Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Technologijos » Automobiliai ir traukiniai

Kodėl pasaulyje įrengiama vis daugiau žiedinių sankryžų? Kokie tokios konstrukcijos privalumai?

2019-05-07 (2) Rekomenduoja   (6) Perskaitymai (732)
    Share

Ar pastebėjote, kad vis labiau populiarėja žiedinės sankryžos? Kodėl? Kadangi jos turi aiškių pranašumą – yra saugesnės, sukelia mažiau eismo spūsčių, jų išlaikymas yra pigesnis, jos atrodo patraukliau ir yra draugiškesnės gamtai.

Žiedinės sankryžos vis populiarėja.
©Dietmar Rabich (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org

2001 metais buvo atlikta apklausa, kurioje buvo apklausti trijų bendruomenių vairuotojai prieš ir po žiedinių sankryžų įrengimo. Prieš žiedinių sankryžų įrengimą jas palankiai vertino 31 procentas respondentų – tačiau šis skaičius šoktelėjo net iki 63 procentų po jų įrengimo.

Žiedinės sankryžos yra saugesnės už įprastas sankryžas dėl vienos didelės priežasties: mažiau konflikto taškų. Tik pagalvokite, kiek automobilių susikirtimo taškų yra šviesoforais reguliuojamose sankryžose. Jų išties yra labai daug – net 32. O štai žiedinėje sankryžoje yra vos 8 susikirtimo taškai, dėl ko ženkliai sumažėja potencialių eismo įvykių skaičius.

Dar daugiau, jose važiuojama tik viena puse, o įvažiavimas yra kampinis, dėl ko ženkliai sumažėja susidūrimų, kai vienas automobilis priekiu įvažiuoja į kito automobilio šoną, bei susidūrimų priešpriešais tikimybė. Žiedinės sankryžos taip pat sulėtina transporto priemones, priverčiant vairuotojus pristabdyti bei važiuoti aplink žiedą, dėl ko išnyksta impulsas padidinti greitį, kad būtų spėta pravažiuoti pro žalią šviesoforo signalą.

Visi šie žiedinių sankryžų bruožai ženkliai padidina saugumo lygį. 2000 metais atlikto tyrimo metu buvo tiriamos 24 JAV naujai įrengtos žiedinės sankryžos. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad eismo įvykių skaičius, kuriose sužalojami žmonės, sumažėjo 76 procentais, 90 procentų sumažėjo mirtinų eismo įvykių skaičius, o bendras eismo įvykių skaičius sumažėjo 39 procentais.

Šios sankryžos yra naudingos ir ekonomiškai. Nors įrengti žiedinę sankryžą kainuoja iš esmės tiek pat, kiek ir šviesoforais reguliuojamą sankryžą, žiedinės sankryžos išlaikymas yra ženkliai pigesnis. Kasmet šviesoforais reguliuojamos sankryžos išlaikymas JAV atsieina maždaug 5000 – 10 000 dolerių, o jų tarnavimo laikas – 15-20 metų. Dabar palyginkime su žiedine sankryža, kuri tarnauja apie 25 metus, tačiau nereikia prižiūrėti jokių šviesoforų, elektros kabelių, programinės įrangos ir kt.

Žinoma, saugumas ir kaštai yra neabejotini žiedinių sankryžų privalumai, tačiau visuomenė labiausiai vertina tai, kad jos padeda sumažinti eismo spūstis. Eismo nestabdo nei „Stop“ ženklai, nei šviesoforo signalai, todėl transporto priemonių judėjimas niekada nesustoja – dėl ko, priklausomai nuo atskiros sankryžos, eismo pralaidumas pagerėja nuo 13 iki 90 procentų.

Žinoma, tai yra geros žinios ir gamtai – pagerėjęs transporto priemonių pralaidumas sumažina išskiriamų kenksmingų ir šiltnamio efektą sukeliančių emisijų kiekį 30 procentų. Ir net jeigu teko ilgiau užsibūti žiedinėje sankryžoje, šį laiką galėjote skirti pasigrožėti gražia veja ar gėlėmis, esančiomis centrinėje salelėje – o tai yra žymiai geriau nei pilka betono mase šviesoforais reguliuojamose sankryžose.

Parengta pagal „How Stuff Works“.

Verta skaityti! Verta skaityti!
(9)
Neverta skaityti!
(3)
Reitingas
(6)
Komentarai (2)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
46(0)
34(0)
31(0)
24(0)
18(6)
17(2)
16(0)
16(0)
15(0)
13(0)
Savaitės
243(97)
111(20)
59(0)
Mėnesio
139(14)
128(7)
110(4)
107(15)
105(13)