Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jus esate cia: Pradzia » Visos temos » Technologijos » Laivai

Geriausi mėnesio įrašai, susiję su rubrika „Laivai

 
 
1.
(6) 2019-03-08 79
Kartais ant laivų ir lokomotyvų stiklų galima pamatyti didelius apskritimus. Jie šiek tiek primena liukus, tačiau nėra atidaromi. Tai taip pat nėra valytuvai, bet jų funkcija yra labai panaši.
2.
(0) 2019-01-16 78
Didieji atominiai povandeniniai laivai įprastai plaukioja po vandeniu. Taiko metais jiems vis tiek svarbu išlaikyti savo pozicijas paslaptyje, o po vandeniu taip pat galima tinkamai paruošti įgulas. Didieji povandeniniai laivai neišnėrę gali išbūti mėnesius, bet kaip tuomet juose išgyventi? Iš kur gauti oro? Ir kaip po to kvepia jų vidus?
3.
(0) 2018-11-21 69
Didžiųjų burlaivių laikai jau seniai pasibaigė. Gražūs mediniai laivai šiandien džiugina tik įvairiose šventėse, o juk prieš porą šimtų metų jie buvo tai, kas vertė pasaulį judėti. Jų architektūra buvo ne tik graži pažiūrėti, bet ir funkcionali. Štai kapitono kajutė beveik visada buvo laivo gale, bet ar žinote kodėl?
4.
(0) 2019-02-22 65
Lėktuvnešiai - didžiulė karinė jėga. Lėktuvnešis yra tarsi mobili karinė bazė, leidžianti veikti bet kuriame pasaulio krašte. Kariai didžiuojasi galimybe tarnauti lėktuvnešyje, tačiau yra šis tas, ko jie dažniausiai negali pakęsti – ant denio verčiau jau nepargriūti.
5.
(0) 2018-11-13 62
Žiulio Verno „20000 mylių po vandeniu“ aprašomas milžiniškas kalmaras nėra visiškas išsigalvojimas. Tokie tikrai egzistuoja ir, panašu, žmonėms nėra visiškai draugiški.
6.
(0) 2018-10-22 62
Ant vandens paviršiaus plaukiojantys kariniai laivai yra dideli, galingi ir labai svarbūs šiuolaikinėje karyboje. Net ir taikos metais jie mėnesius patruliuoja pasaulio vandenynuose, keliauja iš vieno uosto į kitą, dalyvauja pratybose. Gyvenimas laive nėra lengvas, bet jis ne toks jau sunkus, jei esi laivo kapitonas.
7.
(5) 2019-03-19 56
Šaltojo karo metu abi šalys aktyviai stiprino savo karines pajėgas. Vienu metu buvo gaminama labai daug įvairios ginkluotės, įskaitant ir atominius povandeninius laivus. Tačiau kartu tai reiškė, kad vėliau juos reikėjo nurašyti beveik vienu metu. Tragiška seno sovietinio atominio povandeninio laivo K-159 istorija yra geras pavyzdys, kaip neteisingai tvarkytis su sena pavojinga technika.
8.
(10) 2019-01-03 52
Piratai tebėra ir šiuolaikinio pasaulio problema. Jie dažniausiai puola prie Somalio krantų, tačiau ir toliau plaukiojantys krovininiai laivai nėra saugūs. Kodėl šių laivų įgulos neturi ginklų? Kokiomis priemonėmis laivai gali apsiginti nuo piratų?
9.
(1) 2018-08-31 52
Skaičiuojama, kad vidutiniškai per metus katastrofą patiria 10 balkerių (birių krovininių laivų). Tai - didžiulis skaičius, ypač turint omenyje, kad šių avarijų metu žūva žmonės. Nors šie laivai veža kietus birius krovininius, tokius kaip grūdai ar aliuminio rūda, šių avarijų priežastis dažnai būna suskystėjęs krovinys. Kaip tai įmanoma?
10.
(0) 2019-01-21 51
Povandeninių laivų katastrofų istorijoje yra pasitaikę. Povandeniniai laivai skęsta į kelių kilometrų gylį, kur tampa nebepasiekiami. Ten jie ir lieka - povandeninės kapinės, nepasiekiamas metalo laužas ir pavojus gamtai. Atominiai povandeniniai laivai, žinoma, kelia ir didelį pavojų, ir smalsumą.
11.
(1) 2018-09-21 50
Tam, kad suktųsi pasaulio ekonomika, mums reikia įrankių. Tobulėjant technologijoms ir augant poreikiui tuos įrankius galime gaminti vis didesnius ir galingesnius. Iš esmės taip atsirado ir Taisun – stipriausias kranas pasaulyje, skirtas pagreitinti plūduriuojančių gręžimo, naftos ir dujų gavybos platformų statybas. Taisun už didžiausią pakeltą svorį buvo įrašytas ir į Gineso rekordų knygą.
12.
(2) 2019-03-05 45
„Thunder Child“ - tai greitaeigio katerio prototipas, kada nors praversiantis kariniams jūrų laivynams ar pakrančių apsaugos tarnyboms. Jis yra greitas ir pasižymi plačiomis panaudojimo galimybėmis, tačiau įdomiausia jo savybė yra tai, kad jo neįmanoma apversti. Kaip toks gana nedidelis kateris gali būti neapverčiamas? Kaip tai apskritai įmanoma?
13.
(2) 2018-09-26 44
„Titanikas“ - vienas garsiausių visų laikų laivų. Kruizinis garlaivis savo galo sulaukė per anksti - nuskendo su daugiau nei pusantro tūkstančio žmonių dar 1912 metais. Visgi, dugną jis pasiekė ne iš karto - jo dalys lėtai leidosi su tais, kurie nespėjo išsigelbėti. Ar įmanoma, kad kažkur oro kišenėje įstrigę žmonės vandenyno dugną pasiekė kartu su „Titaniku“?
14.
(2) 2019-01-04 42
Automobilius transportuojantys laivai nėra patys saugiausi. Dėl neįprastos, į batų dėžę panašios formos jie nėra labai stabilūs, o jų nemažai priklauso ir nuo to, kaip gerai pritvirtinami tūkstančiai plukdomų automobilių. Naujųjų išvakarėse „Sincerity Ace“ su 3500 „Nissan“ automobilių informavo apie gaisrą, o dabar nežinia, kas nutiks ir laivui, ir automobiliams.
15.
(8) 2018-12-26 41
Pasaulis visomis išgalėmis stengiasi pažaboti žalingas emisijas. Tačiau dažnai tai atsiliepia paprastiems vairuotojams. Su dyzeliniu automobiliu greitai bus sunku patekti į kai kurių miestų centrus, o ir didesni mokesčiai taršiems automobiliams vis sugrįžta ant diskusijų stalo. Kaip kontrargumentas dažnai pateikiamas faktas, kad automobilių emisijų mažinimas pasauliui nepadės - juk laivai teršia labiau, bet ar tai tiesa?
16.
(1) 2019-03-12 41
Senųjų burinių karo laivų patrankos buvo dažomos arba tepamos derva. Taip jų išorę buvo galima apsaugoti nuo rūdžių. Juk sūrus vanduo skatino koroziją, kuri labai reikalingus ginklus galėjo išvesti iš rikiuotės. Tačiau kaip apsaugoti vidų? Pasirodo, buvo naudojama viena gudrybė.
17.
(2) 2018-10-29 40
Didžiuosiuose kruiziniuose laivuose telpa 8-9 tūkstančiai žmonių. Jie valgo, geria, pramogauja ir ilsisi. Toks didžiulis kiekis žmonių tikrai sukuria ir nemažai atliekų, bet ar jos tikrai keliauja į vandenyną? O gal viskas saugoma iki atvykimo į uostą?
18.
(1) 2019-03-14 39
Miegas kariniame burlaivyje niekada nebuvo patogus. Laivą blaško bangos, niekas nesirūpina oro kondicionavimu, kankina nemalonūs kvapai, o ir pavojaus nuojauta niekaip nepalieka. Daug jūreivių susižeisdavo iškritę iš gultų - juk laivai stipriai linguodavo. Tačiau ši problema 16 amžiuje buvo išspręsta paprastai, bet kartu ir genialiai.
19.
(0) 2018-12-10 37
Žiūrint į praeitį lengva pastebėti klaidas ir galvoti, kas turėjo būti atlikta kitaip. Tačiau kritiniais momentais atsakingiems žmonėms dažnai pritrūksta šaltakraujiškumo. Ir dabar žmonės dažnai galvoja, kad „Titanikas“ galėjo išvengti tragedijos, jei jo varikliai būtų įjungę atbulinę eigą, bet ar tai tikrai yra tiesa? O gal reikėjo elgtis priešingai - padidinti greitį?
20.
(0) 2018-12-14 35
Periskopas - tai įrenginys, skirtas apsižvalgyti, kas vyksta virš tavo galvos. Periskopai buvo naudojami įvairiose srityse, tačiau geriausiai jie žinomi karyboje, kur juos buvo galima surasti įtvirtinimuose, apkasuose ir, žinoma, povandeniniuose laivuose. Tačiau pastarieji ateityje periskopų tikriausiai nebeturės, nes jau egzistuoja kur kas geresnė technologija.
21.
(2) 2018-10-05 35
Danguje rastume pačių įvairiausių lėktuvų. Nemažai jų vis dar naudoja propelerius, kurie kartais būna sumontuoti už pilotų kabinos, bet dažniau - priekyje. O štai praktiškai visų laivų sraigtai visada būna arčiau laivo galo. Kodėl taip yra?
22.
(0) 2018-10-10 34
Laivai patys savaime yra sunkūs, tačiau nuskendę jie dar prisipildo vandeniu, todėl juos iškelti yra labai sunku. Dėl to jie dažniausiai yra supjaustomi į didžiulius gabalus, kurie tada gali būti iškelti ir nugabenti į krantą. Bet kaip supjaustomi ant dugno atsidūrę laivai?
23.
(7) 2019-03-01 33
Rusiškas krovininis laivas „Seagrand“ sukėlė sunkiai suvokiamą avariją. Pietų Korėjoje dienos metu rėžėsi į tiltą. Incidento vaizdo įrašas kelia daug klausimų, bet kartu tai tikriausiai yra lėčiausia avariją, kurią kada nors esate matę. Ir taip, kapitonas buvo neblaivus.
24.
(0) 2018-11-23 32
„The World“ - tai 2000 metais užsakytas ir 2000 metais užbaigtas 196,35 metrų ilgio kruizinis laivas. Jis baltas, gražus ir turi 280 žmonių įgulą. Kaip ir kiti kruiziniai laivai jis keliauja aplink pasaulį, lankosi įvairiuose uostuose, o jo gyventojai laiką gali leisti restoranuose, teniso kortuose, golfo simuliatoriuose, SPA ir kitose tradicinėse atrakcijose. Tačiau „The World“ yra kiek kitoks nei kiti kruiziniai laivai - jis priklauso savo keleiviams.
25.
(1) 2018-10-30 32
„Rolls Royce“ kompanija yra garsi savo prabangiais automobiliais, bet turbūt mažai kas žino, jog ji jau nuo 2016 metų intensyviai dirba prie autonominių laivų kūrimo. Dabar kompanija pranešė, kad ji pradeda bendradarbiauti su „Intel“ ir drauge siekia sukurti pirmąjį pasaulyje autonominį laivų parką, kuriam nereikės žmonių. Pirmasis žingsnis jau žengtas – pristatyta pažangioji sąmoningumo sistema „Intelligent Awareness System“ (IAS).