Vairavimas žiemą (Automobiliai ir traukiniai | Technologijos)
|
||||
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
|
||||
|
||||


Gruodžio viduryje vykau į vietą, kur šilčiau nei Lietuvoje, 20 valandų per parą tamsu, o sniegu padengtas kiekvienas žemės plotelis. Tai – Suomijos šiaurė, Levio slidinėjimo kurortas. Tik slidžių čia nereikėjo – slidinėjome BMW, „Audi“ ir „Volvo“ automobiliais, kurie apauti naujo modelio „Continental IceContact 2“ ir „Winter Contact TS 850 P SUV“ padangomis. Nors naujo modelio padangos lyg ir turėtų būti pagrindinė tokio renginio mintis, jų labai neakcentuosiu dėl vienos paprastos priežasties – kas gruodžio mėnesį perka žiemines padangas?


Kas sakė, kad automobilis negali važiuoti ant trijų ratų? Rusams vieno rato netektis – tikrai ne bėda.


Šaltasis metų laikas – išbandymas automobiliams. Pagrindiniais veikėjais „žiemos žaidime“ galima įvardyti vairuotoją, automobilio akumuliatorių ir šaltį, tačiau yra ir kitų veiksnių, lemiančių vairuotojo pergalę arba pralaimėjimą ryte bandant užvesti automobilio variklį.


Artėjant žiemos šalčiams, vairuotojams gyvenimą apsunkina šaltas lietus, smarkūs vėjai, pūgos, lijundra ir plikledis. Kaip tinkamai pasiruošti žiemai ir išvengti incidentų kelyje, pataria specialistai.


Trumpėjant dienoms iš namų dažnai išvažiuojame dar ne visai prašvitus, o sugrįžtame jau sutemus. Rūkai, lietūs, šlapdriba taip pat prastina matomumą. Vairavimas prieblandoje ir tamsoje šiuo metų laiku – iššūkis visiems vairuotojams. Tačiau ypač atidūs turėtų būti tie, kurie turi regėjimo sutrikimų ar serga akių ligomis.


Spalio pabaiga – žieminių padangų pirkimo sezonas. Visi norime važinėti maksimaliai saugiai, su naujausio modelio padangomis, kurių vienetas kainuoja mažiau nei pietūs restorane šeimai. Ar tai įmanoma?


Kai kurie vairuotojai neskuba automobilių padangų pakeisti į žiemines, esą ir neslidu, ir žieminės padangos, esant šiltiems orams, labiau dyla. Tačiau Susisiekimo ministerijos atstovas sako, kad padangos labiau dyla, kai kelio dangos temperatūra aukštesnė nei +15°C.


„Arctic Van Test“ – tai penkių dienų iššūkis komerciniams automobiliams ir jų vairuotojams, kai reikia įveikti išbandymus sniegu, ledu ir šalčiu Suomijos Šiaurėje, kur -50 laipsnių temperatūra nėra neįprastas dalykas.


Praėjusį penktadienį iki pat pavakarės buvo uždaryta magistralė A1 Vilnius – Kaunas – Klaipėda 146 kilometre, kur naktį susidūrė 4 sunkvežimiai. Transporto specialisto Saugirdo Pukalsko teigimu, tokių skaudžių avarijų priežastys – ne tik neatsargus vairavimas, bet ir atitvarų kokybė.


„Sveiki, arkties gyventojai“. Kai termometras rodo -17 laipsnių šalčio, toks sutikto kaimyno pasisveikinimas nei stebina, nei juokina. Tiesa, pastaraisiais rytais daugiabučių kiemų aikštelėse pokštų nedaug – vieni automobiliai atkakliai bandomi užvesti, o kiti įnirtingai grandomi.


Jei dyzelinas ne žieminis, esant žemai temperatūrai, per naktį jis gali užšalti ir pavirsti drebučiais, primena specialistai. O jei variklį užvedėte sėkmingai, ilgai jo nešildykite ir neeikvokite degalų.


Vairuotojai, ieškantys ekstremalių pojūčių ant užšalusių vandens telkinių, gali netekti vairuotojo pažymėjimo. Įlūžus automobiliui savininkui teks susimokėti už jo ištraukimą, o draudikai nepadengs remonto išlaidų.


Šaltais žiemos rytais dažnas vairuotojas nežino kaip elgtis užvedus automobilį – važiuoti iškart, ar dar laukti, kol iki darbinės temperatūros įšils automobilio variklis? Nuomonių čia yra pačių įvairiausių. Ne visuomet diskutuodami šia tema sutaria ir specialistai.


Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnai pastebi prie pakitusių eismo sąlygų neprisitaikiusius vairuotojus, vairuojančius automobilius, nuo kurių nenuvalytas sniegas.


Naujienų portalai gąsdina skaitytojus šiurpokomis žiemiškų orų prognozėmis. Galbūt kaip tik tokiam periodui idealiai tiks lengvai montuojamų vikšrų sistema "Track N Go", kuria galima "apauti" BET KURIO automobilio ratus ir paversti jį sunkiai sustabdomu vikšriniu tanku.