Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Technologijos » Karyba ir technologijos

„M1A2 Abrams“ tanko viduje kilus gaisrui būtų paleidžiamos toksiškos dujos - kodėl?

2019-05-14 (0) Rekomenduoja   (38) Perskaitymai (3515)
    Share

Tankai yra labai pažangios šarvuotos mašinos, tačiau dažnas karys net bijo pagalvoti apie tarnavimą uždaroje erdvėje. Juk kiekvienas sugertas smūgis gali virsti gaisru, o laiko pabėgti gali nebelikti. „M1A2 Abrams“ turi gaisrų slopinimo sistemą, tačiau ji naudoja nuodingas dujas.

Nuo ugnies viduje „M1A2 Abrams“ saugosi halono liepsnos slopinimo sistema.
©commons.wikimedia.org

Amerikietiškas pagrindinis kovos tankas „M1 Abrams“ pasirodė dar 1980 metais, tačiau daugybę atnaujinimų jam leido išlikti vienu pažangiausių tankų pasaulyje. „M1A2 Abrams“ įgulą sudaro keturi asmenys - vairuotojas, artileristas, užtaisinėtojas bei tanko vadas/kulkosvaidininkas. Šiais laikais tankų įgulas stengiamasi kiek įmanoma labiau sumažinti. Nemažai tankų naudoja automatines užtaisymo sistemas, per atstumą valdomus kulkosvaidžius, o ateityje pasirodys ir dirbtinės intelekto sistemos, kurios valdys dalį ginkluotės. Tačiau iki to laiko dar reikia apsaugoti dabartinių tankų įgulas.

„M1A2 Abrams“ iš tiesų yra pakankamai gerai apsaugotas. Amunicija yra saugoma atskirame šarvuotame skyriuje, o tai turėtų apsaugoti įgulą nuo pabūklo amunicijos sprogimo. Įgula taip pat gali naudotis ir gesintuvu, kuris yra skirtas nedideliems gaisrams malšinti. Didesnę ugnį tankas nuslopina pats.

„M1A2 Abrams“ yra puikiai šarvuotas ir turi įgulą saugančią vidaus konstrukciją.
©commons.wikimedia.org

„M1A2 Abrams“ turi automatinę gaisrų slopinimo sistemą. Ji yra aktyvuojama bet kokio viduje prasidėjusio gaisro. Jį gali sukelti ne tik tiesioginis pataikymas mūšio metu, bet ir paties tanko įrangos gedimas. Problema ta, kad „M1A2 Abrams“ gaisrų slopinimo sistema naudoja halono dujas.

Halonas 1301 - tai komercinis bromotriflourometano pavadinimas. Halonas buvo sukurtas dar 1954 metais ir labai ilgą laiką buvo naudojamas gaisrų slopinimui. Daug gesintuvų naudojo halono, tai taip pat buvo puiki priemonė automatinėms orlaivių gaisrų slopinimo sistemoms. Štai į F-16 naikintuvų degalų bakus halonas buvo įleidžiamas siekiant užkirsti kelią garų įsiliepsnojimui. Tačiau šiais laikais halonas naudojamas vis rečiau.

Nepaisant to, kad halonas 1301 yra viena efektyviausių gaisrų slopinimo priemonių, šiandien retai kur pamatysite halono gesintuvus. Taip yra todėl, kad halonas naikina ozono sluoksnį. Tiesa, jis taip pat yra labai toksiškas.

5-7 % koncentracijos neturėtų sukelti problemų, tačiau vėliau prasideda nervinės sistemos pažeidimai. Kuo koncentracija didesnė, tuo tie pažeidimai gali būti rimtesni. Anksčiau buvo rekomenduojama kiek įmanoma greičiau pasitraukti iš halonu užtvindytų patalpų. Tai kodėl jis naudojamas tankuose?

Vėlgi, nes tai - efektyviausia žinoma priemonė gaisrų slopinimui. Tokiose situacijose niekas apie ozono sluoksnį negalvoja. Halono koncentracija tanko viduje neturėtų viršyti 7 %. Tačiau net jei šią ribą ir perkoptų, halonas vis tiek yra mažiau pavojingas nei degimo metu išsiskiriantys dūmai ir garai. Automatinė gaisro slopinimo sistema bent jau užtikrina galimybę išsigelbėti, net jei halonas nėra trūkumų neturinti priemonė.

Verta skaityti! Verta skaityti!
(39)
Neverta skaityti!
(1)
Reitingas
(38)
Komentarai (0)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Komentarų kol kas nėra. Pasidalinkite savo nuomone!
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
34(3)
28(7)
25(0)
24(1)
21(6)
20(3)
19(1)
18(3)
17(0)
16(0)
Savaitės
113(20)
61(0)
Mėnesio
140(14)
113(20)
110(4)
109(15)
106(13)