Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
 
 

Laivynų technologijos (Laivai | Technologijos)

Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(0) 2019-03-21 8
Didieji krovininiai laivai per dieną gali sudeginti šimtus tonų kuro. Aišku, tuo pačiu jie išmeta labai daug anglies dvideginio, sieros junginių, azoto oksidų ir kitų teršalų. Laivybos pramonė stengiasi sumažinti laivų eksploatacijos kaštus ir poveikį aplinkai. Tačiau kaip tai padaryti stipriai nepadidinant naujų laivų kainos? Japonai mano, kad padėti gali sena gera aerodinamika.
(0) 2019-03-19 9
Jungtinės Karalystės pasididžiavimas „HMS Queen Elizabeth“ yra modernus ir pajėgus lėktuvnešis. 2017 metais užbaigtas laivas gali pasigirti daugybe inovatyvių sprendimų, tačiau kai kurie architektūros elementai kelia klausimų. Kodėl „HMS Queen Elizabeth“ turi net du bokštelius? Juk praktiškai visi kiti pasaulio lėktuvnešiai turi tik vieną.
(0) 2019-03-15 17
Šiuolaikiniai laivai turi radarus ir kitas modernias navigacijos sistemas. Anksčiau šią funkciją iš dalies atlikdavo varnos lizde įsitaisęs jūreivis. Tai - apžvalgos pozicija kažkur aukštai ant vieno iš stiebų. Štai keli įdomūs faktai apie varnos lizdus, apie kuriuos tikriausiai nebuvote pagalvoję.
(1) 2019-03-14 39
Miegas kariniame burlaivyje niekada nebuvo patogus. Laivą blaško bangos, niekas nesirūpina oro kondicionavimu, kankina nemalonūs kvapai, o ir pavojaus nuojauta niekaip nepalieka. Daug jūreivių susižeisdavo iškritę iš gultų - juk laivai stipriai linguodavo. Tačiau ši problema 16 amžiuje buvo išspręsta paprastai, bet kartu ir genialiai.
(6) 2019-03-08 82
Kartais ant laivų ir lokomotyvų stiklų galima pamatyti didelius apskritimus. Jie šiek tiek primena liukus, tačiau nėra atidaromi. Tai taip pat nėra valytuvai, bet jų funkcija yra labai panaši.
(2) 2019-03-05 45
„Thunder Child“ - tai greitaeigio katerio prototipas, kada nors praversiantis kariniams jūrų laivynams ar pakrančių apsaugos tarnyboms. Jis yra greitas ir pasižymi plačiomis panaudojimo galimybėmis, tačiau įdomiausia jo savybė yra tai, kad jo neįmanoma apversti. Kaip toks gana nedidelis kateris gali būti neapverčiamas? Kaip tai apskritai įmanoma?
(0) 2019-03-04 30
Nuo Antrojo pasaulinio karo pasikeitė labai daug. Kita vertus, kariniai laivai vis dar statomi iš plieno. Tai kodėl Antrojo pasaulinio karo laivų deniai buvo dengiami lentomis, o šiandien to jau nebereikia?
(0) 2019-02-19 2
Laivo vairas, vadinamas šturvalu, yra labai gerai žinomas simbolis. Kelių stipinų mediniai vairai yra toks stiprus laivininkystės simbolis, kad juos dažnai ant savo pečių tatuiruojasi jūreiviai ir ant sienų kabina įvairūs jūrų gėrybių restoranai. Bet ar žinojote, kad didieji laivai turi ne po vieną vairą? „Titanikui“ vieno net nebūtų pakaką.
(0) 2019-02-12 19
Įvairūs katastrofų filmai, nors ir yra sukurti pramogai, gali mus šio to išmokyti. Galbūt niekada nesate buvę dideliame vandenynus kertančiame laive, bet tikrai žinote, ką reikia daryti nelaimės atveju - bėgti į gelbėjimosi valtį. Bet ar tai tikrai valtis? Ką surasite šiuose oranžiniuose gelbėjimosi laivuose? Kuo jie skiriasi nuo kartais naudojamų gelbėjimosi plaustų?
(0) 2019-01-31 7
Absoliuti dauguma konteinerinių laivų turi plokščius galus. Laivo priekis yra toks, kokį ir esame įpratę matyti - šiek tiek smailas, užapvalintas ir aptakus, o galas - visiškai plokščias. Kodėl taip yra? Juk kitų tipų laivai ne visada yra plokšti.
(0) 2019-01-29 30
Praeitų metų rugpjūtį prie Mianmaro krantų žvejai netikėtai aptiko 177 metrų ilgio konteinerių laivą „Sam Ratulangi PB 1600“. Paaiškėjo, kad viduje nieko nėra ir pats laivas jau nebėra naudojamas. Tokio dydžio dreifuojantis laivas galėtų kelti pavojų žmonėms ir gamtai, bet ar pasaulio vandenynuose yra daug apleistų laivų?
(1) 2019-01-24 18
Daugelis žmonių lėktuvuose nori sėdėti prie lango. Juk taip įdomu į viską pažvelgti iš aukščiau - atrodo, kad už lango yra visai kitas pasaulis. Dar geresnius potyrius būtų galima susikurti povandeniniame laive, tačiau jie langų juk neturi. Bet kodėl? Neskubėkite sakyti, kad tai neįmanoma dėl slėgio.
(5) 2019-01-01 25
Daug didžiųjų karinių laivų turi branduolinius reaktorius. Tai jiems suteikia lankstumo - kuro įprastai pakanka dešimtmečiui, o veikimo sąnaudos yra žemesnės nei naudojant įprastus dyzelinius variklius. Branduolinis reaktorius taip pat yra ne toks žalingas aplinkai, nes neišmeta anglies dvideginio, azoto oksidų ir kitų dujų. Tai kodėl branduolinių reaktorių nenaudoja didieji krovininiai laivai? Juk per kelis dešimtmečius toks reaktorius atsipirktų?
(8) 2018-12-26 41
Pasaulis visomis išgalėmis stengiasi pažaboti žalingas emisijas. Tačiau dažnai tai atsiliepia paprastiems vairuotojams. Su dyzeliniu automobiliu greitai bus sunku patekti į kai kurių miestų centrus, o ir didesni mokesčiai taršiems automobiliams vis sugrįžta ant diskusijų stalo. Kaip kontrargumentas dažnai pateikiamas faktas, kad automobilių emisijų mažinimas pasauliui nepadės - juk laivai teršia labiau, bet ar tai tiesa?
(8) 2018-12-18 30
Įsėdate į savo automobilį, paspaudžiate mygtuką ar pasukate raktelius ir jau galite važiuoti - variklis užsiveda per akimirką. Tačiau didieji laivai turi milžiniškus variklius, kuriuos užvesti ne taip jau paprasta. Kiek laiko tai užtrunka? Ar kapitono tiltelyje yra rakteliai?