Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Technologijos » Laivai

Kodėl daug prekių iš Kinijos į Lietuvą ir Europą siunčiamos tiesiog nemokamai? Technologiniai stebuklai jūrose ir į neviltį varomi ekologai

2018-06-21 (2) Rekomenduoja   (112) Perskaitymai (5135)
    Share

Krovininiai lėktuvai egzistuoja, tačiau jie iš tikrųjų negali varžytis su laivais. Lėktuvai naudojami tada, kai reikia greičio ir yra kas už tą greitį sumoka. Kai greičio nereikia, pakanka ir konteinerinių krovininių laivų, kuriuos viso pasaulio prekeiviai tiesiog dievina. Kodėl? Jai pristatyti krovinius beveik nekainuoja.

Krovininiai laivai ryja kurą, bet jais pristatyti krovinius vis tiek pigiau
©Huhu Uet (CC BY 3.0) | commons.wikimedia.org

Na gera, tas „beveik nekainuoja“ galbūt yra kiek perdėtas, bet ne taip jau toli tiesos. Pristatyti įprastą TEU standarto jūrinį konteinerį iš Los Andželo į Šanchajų kainuoja 1200 JAV dolerių. Jame telpa maždaug 20 tonų krovinio. Taigi, jei jūsų siuntinys sveria maždaug vieną kilogramą, į kitą pasaulio galą jis nukeliaus už 6 centus. Aišku, tiek jis kainuos laivo valdytojams - iš jūsų bus paprašyta daugiau.

Tačiau tiesa ta, kad krovinių gabenimas laivais yra tiesiog neįtikėtinai pigus. Taip yra todėl, kad šiuolaikiniai krovininiai laivai su savimi gali pasiimti daugybę jūrinių konteinerių. Manoma, kad artimiausioje ateityje bus pastatyta ir dar didesnių laivų, o mažesni bus išleisti į užtarnautą poilsį (bus supjaustyti į metalo laužą). Taigi, krovinių gabenimo kaina jūra turi potencialo mažėti.

Įprastas TEU standarto konteineris
©BezumniyChasovshik | commons.wikimedia.org

Dėl nedidelės kainos reikėtų kaltinti ir pakankamai lengvą laivų gyvenimą. Taip, ir krovininiuose laivuose dirba įgula. Tačiau žmonija laivais plaukioja jau tūkstančius metų ir savo sistemą jau ištobulino taip, kad kelionių kaštai yra itin maži. Laivai nedegina ir įprasto kuro. Dažnai manoma, kad krovininiai laivai naudoja dyzeliną, tačiau iš tiesų jie degina naftos distiliavimo atliekas - vadinamąjį sunkųjį kurą. Iš esmės, tai, kas lieka pagaminus benziną, dyzeliną ir kitus degalus - laivams lieka tiršti juodi likučiai.

„MSC Oscar“ yra vienas iš didžiausių pasaulio konteinerinių laivų. Jis gali gabenti 19 224 standartinius konteinerius (jei jie nėra pilnai pakrauti), įgulą įprastai sudaro apie 30 žmonių. Taigi, galite įsivaizduoti, kad šis darbo įrankis uždirba nemažai pinigų. Tačiau pastatyti „MSC Oscar“ kainavo tik 140 milijonų JAV dolerių. Palyginimui, „Boeing 747“ kainuoja 350 milijonų dolerių ir gali gabenti tik daugiau nei tūkstantį kartų mažesnį svorį.

„MSC Oscar“ - vienas didžiausių konteinerinių laivų pasaulyje
©kees torn (CC BY-SA 2.0) | commons.wikimedia.org

Taigi, teršiantys krovininiai laivai ir toliau skros pasaulio vandenynus, nes tai tiesiog labai ekonomiška. Būtent dėl to jums siūlomas nemokamas pristatymas, net kai prekės atkeliauja iš tolimųjų rytų. Laivai išmeta 18-30 % pasaulio azoto oksido, 9 % sieros oksido, 2,2-5 % anglies dvideginio. Jie taip pat teršia vandenynus ir kenkia smulkiosioms rūšims iš vienos vietos į kitą pergabendami balastinį vandenį.

Verta skaityti! Verta skaityti!
(115)
Neverta skaityti!
(3)
Reitingas
(112)
Komentarai (2)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Naujausi įrašai

Įdomiausi

Paros
43(1)
37(4)
29(0)
28(1)
27(4)
25(2)
21(2)
20(0)
17(0)
Savaitės
124(2)
69(4)
66(0)
61(2)
59(4)
Mėnesio
154(33)
122(6)
111(2)
110(0)
97(4)