmenį, kompaniją ar korporaciją), antroji dalis (VDS), sudaryta iš šešių simbolių, apibūdina bendrus automobilio bruožus. Trečioji dalis (VIS), kurią sudaro aštuoni simboliai, nurodo tik tam automobiliui būdingus bruožus. Keturi paskutinieji simboliai būtinai turi būti skaitmenys.

VIN numeris gali būti naudojamas modelio atšaukimams, registracijoms, garantiniams įvykiams sekti. Jis taip pat praverčia, kai norima patikrinti, ar automobilis neįtrauktas į vogtų automobilių duomenų bazę, yra draustas.

Visuomet teiraukitės VIN numerio, kai perkate naudotą automobilį. Tai pats svarbiausias dalykas. VIN numeryje užkoduota informacija labai vertinga, nes leidžia palyginti realią automobilio istoriją su pardavėjo pateikiamais faktais. Kai kurie gamintojai taip pat leidžia patikrinti paties VIN numerio teisingumą, nes vienas iš skaitmenų yra kontrolinis. Deja, „Volkswagen“ ir „Audi“ automobiliams to padaryti neįmanoma.

Taip pat veikia ir internetiniai puslapiai, kuriuose už atitinkamą mokestį galima patikrinti, ar duomenų bazėse nėra kokių negerų įrašų apie jus dominantį automobilį.
Verta skaityti! Verta skaityti!
(18)
Neverta skaityti!
(8)
Reitingas
(10)
Komentarai (3)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Kiti tekstai, kuriuos parašė Donatas Brazdeikis
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
33(1)
28(0)
27(0)
24(1)
21(0)
19(4)
14(0)
Savaitės
145(15)
111(24)
98(0)
89(7)
82(0)
Mėnesio
151(47)
145(15)
143(6)
116(0)
111(0)