Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Technologijos » Elektronika

Apie nepaprastai sparčiai besivystantį sektorių: reikės daug naujų darbuotojų, atlyginimai jau dabar siekia tūkstantį eurų

2016-12-23 (3) Rekomenduoja   (23) Perskaitymai (3880)
    Share

Lietuvos robotikos asociacijos vadovas Edgaras Leichteris yra šios srities profesionalas, kuris savo kailiu patyrė, kaip sudėtinga turint socialinių mokslų išsilavinimą gilintis į technologinius dalykus.

Visgi pašnekovas savo pavyzdžiu įrodė, kad nieko nėra nepasiekiamo ir dalijasi įžvalgomis apie robotikos tendencijas, inžinierių atlyginimus bei kas juos lemia ir kitas įdomybes. 

- Vadovaujate neseniai įkurtai Lietuvos robotikos asociacijai. Kodėl ryžotės tokioms pareigoms?

- Man tai buvo natūrali evoliucija. 10 metų vadovavau asociacijai „Žinių ekonomikos forumas“, ten atstovavau lazerių ir biotechnologijų sektorius, dariau ateities įžvalgas, analizavau Lietuvos inovacijų sistemos ir verslo-mokslo bendradarbiavimo problematiką.

Ilgainiui platus temų ratas ėmė varginti, norėjosi būti arčiau konkrečių ir greitai sprendžiamų verslo problemų. Pradėjau klausinėti pažįstamų startuolių, kas ką įdomaus veikia, kur aš galėčiau prisijungti. Galvojau daugiau apie verslo įmones, tačiau gavau pasiūlymą, kurio negalėjau atsisakyti - kurti Lietuvos robotikos klasterį.

Tai yra du viename: daug bendrauju su verslu, tačiau taip pat galiu panaudoti daugelį žinių ir kontaktų, kuriuos įgijau ankstesniame darbe. 

- Galbūt jūs studijavote inžineriją ar kitus techninius mokslus?

- Kai rinkausi kur studijuoti - populiariausios studijos buvo teisė, ekonomika ir medicina. Baigiau teisę nelabai suprasdamas, ar noriu dirbti šioje srityje. Pradėjęs dirbti supratau, kad man įdomiau yra dalyvauti ateities kūrime.

Ir visai neįdomu klausytis, kaip skirtingos šalys teisme pila šiukšles vieni ant kitų. Padariau asmeninį sprendimą ir apie jį dažnai pasakoju moksleiviams, skatindamas juos nebijoti rinktis naujų sričių. Kiti mano išsilavinimai buvo susiję su konkrečių žinių ir įgūdžių poreikiu, atėjusiu jau iš praktikos: baigiau verslo mokyklą ir apsigyniau disertaciją vadybos ir administravimo srityje.

Technologijų mokausi neformaliuoju būdu - šiuo metu galimybių kaip niekada daug.

- O galbūt jūs pats esate robotų kūrėjas?

- Įdomu tai, kad visą laiką nuo pat studijų teisės fakultete, mane lydėjo hobis - kompiuteriai, internetas, programavimas. Prisidurdamas prie stipendijos tais laikais surinkinėjau kompiuterius, kurdavau interneto puslapius, buvau vienas iš Fidonet, o vėliau Internet tinklo propaguotojų.

Man patinka būti ten, kur neišvengiamai formuojasi ateitis.

- Ar galite papasakoti apie savo pirmąją pažintį su robotiką?

- Konkrečiai su robotika susidūriau netyčia, tačiau užteko pusdienio, kad suprasčiau, kad ji įveikė ilgą brandos ir fantastikos romanų rašymo etapą ir perėjo į greito augimo fazę. Pasikvietėme Lietuvos robotikos mokyklos įkūrėją Paulių Briedį paskaitos paskaityti.

Praktiniuose užsiėmimuose programavome LEGO robotukus ir man labai patiko. Paulius pasiūlė lankyti suaugusiems skirtą grupę ir nuo LEGO pereiti prie Arduino ir Raspberry Pi prokščių programavimo.

Iš pradžių dvejojau, nes svarsčiau, kaip aš, suaugęs žmogus, eisiu į mokyklą, tačiau kai išgirdau, kad man pažįstamos lazerių įmonės inžinieriai ten jau apsilankė, galvoju ir man gėdos nebus (juokiasi).

Gimus vaikui, užklasinei veiklai laiko neliko, tačiau spėjau suvokti pagrindinius principus, kurie labai padeda darbe. Vienas iš suvoktų dalykų - robotika tapo prieinama eksperimentavimui praktiškai kiekvienam.

Prikurta aibė simuliacinių kompiuterinių programų, kuriose galima testuoti idėjas.

- Kaip vertinate robotikos ateitį Lietuvoje: kai kurie mokymo specialistai jau dabar pabrėžia, kad vaikai nori mokytis humanitarinių dalykų, o ne tiksliųjų. Ypač tai pasakytina apie mergaites, ar su tuo sutiktumėte?

- Robotikos era neišvengiamai ateis, o kokiomis spalvomis ją nupiešime priklauso nuo mūsų. Renkantis karjerą, patariu visiems: jeigu vienodai sekasi ir fizika, ir literatūra, pirma pasistenkite pabaigti technologinius mokslus, pavyzdžiui, fizikos, o po to papildomai pasimokykite socialinių, tarkime vadybos, arba laisvalaikiu rašykite eiles.

Atvirkščiai padaryti daug sunkiau. Tuo tarpu mūsų išgyvenimui robotų eroje reikės technologinių žinių, o uždirbti orius atlyginimus galės tik kūrybiški ir įprastus rėmus netelpantys žmonės, t. y. tie, kurių darbą bus sunku automatizuoti.

Dėl vaikų pasirinkimo ir merginų - sutinku su mokymo specialistais. Kolegos iš manęs juokiasi, nes nuolat kartoju: reikia daugiau merginų technologiniuose moksluose. Sako „kam tau tos emocijos?“.

Tačiau inovacijos gimsta skirtingų požiūrių sankirtoje. Reikia ne tik skirtingų lyčių, bet ir skirtingų amžių, kultūrų, pažiūrų. Bet dar labiau reikia gebėjimo turėti ir pagrįsti savo nuomonę. Mokyklose vaikai nepakankamai išmoksta judėti prieš srovę, rinktis, kritiškai mąstyti, rizikuoti, turėti ambiciją ir nuosekliai jos siekti.

Situacija kai kuriose mokyklose jau pradeda gerėti, bet bendras vaizdas vis dar liūdnas.

- Robotika skamba patraukliai, tačiau ar iš tiesų šioje srityje dirbantys žmonės gali tikėtis uždirbti orius atlyginimus? Pamenu, kai pasidalinote iliustratyviu pavyzdžiu, kad kompetentingi žmonės užuot kūrę robotus remontuoja šaldytuvus. Toks pasirinkimas turbūt iš geriau apmokamo darbo stygiaus?

- Toks pasirinkimas dažniausiai yra dėl tikėjimo savo jėgomis stokos, o taip pat dėl nuolatinio „sistemos“ kalimo į galvą, kad darbą tau turi kažkas duoti, atlyginimą nustatyti, turi pastebėti, kad tu esi nepatenkintas ir siūlyti geresnes sąlygas. Jeigu žmogus žino, kokią vertę jis generuoja įmonei ir sugeba tai pagrįsti, jo atlyginimas atitinka rinkos vertę.

1 | 2
Verta skaityti! Verta skaityti!
(24)
Neverta skaityti!
(1)
Reitingas
(23)
Komentarai (3)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Kiti tekstai, kuriuos parašė Erika Fuks
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
71(6)
21(0)
17(2)
15(0)
14(4)
14(0)
13(2)
13(0)
11(3)
Savaitės
139(3)
134(13)
122(9)
84(1)
84(7)
Mėnesio
139(3)
139(0)
132(10)
132(2)
126(2)