Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
 
 

Automobilių istorija (Automobiliai ir traukiniai | Technologijos)

Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(4) 2018-11-19 73
„Bugatti Chiron“ turi 1479 arklio galias. Tuo tarpu „Volkswagen UP“ dažniausiai turi 70 arklio galių. O kiek arklio galių turi Bėris, dabar šiltai įsitaisęs kažkur arklidėse?
(7) 2018-11-29 68
Šiais laikais visi automobilių gamintojai supranta, kad aerodinamika yra labai svarbi. Aptakus automobilis yra greitesnis, sunaudoja mažiau degalų, stabiliau rieda pučiant stipriam vėjui. Štai Tesla Model 3 pasižymi labai geru aerodinaminiu koeficientu 0,23 (kuo mažesnis, tuo aptakesnis yra automobilis). Dar geresnį rodiklį demonstruoja Volkswagen XL1 – jo aerodinaminis koeficientas siekia vos 0,19. Tačiau nei vienas jų neprilygsta Schlörwagen – automobiliui, kurio nebuvo.
(0) 2018-02-20 64
Tesla Semi dabar yra dėmesio centre. Kompanija susilaukia gausybė užsakymų ir žadama, kad naujas elektrovilkikas sukels revoliuciją logistikoje. Iš tiesų, elektriniai sunkvežimiai atrodo kaip kažkas iš ateities, bet gal nėra visai taip? Ar žinojote, kad pilnai elektriniai sunkvežimiai JAV buvo gaminami dar prieš 100 metų?
(0) 2018-02-08 56
Daugelis žmonių kažkada kišenėje nešiojo „Nokia 3310“ arba „Siemens A35“ telefoną, o turbūt kiekvienas lietuvis arba vairavo pats (galbūt ir dabar vairuoja), arba turėjo draugą, vairuojantį legendinį BMW 5 (E39) automobilį. 1995-2003 m. gamintas modelis liaudyje dar gerai žinomas pravardėmis „slyva“ ir „kiaulė“.
(4) 2018-06-17 53
Šiais laikais daugybė žmonių savo gyvenimo neįsivaizduoja be nuosavos transporto priemonės, nes automobilis tapo tikrų tikriausia šiuolaikinės visuomenės kultūros dalimi. Tarpukaris buvo metas, kai automobilio sąvoka prigijo ir tapo žinoma visoje Lietuvoje. Tautiečiai pamėgo automobilius, nors dėl aukštos kainos jie buvo įkandami ne kiekvienam.
(3) 2018-01-30 50
Dažnai žodžius vartojame net nesusimąstydami, ką jie reiškia. Pavyzdžiui, vidaus degimo variklis minimas labai dažnai, nes prisideda prie daugelio transporto priemonių judėjimo. Tačiau kodėl jis vadinamas būtent vidaus degimo? Koks būna išorinio degimo variklis?
(0) 2018-11-14 50
Jei jūsų automobilis vis dar turi užvedimo spynelę, kurioje vairo pusėje ji yra? Spėtume, kad dešinėje, nes būtent ten ją surastume daugelyje automobilių. Tačiau „Porsche“ automobiliuose užvedimo spynelės visada yra durelių pusėje. Kodėl?
(0) 2018-03-21 41
Žiūrėdami kokį nors filmą apie senus laikus turėtumėte pastebėti, kad daugelis automobilių važinėja padangomis su baltais kraštais. Kartais ryškus baltas akcentas ant matomo padangos paviršiaus būdavo siauresnis, o kartais užimdavo visą bortą. Tuo tarpu dabar tokių padangų gatvėse jau nebepamatysime, nebent pro šalį pravažiuos koks nors senovinis automobilis. Kodėl automobiliai anksčiau dėvėjo šias nepraktiškas padangas, o dabar visos padangos yra juodos?
(0) 2018-03-27 33
Daugelis automobilių priekyje turi dvi sėdynes – vieną vairuotojui ir vieną keleiviui. Retesniais atvejais priekyje yra trys atskiros sėdynės. O juk anksčiau ne taip jau mažai automobilių tiek priekyje, tiek gale turėjo vientisas, platų fotelį primenančias sėdynes. Kur jos pranyko?
(0) 2018-02-21 32
Autobusas yra išties puiki transporto priemonė. Šiuolaikiniai autobusai yra patogūs, saugūs ir patikimi, todėl net ir ilgesnės kelionės jais neprailgsta. Iš tikrųjų, autobusai yra bene svarbiausia viešojo transporto rūšis, bet ką apie juos ir jų istoriją žinome? Pristatome 10 įdomių faktų apie autobusus, kurių galbūt nežinojote.
(3) 2018-10-29 31
Ar jums yra pasitaikę atvejų, kuomet jūsų automobilyje tiesiog kelyje baigėsi degalai? Tai - kiek gėdingas įvykis, tačiau jo išvengti padeda tvarkingai veikianti degalų lygio rodyklė. Senieji automobilių modeliai šio šiais laikais tiesiog būtino įrenginio tiesiog neturėjo, bet netikėto sustojimo viduryje greitkelio padėdavo išvengti kita gudrybė, gerai žinoma pirmųjų „Volkswagen“ savininkams.
(2) 2018-05-02 31
Ar pastebėjote, kaip žmones traukia seni automobiliai? Nesvarbu, ar jiems patinka automobilių kultūra, ar jie atpažįsta gamintoją, modelį, žino kažką apie jo istoriją – vos pastebėję seną automobilį žmonės tuoj pat jį apspinta ir nori visą apžiūrėti. Kartais jo apačioje jie gali pastebėti nedidelius metalinius strypelius – juos žmonės patys montuodavo ant savo automobilių, todėl dabar jie sutinkami ant kai kurių senovinių mašinų. Bet ar galite atspėti, kam jie skirti?
(0) 2018-10-25 29
Sportiniai automobiliai turi būti lengvi. Svoris svarbus visiems - juk net kasdienis automobilis turi būti lengvas, kad sunaudotų mažiau degalų. Anksčiau automobilių svoris būdavo mažinamas naudojant stiklo pluoštą, tačiau dabar ši medžiaga naudojama vis rečiau. Kodėl? Juk stiklo pluoštas yra lengvas, pakankamai tvirtas, nerūdija, o gamintojai gali lengvai eksperimentuoti su formomis!
(0) 2018-03-26 26
Beveik visų „Jaguar“, „Mercedes-Benz“, „Cadillac“, „Rolls-Royce“ ir daugelio kitų markių automobilių kapotai puošėsi skulptūrėlėmis arba stilizuotais logotipais. Tai buvo gražus dizaino elementas, automobiliui suteikiantis išskirtinio markės charakterio. Visgi, šiais laikais kapoto ornamentai sutinkami labai retai. Tik nepagalvokite, kad jie yra uždrausti – „Rolls-Royce“ ir „Mercedes-Benz“ juos vis dar naudoja. Tai kodėl kitos markės jų visiškai atsisakė?
(2) 2018-12-10 22
Automobiliai per keletą dešimtmečių visiškai pasikeitė, o štai jų vairai iš principo tik sumažėjo, įgijo krūvą mygtukų ir oro pagalvę. Kodėl niekas nesuranda geresnio būdo valdyti automobilį?