Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Technologijos » Laivai

Geriausi šios savaitės portalo įrašai

 
 
1.
(6) 2019-03-08 88
Kartais ant laivų ir lokomotyvų stiklų galima pamatyti didelius apskritimus. Jie šiek tiek primena liukus, tačiau nėra atidaromi. Tai taip pat nėra valytuvai, bet jų funkcija yra labai panaši.
2.
(0) 2019-01-16 81
Didieji atominiai povandeniniai laivai įprastai plaukioja po vandeniu. Taiko metais jiems vis tiek svarbu išlaikyti savo pozicijas paslaptyje, o po vandeniu taip pat galima tinkamai paruošti įgulas. Didieji povandeniniai laivai neišnėrę gali išbūti mėnesius, bet kaip tuomet juose išgyventi? Iš kur gauti oro? Ir kaip po to kvepia jų vidus?
3.
(6) 2019-03-19 71
Šaltojo karo metu abi šalys aktyviai stiprino savo karines pajėgas. Vienu metu buvo gaminama labai daug įvairios ginkluotės, įskaitant ir atominius povandeninius laivus. Tačiau kartu tai reiškė, kad vėliau juos reikėjo nurašyti beveik vienu metu. Tragiška seno sovietinio atominio povandeninio laivo K-159 istorija yra geras pavyzdys, kaip neteisingai tvarkytis su sena pavojinga technika.
4.
(0) 2019-02-22 65
Lėktuvnešiai - didžiulė karinė jėga. Lėktuvnešis yra tarsi mobili karinė bazė, leidžianti veikti bet kuriame pasaulio krašte. Kariai didžiuojasi galimybe tarnauti lėktuvnešyje, tačiau yra šis tas, ko jie dažniausiai negali pakęsti – ant denio verčiau jau nepargriūti.
5.
(1) 2019-04-17 65
Laivai gali būti pažeisti dėl pačių įvairiausių priežasčių. Jie gali užplaukti ant kranto, atsitrenkti į uolas ar kitus laivus, o karo laivai gali būti apgadinami ir priešo šūviais. Atsivėrusias skyles, pro kurias teka vanduo, būtina kuo greičiau užverti, bet kuo? Pasirodo, ir šiais laikais naudojama ta pati medžiaga, kuria jūreiviai pasikliovė per amžius.
6.
(0) 2019-09-09 60
Amžių amžius žmonės keliavo mediniais laivais. Ištepti derva, su gausiomis parako atsargomis triumuose jie buvo itin degūs. Tačiau ugnis jiems buvo būtina - kaip kitaip išvirsi maistą?
7.
(9) 2019-01-03 54
Piratai tebėra ir šiuolaikinio pasaulio problema. Jie dažniausiai puola prie Somalio krantų, tačiau ir toliau plaukiojantys krovininiai laivai nėra saugūs. Kodėl šių laivų įgulos neturi ginklų? Kokiomis priemonėmis laivai gali apsiginti nuo piratų?
8.
(2) 2019-03-05 51
„Thunder Child“ - tai greitaeigio katerio prototipas, kada nors praversiantis kariniams jūrų laivynams ar pakrančių apsaugos tarnyboms. Jis yra greitas ir pasižymi plačiomis panaudojimo galimybėmis, tačiau įdomiausia jo savybė yra tai, kad jo neįmanoma apversti. Kaip toks gana nedidelis kateris gali būti neapverčiamas? Kaip tai apskritai įmanoma?
9.
(0) 2019-01-21 50
Povandeninių laivų katastrofų istorijoje yra pasitaikę. Povandeniniai laivai skęsta į kelių kilometrų gylį, kur tampa nebepasiekiami. Ten jie ir lieka - povandeninės kapinės, nepasiekiamas metalo laužas ir pavojus gamtai. Atominiai povandeniniai laivai, žinoma, kelia ir didelį pavojų, ir smalsumą.
10.
(2) 2019-01-04 43
Automobilius transportuojantys laivai nėra patys saugiausi. Dėl neįprastos, į batų dėžę panašios formos jie nėra labai stabilūs, o jų nemažai priklauso ir nuo to, kaip gerai pritvirtinami tūkstančiai plukdomų automobilių. Naujųjų išvakarėse „Sincerity Ace“ su 3500 „Nissan“ automobilių informavo apie gaisrą, o dabar nežinia, kas nutiks ir laivui, ir automobiliams.
11.
(8) 2018-12-26 42
Pasaulis visomis išgalėmis stengiasi pažaboti žalingas emisijas. Tačiau dažnai tai atsiliepia paprastiems vairuotojams. Su dyzeliniu automobiliu greitai bus sunku patekti į kai kurių miestų centrus, o ir didesni mokesčiai taršiems automobiliams vis sugrįžta ant diskusijų stalo. Kaip kontrargumentas dažnai pateikiamas faktas, kad automobilių emisijų mažinimas pasauliui nepadės - juk laivai teršia labiau, bet ar tai tiesa?
12.
(1) 2019-03-12 41
Senųjų burinių karo laivų patrankos buvo dažomos arba tepamos derva. Taip jų išorę buvo galima apsaugoti nuo rūdžių. Juk sūrus vanduo skatino koroziją, kuri labai reikalingus ginklus galėjo išvesti iš rikiuotės. Tačiau kaip apsaugoti vidų? Pasirodo, buvo naudojama viena gudrybė.
13.
(2) 2019-03-14 40
Miegas kariniame burlaivyje niekada nebuvo patogus. Laivą blaško bangos, niekas nesirūpina oro kondicionavimu, kankina nemalonūs kvapai, o ir pavojaus nuojauta niekaip nepalieka. Daug jūreivių susižeisdavo iškritę iš gultų - juk laivai stipriai linguodavo. Tačiau ši problema 16 amžiuje buvo išspręsta paprastai, bet kartu ir genialiai.
14.
(0) 2018-12-10 38
Žiūrint į praeitį lengva pastebėti klaidas ir galvoti, kas turėjo būti atlikta kitaip. Tačiau kritiniais momentais atsakingiems žmonėms dažnai pritrūksta šaltakraujiškumo. Ir dabar žmonės dažnai galvoja, kad „Titanikas“ galėjo išvengti tragedijos, jei jo varikliai būtų įjungę atbulinę eigą, bet ar tai tikrai yra tiesa? O gal reikėjo elgtis priešingai - padidinti greitį?
15.
(0) 2019-06-17 38
Dažnai manoma, kad garo variklių kūrenimas buvo sunkiausias darbas laive. Tai, beje, nebūtinai yra tiesa. Taip, vyrai semtuvais kelias valandas į karštutėles krosnis kabindavo anglį, tačiau pamainos trukdavo tik šešias valandas, kūrikai gaudavo geresnį maistą ir net labai gerą atlyginimą. Kur kas prastesnis buvo jų pagalbininkų darbas - jiems tekdavo atsikratyti ir pelenais!
16.
(7) 2019-03-01 36
Rusiškas krovininis laivas „Seagrand“ sukėlė sunkiai suvokiamą avariją. Pietų Korėjoje dienos metu rėžėsi į tiltą. Incidento vaizdo įrašas kelia daug klausimų, bet kartu tai tikriausiai yra lėčiausia avariją, kurią kada nors esate matę. Ir taip, kapitonas buvo neblaivus.
17.
(0) 2019-04-22 35
Lėktuvnešis „HNLMS Karel Doorman“ turėjo labai ilgą istoriją. 1944 metais jis, tuomet vadintas „HMS Venerable“, pradėjo tarnybą Karališkajame Jungtinės Karalystės laivyne. Tačiau 1947 metais buvo parduotas Nyderlandams. Jis vykdė įvairias misijas, tačiau viena diena išsiskyrė iš kitų. Lėktuvnešis yra skirtas gabenti lėktuvams, bet ar galima apmainyti šiuos vaidmenis?
18.
(0) 2018-12-14 35
Periskopas - tai įrenginys, skirtas apsižvalgyti, kas vyksta virš tavo galvos. Periskopai buvo naudojami įvairiose srityse, tačiau geriausiai jie žinomi karyboje, kur juos buvo galima surasti įtvirtinimuose, apkasuose ir, žinoma, povandeniniuose laivuose. Tačiau pastarieji ateityje periskopų tikriausiai nebeturės, nes jau egzistuoja kur kas geresnė technologija.
19.
(0) 2019-03-28 35
Su Norvegijos vėliava plaukiojantis „Viking Sky“ neseniai patyrė incidentą - sustojo visi keturi laivo varikliai. Gražus kruizinis laivas ėmė dreifuoti audringuose vandenyse netoli Moldės. Bangos taip stipriai blaškė laivą, kad jame ėmė čiuožinėti baldai ir ne vienas žmogus stipriai susižeidė. Tačiau kodėl jis prarado stabilumą? Kodėl su veikiančiais varikliais jis buvo labai stabilus, o su neveikiančiais lingavo kaip smilga vėjyje?
20.
(0) 2019-08-27 32
Aplankę „Titaniką“ po 15-os metų pertraukos, mokslininkai išvydo „šokiruojančiai“ suirusias laivo liekanas, praneša theguardian.com.
21.
(0) 2019-03-04 31
Nuo Antrojo pasaulinio karo pasikeitė labai daug. Kita vertus, kariniai laivai vis dar statomi iš plieno. Tai kodėl Antrojo pasaulinio karo laivų deniai buvo dengiami lentomis, o šiandien to jau nebereikia?
22.
(8) 2018-12-18 31
Įsėdate į savo automobilį, paspaudžiate mygtuką ar pasukate raktelius ir jau galite važiuoti - variklis užsiveda per akimirką. Tačiau didieji laivai turi milžiniškus variklius, kuriuos užvesti ne taip jau paprasta. Kiek laiko tai užtrunka? Ar kapitono tiltelyje yra rakteliai?
23.
(0) 2019-01-29 30
Praeitų metų rugpjūtį prie Mianmaro krantų žvejai netikėtai aptiko 177 metrų ilgio konteinerių laivą „Sam Ratulangi PB 1600“. Paaiškėjo, kad viduje nieko nėra ir pats laivas jau nebėra naudojamas. Tokio dydžio dreifuojantis laivas galėtų kelti pavojų žmonėms ir gamtai, bet ar pasaulio vandenynuose yra daug apleistų laivų?
24.
(1) 2019-05-20 28
1940 metais tarnybą pradėjęs Vokietijos karo laivas „Bismarck“ turėjo keturiuose bokšteliuose išdėsytus aštuonis 38 mm pabūklus. Tačiau kai 1941 metais laivas nuskendo, Šiaurės Atlanto dugną jis pasiekė be bokštelių. Tai, beje, nėra unikali „Bismarko“ savybė - taip ir turėjo būti.
25.
(0) 2019-02-05 26
Kruiziniai laivai - tarsi dideli miestai ant vandens. Juose - tūkstančiai gyventojų, kurie gali laiką leisti baruose, lošimo namuose ar kur nors prie baseino su kokteiliu rankoje. Taigi, neišvengiamai atsiranda ir tokių, kurie kelia neramumus. Kaip jie sulaikomi? Ar laivuose yra areštinės? Kokios šalies įstatymai galioja vandenynais plaukiojančiuose laivuose?