Kodėl G klasės „Mercedes-Benz“ ar „Land Rover Discovery“ yra visureigiai, o 4x4 ratais varomi „Audi Q5“ ir „BMW X3“ - tikrai ne :: Automobiliai ir traukiniai :: www.technologijos.lt
Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Technologijos » Automobiliai ir traukiniai

Kodėl G klasės „Mercedes-Benz“ ar „Land Rover Discovery“ yra visureigiai, o 4x4 ratais varomi „Audi Q5“ ir „BMW X3“ - tikrai ne

2017-11-15 (2) Rekomenduoja   (10) Perskaitymai (907)
    Share

Automobilių kėbulų tipai pastarąjį dešimtmetį atrodo tarsi pabuvę veikiančioje skalbimo mašinoje – visi susipainioję ir persimaišę. Visureigiai tapo krosoveriais, hečbekai – visureigiais, vienatūriai – didesnio pravažumo automobiliais, ir t. t. Kai kurie gamintojai netgi atranda savo segmentus, tad šiame straipsnyje trumpai juos paaiškinsime.

Šiandien visi gamintojai kuria didesnio pravažumo automobilius. Net ir „Bentley“ turi „Bentayga“, „Maserati“ – „Levante“, o „Lamborghini“ – „Urus“. Apie automobilį su aukštesne prošvaisa prakalbo netgi „Rolls-Royce“, tiesa, jie griežtai nevadina jo visureigiu, o tik „Phantom“ su aukštesne prošvaisa“. O ką jau kalbėti apie „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“, kurie kepa vieną didesnio pravažumo automobilį po kito. Daugelis nesivargina jų skirstyti ir visus vadina vienu vardu – visureigiai. Bet tai nėra teisinga.

Tikras visureigis turi būti varomas keturiais ratais, turėti didelę prošvaisą, diferencialų blokavimo galimybę, palėtintą pavarą bei galėti įveikti tokius kelius, kuriuose įklimptų daugelis šiandieninių evoliucionavusių hečbekų. Tokius, kurie nauji parduodami Lietuvoje, greičiausiai galima suskaičiuoti rankų pirštais: „Jeep Grand Cherokee“, G klasės „Mercedes-Benz“, „Land Rover Discovery“, „Toyota Land Cruiser“... Bei dar kokia dešimtis pikapų kaip „Ford Ranger“, „Mitsubishi L200“, „Nissan Navara“ ar „Toyota Hilux“. Tačiau pikapai – komercinio transporto rūšis ir, nors pasižymi išskirtiniu pravažumu, visureigiais nėra vadinami.

Visiems kitiems automobiliams vertėtų taikyti krosoverių pavadinimą. Tai – „Audi Q5“, BMW X3, „KIA Sportage“, „Nissan Qashqai“, „SEAT Ateca“, „Škoda Kodiaq“, „Volkswagen Tiguan“ ir daugybė kitų. Tokie automobiliai paprastai turi nedidelę prošvaisą, stipriai ribojančią pravažumą. Be to, didelė dalis jų varomi tik dviem ratais, o tai palaidoja daugelį pravažumo vilčių labai prastuose keliuose.

Patys automobilių gamintojai savo krosoverius skirsto į dar kelis segmentus. Nors sutartinai teigiama, jog visi jie yra SUV (angl. sport utility vehicle) – didesnio pravažumo automobiliai, rinkoje galima matyti interpretacijų kaip SAV (angl. sport activity vehicle). SAV yra iš esmės SUV, tik jie geriau jaučiasi ant asfalto nei kitos dangos. Šio segmento išradėju save pristato BMW, o pirmasis pasaulyje SAV yra X3 modelis. Vėliau BMW praplėtė X gamą nuo 1 iki 6 ir visi jie yra SAV.

Dažnai galima pamatyti pavadinimą CUV. Tai – kompaktinės klasės SUV, kaip „Opel Mokka“ ar „Mazda CX-3“. Tokie automobiliai kartais net papildomoje įrangoje neturi keturių varančių ratų pavaros ir yra iš esmės nedideli hečbekai, kurių buferis yra aukščiau, tad galima drąsiai priekiu važiuoti prie visų bortų.

Bet kokiu atveju, visi aukščiau išvardytų segmentų automobiliai gali būti apibūdinti vienu vardu – SUV. Taip pavadinus jų automobilius nesupyks nei „Discovery“, nei „Mokka“ savininkai. Tačiau jeigu „Mokka“ pavadinsite visureigiu, o „Discovery“ – krosoveriu, gali kilti nesusipratimų.

Verta skaityti! Verta skaityti!
(12)
Neverta skaityti!
(2)
Reitingas
(10)
Komentarai (2)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
69(0)
41(5)
30(4)
21(9)
18(0)
16(1)
14(4)
12(1)
12(4)
Savaitės
95(5)
68(1)
64(8)
Mėnesio
153(2)
117(2)
112(0)
100(4)