Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Technologijos » Automobiliai ir traukiniai |
Inžinieriams pavyko sukurti labiausiai žmogų primenantį bandomąjį avarijų manekeną iš visų iki šiol pagamintų. Gamyboje dalyvavo penkių narių komanda iš JAV nacionalinės greitkelių ir eismo saugumo administracijos (NHTSA), kuri užsiima naujų automobilių saugumo bandymais, Žmonių traumų tyrimų padalinio, rašo „Bloomberg“.
Forma ir funkcija„The Test Device for Human Occupant Restraint“ (Bandomasis įrenginys, skirtas patikrinti transporto priemonėje esančio žmogaus saugumą) – sutrumpintai THOR yra bandomasis manekenas su daugybe jutiklių. Šis manekenas panašesnis į žmogaus kūną labiau nei visi ankstesni modeliai. Jis sumanytas, kad padėtų kurti saugesnę ir patogesnę automobilių įrangą. JutikliaiTHOR manekenas turi 57 jutiklius, kurie analizuoja 140 kintamųjų dydžių, tokių kaip krūtinės suspaudimas, krūtinkaulio akseleracija ir kaukolės pakreipimas. Senesni manekenai paprastai sugebėdavo analizuoti apie 20 tokių veiksnių. KilmėManekenas THOR pradėtas kurti 2009 metų pabaigoje. Jo gamybos sutartį 2011 metais laimėjo dizaino bendrovė „Humanetics Innovative Solutions“. AnalizėTHOR jutiklių ir reakcijų visuma leis atlikti tikslesnius bandymus nei tie, kurie yra atliekami su dabartinės kartos manekenais, sukurtais devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, teigia Nacionalinė greitkelių ir eismo saugumo administracija. FinansavimasPagaminti vieną THOR manekeną kainuoja 400 tūkst. dolerių (apytikriai 360 tūkst. EUR). Pridėjus keletą tūkstančių už tokią sumą galima įsigyti du „Ferrari California“ automobilius. O tyrimams ir jų kūrimui Nacionalinė saugaus eismo greitkeliuose administracija pranešė išleidusi milijonus dolerių. Metinis agentūros biudžetas yra apie 1 mlrd. dolerių (apytikriai 900 mln. EUR). RinkaKai THOR manekenas bus patikrintas valstybiniu lygmeniu, šimtai jų bus parduoti automobilių gamintojams, tyrėjams ir reguliuotojams. Tokiu būdu organizacija susigrąžins dalį investicijų. JudesiaiTHOR manekeno kaklas atskiria, ar jėga veikia jo „kaulus“, ar „raumenis“, ir jo kūnas susilenkia, išsitempia ir išsikraipo kaip žmogaus. Tai tyrėjams padeda suprasti, kas gali sukelti rimtas smegenų traumas. Krūvis keliams, šlaunims ir klubams paskirstytas proporcingai. Kiti žingsniaiNacionalinė greitkelių ir eismo saugumo administracija pranešė planuojanti patikrinti bandomąjį manekeną THOR vykdydama viešą bandomojo testavimo analizę visoje šalyje, kuri bus pradėta 2019 m. Kai ši analizė bus atlikta, automobilių gamintojai turės gerokai padidinti savo gaminamų transporto priemonių saugumo standartus, sako Warrenas Hardy iš Virdžinijos Tech Wake Forest universiteto Traumų biomechanikos centro. „Galėsime kurti saugesnius automobilius, kad žmonės juose būtų saugesni, ir per avariją ne tik liktų gyvi, bet ir nepatirtų sužeidimų.“
|