Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jus esate cia: Pradzia » Visos temos » Technologijos » Laivai
2019-01-17 22
Tarnavimas povandeniniuose laivuose yra visiškai kitoks nei sausumoje. Itin nedidelė erdvė, ilgi mėnesiai po vandeniu, kelių tūkstančių kilometrų kelionės, gaivaus oro ir žemės ilgesys. Tačiau nemažai problemų yra tiesiog buitinės. Pavyzdžiui, kur dėti šiukšles? Gali būti, kad lengvai atspėtumėte, kur po vandeniu gyvenantys jūreiviai deda įvairias pakuotes ir asmenines šiukšles.
2019-01-16 75
Didieji atominiai povandeniniai laivai įprastai plaukioja po vandeniu. Taiko metais jiems vis tiek svarbu išlaikyti savo pozicijas paslaptyje, o po vandeniu taip pat galima tinkamai paruošti įgulas. Didieji povandeniniai laivai neišnėrę gali išbūti mėnesius, bet kaip tuomet juose išgyventi? Iš kur gauti oro? Ir kaip po to kvepia jų vidus?
(7) 2019-01-14 61
Ant dugno nusileidęs povandeninis laivas tarsi susilietų su natūraliu vandenyno reljefu ir taptų nematomas priešui. Taip jis galėtų palaukti, kol pavojus praeis, ir tuomet išstūmęs balastinį vandenį pakilęs tęstų kelionę. Bet ar tai įmanoma? Ar povandeninis laivas gali saugiai nusileisti ant dugno, o vėliau tęsti kelionę?
(2) 2019-01-11 39
Rusijos „Akula“ klasės (NATO vadinami „Typhoon“ klase) atominiai povandeniniai laivai - didžiausi pasaulyje. Pirmieji buvo pradėti statyti dar 1976 metais, o paskutinis pastatytas dar 1986. Tai - 175 metrų ilgio laivai, galintys gabenti branduolines raketas. Dar juose yra ir baseinas. Tačiau kam povandeniniam laivui reikalingas baseinas?
(1) 2019-01-04 41
Automobilius transportuojantys laivai nėra patys saugiausi. Dėl neįprastos, į batų dėžę panašios formos jie nėra labai stabilūs, o jų nemažai priklauso ir nuo to, kaip gerai pritvirtinami tūkstančiai plukdomų automobilių. Naujųjų išvakarėse „Sincerity Ace“ su 3500 „Nissan“ automobilių informavo apie gaisrą, o dabar nežinia, kas nutiks ir laivui, ir automobiliams.
(10) 2019-01-03 50
Piratai tebėra ir šiuolaikinio pasaulio problema. Jie dažniausiai puola prie Somalio krantų, tačiau ir toliau plaukiojantys krovininiai laivai nėra saugūs. Kodėl šių laivų įgulos neturi ginklų? Kokiomis priemonėmis laivai gali apsiginti nuo piratų?
(5) 2019-01-01 26
Daug didžiųjų karinių laivų turi branduolinius reaktorius. Tai jiems suteikia lankstumo - kuro įprastai pakanka dešimtmečiui, o veikimo sąnaudos yra žemesnės nei naudojant įprastus dyzelinius variklius. Branduolinis reaktorius taip pat yra ne toks žalingas aplinkai, nes neišmeta anglies dvideginio, azoto oksidų ir kitų dujų. Tai kodėl branduolinių reaktorių nenaudoja didieji krovininiai laivai? Juk per kelis dešimtmečius toks reaktorius atsipirktų?
(8) 2018-12-26 40
Pasaulis visomis išgalėmis stengiasi pažaboti žalingas emisijas. Tačiau dažnai tai atsiliepia paprastiems vairuotojams. Su dyzeliniu automobiliu greitai bus sunku patekti į kai kurių miestų centrus, o ir didesni mokesčiai taršiems automobiliams vis sugrįžta ant diskusijų stalo. Kaip kontrargumentas dažnai pateikiamas faktas, kad automobilių emisijų mažinimas pasauliui nepadės - juk laivai teršia labiau, bet ar tai tiesa?
(8) 2018-12-18 28
Įsėdate į savo automobilį, paspaudžiate mygtuką ar pasukate raktelius ir jau galite važiuoti - variklis užsiveda per akimirką. Tačiau didieji laivai turi milžiniškus variklius, kuriuos užvesti ne taip jau paprasta. Kiek laiko tai užtrunka? Ar kapitono tiltelyje yra rakteliai?
 
2018-12-14 32
Periskopas - tai įrenginys, skirtas apsižvalgyti, kas vyksta virš tavo galvos. Periskopai buvo naudojami įvairiose srityse, tačiau geriausiai jie žinomi karyboje, kur juos buvo galima surasti įtvirtinimuose, apkasuose ir, žinoma, povandeniniuose laivuose. Tačiau pastarieji ateityje periskopų tikriausiai nebeturės, nes jau egzistuoja kur kas geresnė technologija.
(2) 2018-12-13 3
Tikriausiai daugelis yra matę filmą „Titanikas“ – o gal net ir keletą kartų. O jei būtų galimybė patiems leistis į kelionę šiuo legendiniu laivu – ar išdrįstumėte?
2018-12-10 33
Mūsų pasaulis yra labai sudėtingas, tačiau mums vis tiek dažnai atrodo, kad jį suprantame. Štai 10 įdomių atsitiktinių faktų, kurie prieštarauja intuicijai.
2018-12-10 36
Žiūrint į praeitį lengva pastebėti klaidas ir galvoti, kas turėjo būti atlikta kitaip. Tačiau kritiniais momentais atsakingiems žmonėms dažnai pritrūksta šaltakraujiškumo. Ir dabar žmonės dažnai galvoja, kad „Titanikas“ galėjo išvengti tragedijos, jei jo varikliai būtų įjungę atbulinę eigą, bet ar tai tikrai yra tiesa? O gal reikėjo elgtis priešingai - padidinti greitį?
2018-12-07 13
„Titanikas“ nuskendo prieš daugiau nei 100 metų, tačiau jo istorija iki šiol kaitina žmonių vaizduotę. Prie to, aišku, prisidėjo ir garsusis filmas, po jo sekusi dokumentika, visa eilė knygų. Kai kuriuose iš šių darbų, beje, pasakojama, kad vienas iš aukšto rango jūrininkų paskutinėmis savo gyvenimo minutėmis darbavosi ne tik rankomis, bet ir revolveriu.
2018-11-29 16
Konteineriniuose laivuose - tūkstančiai konteinerių. Tai - pasaulinės prekybos stuburas, tačiau šiems laivams tenka plaukioti ir ne pačiomis geriausiomis sąlygomis. Jei toks laivas patektų į bėdą, ar įgula imtųsi į vandenį mesti konteinerius? Kas paskui sumokėtų už prarastą krovinį - draudimo bendrovė, laivo savininkas ar krovinio savininkas tiesiog patirtų nuostolį? Iš tiesų nei vienas iš šių atsakymų nėra teisingas.
(1) 2018-11-28 7
Skirtingose srityse reikalinga skirtinga technika, todėl pasaulyje surastume labai daug skirtingų mašinų ir tiesiog neįmanoma visas jas pažinti. Ar galėtumėte greitai pasakyti kam skirtas šis ilgakojis sunkvežimis? Net jei atsakymą žinote, skaitykite toliau – sužinosite keletą įdomių detalių.
2018-11-28 1
Kruiziniai laivai naudoja iškastinį kurą. Jis tikrai nėra pats švariausias - laivyba generuoja didelę pasaulinės atmosferos taršos dalį. Tačiau tai po truputį keisis. Norvegijos arktinių kruizų kompanija „Hurtigruten“ paskelbė, kad jau visai greitai bent 6 savo laivus sutvarkys taip, kad šie energijos semtųsi iš pūvančios žuvies. Bet kaip tai įmanoma?
2018-11-27 24
HMS Porcupine tarnybą pradėjo 1942 metais – eskadrinis minininkas turėjo medžioti vokiečių povandeninius laivus. Vos pradėjęs tarnybą Dygliakiaule pavadintas laivas tapo savotišku didvyriu – Viduržemio jūroje padėjo išgelbėti 241 transportinio Nyderlandų laivo Nieuw Zeeland keleivį. Šį karinį transportinį laivą torpeda atakavo vokiečių U-380. Tuomet Porcupine net nenujautė, kad šis darbas taps paties laivo likimo pranašu.
(4) 2018-11-26 5
Konteineriniuose laivuose dirba nuo keliolikos iki kelių dešimčių žmonių. Jie dirba, gyvena savo įprastą gyvenimą, valgo ir tuštinasi. Tik kur jų atliekos keliauja? Negi tiesiai į jūrą?
2018-11-23 31
„The World“ - tai 2000 metais užsakytas ir 2000 metais užbaigtas 196,35 metrų ilgio kruizinis laivas. Jis baltas, gražus ir turi 280 žmonių įgulą. Kaip ir kiti kruiziniai laivai jis keliauja aplink pasaulį, lankosi įvairiuose uostuose, o jo gyventojai laiką gali leisti restoranuose, teniso kortuose, golfo simuliatoriuose, SPA ir kitose tradicinėse atrakcijose. Tačiau „The World“ yra kiek kitoks nei kiti kruiziniai laivai - jis priklauso savo keleiviams.
2018-11-21 67
Didžiųjų burlaivių laikai jau seniai pasibaigė. Gražūs mediniai laivai šiandien džiugina tik įvairiose šventėse, o juk prieš porą šimtų metų jie buvo tai, kas vertė pasaulį judėti. Jų architektūra buvo ne tik graži pažiūrėti, bet ir funkcionali. Štai kapitono kajutė beveik visada buvo laivo gale, bet ar žinote kodėl?
2018-11-14 14
Po spalio 29-osios incidento, kai nuskendo vienas didžiausių pasaulyje plaukiojančių dokų, Rusijos atstovai galiausiai pripažino, kad negalės tęsti vienintelio rusų lėktuvnešio „Admiral Kuznecov“ remonto darbų. Nors Rusijos laivų statybos industrija ieško alternatyvų, bent jau artimiausiu metu jokių perspektyvų lėktuvnešio modernizavimui nėra, rašo portalas „The Diplomat“.
2018-11-13 61
Žiulio Verno „20000 mylių po vandeniu“ aprašomas milžiniškas kalmaras nėra visiškas išsigalvojimas. Tokie tikrai egzistuoja ir, panašu, žmonėms nėra visiškai draugiški.
(8) 2018-10-30 31
„Admirolas Kuznecovas“ - pašaipų objektu dažnai tampantis vienintelis Rusijos lėktuvnešis. Lėtas, nerangus, besispjaudantis tirštais dūmais jis tikrai neprilygsta geriausiems pasaulio lėktuvnešiams. Kita vertus, jis vis dar naudojamas - Rusija „Admirolą Kuznecovą“ naudojo Sirijos pajėgoms paremti. Tačiau dabar remontuojamas „Admirolas Kuznecovas“ buvo apgadintas, kai nuskendo jį laikęs dokas.
(1) 2018-10-30 31
„Rolls Royce“ kompanija yra garsi savo prabangiais automobiliais, bet turbūt mažai kas žino, jog ji jau nuo 2016 metų intensyviai dirba prie autonominių laivų kūrimo. Dabar kompanija pranešė, kad ji pradeda bendradarbiauti su „Intel“ ir drauge siekia sukurti pirmąjį pasaulyje autonominį laivų parką, kuriam nereikės žmonių. Pirmasis žingsnis jau žengtas – pristatyta pažangioji sąmoningumo sistema „Intelligent Awareness System“ (IAS).
(2) 2018-10-29 40
Didžiuosiuose kruiziniuose laivuose telpa 8-9 tūkstančiai žmonių. Jie valgo, geria, pramogauja ir ilsisi. Toks didžiulis kiekis žmonių tikrai sukuria ir nemažai atliekų, bet ar jos tikrai keliauja į vandenyną? O gal viskas saugoma iki atvykimo į uostą?
2018-10-24 11
Konteineriniai laivai yra tai, kas iš tikrųjų judina pasaulį. Jais nuolat keliauja daugybė produktų nuo maisto iki kompiuterių. Ši transporto priemonė yra vienas iš būtinų pasaulinės ekonomikos veiksnių, tačiau kartu šie laivai yra tiesiog transporto priemonės, kurias reikia valdyti. Bet kiek uždirba šių laivų kapitonai?
(4) 2018-10-24 14
„Titaniko“ replika, pavadinta „Titanikas II“, 2022 m. turėtų išplaukti į jūrą ir atkartoti tą patį maršrutą per Atlanto vandenyną, kaip ir originalusis laivas 1912 m.
2018-10-24 11
Archeologų komanda Juodojoje jūroje dviejų kilometrų gylyje aptiko, manoma, seniausią pasaulyje nepažeistą nuskendusį laivą.
(20) 2018-10-23 41
JAV Karinio jūrų laivyno lėktuvnešis „USS Harry S. Truman“ su palyda šiuo metu darbuojasi Norvegijos jūroje. Ir ne šiaip Norvegijos jūroje - JAV lėktuvnešis pirmą kartą per 27 metus treniruojasi už poliarinio rato. Tokio ekstremalaus išbandymo priežastis - Rusija.
2018-10-22 61
Ant vandens paviršiaus plaukiojantys kariniai laivai yra dideli, galingi ir labai svarbūs šiuolaikinėje karyboje. Net ir taikos metais jie mėnesius patruliuoja pasaulio vandenynuose, keliauja iš vieno uosto į kitą, dalyvauja pratybose. Gyvenimas laive nėra lengvas, bet jis ne toks jau sunkus, jei esi laivo kapitonas.
2018-10-18 16
Kariniai laivai keliauja po visą pasaulį. Net kai jiems nėra priskirta jokia misija, jie dažniausiai plaukia iš vieno uosto į kitą. Tai - daug kelionių ir daug maisto, kurio reikia įguloms. Bet galbūt jo pasipildoma pakeliui tiesiai iš jūros? Ar kariniai laivai žvejoja maistui?
2018-10-17 25
„F-35B Lightning II“ naikintuvai yra įspūdingi kariniai orlaiviai. Jau vien ką reiškia galimybė kilti ir leistis vertikaliai kaip sraigtasparniui. Tai šiems naikintuvams suteikia lankstumo, ypač veikiant nuo lėktuvnešių denių. Tačiau tikriausiai nustebsite sužinoję, kad JAV pajėgų S-35B leisis kitaip nei to paties tipo britų orlaiviai. Kaip skirsis identiškų naikintuvų tūpimas? Kodėl?
2018-10-15 10
Kruiziniai laivai yra pramogų kupini miestai ant vandens, keliaujantys aplink pasaulį. Tai yra gražus, atpalaiduojantis būdas praleisti atostogas, ypač, jei esate pavargę nuo triukšmo ir skubėjimo. Ir patys laivai yra išties gražūs - dažniausiai balti, aukšti, su prabangiai atrodančiais architektūriniais sprendimais. Tik kodėl kaminų bokštai kartais turi tuos keistai atrodančius sparnus?
2018-10-10 35
Laivai patys savaime yra sunkūs, tačiau nuskendę jie dar prisipildo vandeniu, todėl juos iškelti yra labai sunku. Dėl to jie dažniausiai yra supjaustomi į didžiulius gabalus, kurie tada gali būti iškelti ir nugabenti į krantą. Bet kaip supjaustomi ant dugno atsidūrę laivai?
(3) 2018-10-08 29
„Baltic Ace“, vandenynų autovežis, dažniausiai dirbo Baltijos jūroje. Jis dažnai keliavo iki Suomijos, į kurią pristatydavo tūkstančius automobilių. Taip keliavo ir 2012 metų gruodį, kai netoli Nyderlandų susidūrė su konteineriniu „Corvus J“. „Baltic Ace“ nuskendo su visu kroviniu, bet kas su juo nutiko vėliau?
(2) 2018-10-05 35
Danguje rastume pačių įvairiausių lėktuvų. Nemažai jų vis dar naudoja propelerius, kurie kartais būna sumontuoti už pilotų kabinos, bet dažniau - priekyje. O štai praktiškai visų laivų sraigtai visada būna arčiau laivo galo. Kodėl taip yra?
(5) 2018-10-04 15
Tai - danų bendrovei priklausantis keltas „Tycho Brahe“. Jis buvo pastatytas dar 1991 metais ir kursuoja tarp Helsingioro Danijoje ir Helsingborgo Švedijoje. Jame telpa 1250 keleivių, 260 sunkvežimių, 240 automobilių, 9 keleivinių traukinių vagonai. „Tycho Brahe“ laive - net 266 metrai bėgių. Jis pasižymi puikiomis dinaminėmis savybėmis ir gali vienodai sėkmingai plaukti abiem kryptimis. Tiesa, jis dar ir elektrinis.
2018-10-01 21
Vartydami įvairių karinių laivynų pratybų nuotraukas galite pastebėti, kad jose kariai kartais dėvi keistą baltą aprangą. Ji beveik visiškai dengia galvą, veidą, rankas. Kam ji skirta? Kodėl ją dėvi net ir tie, kurie dirba laivo viduje?
(2) 2018-09-26 44
„Titanikas“ - vienas garsiausių visų laikų laivų. Kruizinis garlaivis savo galo sulaukė per anksti - nuskendo su daugiau nei pusantro tūkstančio žmonių dar 1912 metais. Visgi, dugną jis pasiekė ne iš karto - jo dalys lėtai leidosi su tais, kurie nespėjo išsigelbėti. Ar įmanoma, kad kažkur oro kišenėje įstrigę žmonės vandenyno dugną pasiekė kartu su „Titaniku“?
2018-09-25 7
Atrodo, galiausiai pavyko nustatyti legendinį kapitono Jameso Cooko laivą „Endeavour“ – ir jis yra už 17 000 kilometrų nuo šalies, su kuria jis labiausiai siejamas.
2018-09-24 19
Laivai audrų vengia. Jų krovinys yra brangus, įgula - neišmatuojamai vertinga, o laikas - apskaičiuotas. Audros yra prognozuojamos, todėl jų dažniausiai galima išvengti šiek tiek pakeitus maršrutą. O kas jei to padaryti nepavyksta? Ar dideliam laivui saugiau likti jūroje ar geriau jau slėptis uoste?
(1) 2018-09-21 50
Tam, kad suktųsi pasaulio ekonomika, mums reikia įrankių. Tobulėjant technologijoms ir augant poreikiui tuos įrankius galime gaminti vis didesnius ir galingesnius. Iš esmės taip atsirado ir Taisun – stipriausias kranas pasaulyje, skirtas pagreitinti plūduriuojančių gręžimo, naftos ir dujų gavybos platformų statybas. Taisun už didžiausią pakeltą svorį buvo įrašytas ir į Gineso rekordų knygą.
2018-09-20 17
1912 metų balandžio 14 dieną prieš pat vidurnaktį laivas „RMS Titanic“ užplaukė ant ledkalnio ir nuskendo. Žuvo 1514 keleiviai ir įgulos nariai. Išsigelbėjo tik 705 žmonės.
>> Senesni įrašai