Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
pradinis archyvas
Lėktuvai ir aviacija
(3) 2018-06-22 12
Oro uostas – tai tarsi miestas mieste, su savomis gatvėmis, parduotuvėmis ir gyventojais. Kartu tai – didžiuliai verslai, kuriuose judantys žmonės yra potencialūs klientai. Todėl žmonių srautų valdymas, jų dėmesio kontrolė ir patogumas yra didžiuliai prioritetai. Ar kada susimąstėte, kodėl šiuolaikinių oro uostų langai tokie dideli? O kodėl juose dabar eksponuojami dideli meno dirbiniai ar lėktuvų dalys? O kodėl visi takai tokie vingiuoti?
2018-06-21 9
Jei pažvelgtumėte į Jungtinės Karalystės lėktuvnešį Queen Elizabeth pastebėtumėte, kad jo pakilimo tako galas yra riestas į viršų. Panašiai atrodo ir ne vieno kito lėktuvnešio pakilimo takas, įskaitant rusų Admiral Kuznetsov, italų Giuseppe Garibaldi ir kinų Type 001A. Į viršų pakreiptas pakilimo tako galas iš tikrųjų padeda lėktuvams pakilti – pakanka trumpesnio pakilimo tako. Tai kodėl panašus sprendimas neįgyvendinamas oro uostuose?
2018-06-20 2
Avariniai nusileidimai aviacijoje tikrai pasitaiko, nors ir yra reti. Blogiausi atvejai būna tuomet, kai leistis tenka greitai, o arti nėra pasiekiamo oro uosto. Pilotams tenka apsvarstyti alternatyvas, kurių niekada nebūna daug. Pavyzdžiui, ar geriau leistis į vandenį ar ant minkšto paplūdimio smėlio?
2018-06-20 10
Viena moteris Kelounos mieste Kanadoje pateko į komiškai netikėtą įvykį. Jos vairuojamas automobilis sustojo prie šviesoforo, tačiau tuomet iš dangaus pasipylė išmatos. Kad ir kaip neįtikėtinai tai skambėtų, nemaloniai dvokiantis skystis pataikė tiesiai per stoglangį ant vairuotojos ir jos 21 metų sūnaus galvų. Ji iš karto suprato - tai virš galvos skriejančio lėktuvo kaltė. Bet ar tai įmanoma?
2018-06-18 11
2013 metais vienas didžiausių pasaulio krovininių lėktuvų „Boeing 747 Dreamlifter“ nusileido Vičitoje. Jis gabeno „Boeing 787“ fiuzeliažą ir skrido pagal planą. Tik nusileido su 19 km paklaida - nutūpė mažyčiame oro uoste. Kaip pakelti lėktuvą, kuriam pakilimui reikia 2,8 km nuo visu kilometru per trumpo pakilimo tako? Kaip nusigauti iki kitame miesto gale esančio oro uosto, kai tavo sparnų mojis - 64 metrai?
(4) 2018-06-15 42
Dviaukštis „Qantas“ oro linijų milžinas „Airbus A380“ sekmadienį virš Ramiojo vandenyno patyrė neplanuotą nuotykį. Staiga didesniame nei 9 km aukštyje skridęs lėktuvas ėmė kristi. Pilotams prireikė 10 sekundžių, kad lėktuvą suvaldytų, o keleiviai tikriausiai visą likusį skrydžio laiką bandė atsigauti po patirto šoko. Tačiau įdomiausia tai, kad šį įvykį sukėlė kitas toks pats tų pačių linijų lėktuvas.
2018-06-12 5
Paskelbtos nuotraukos, demonstruojančios rimtus Kinijos liaudies respublikos ketinimus tapti pirmąja šalimi, sukūrusia bepilotį hipergarsinį žvalgybinį naikintuvą.
2018-06-11 21
Absoliuti dauguma lėktuvų šiais laikais yra nudažyti, tačiau anksčiau buvo visai ne taip. Daugybė „Boeing“ lainerių skraidė su minimaliu dažų kiekiu ir atrodė išties puikiai. Aliumininis paviršius buvo poliruotas, todėl žvilgėjo saulėje, o oro linijos džiaugėsi ne tik įvaizdžiu, bet ir mažesniu svoriu - lėktuvo dažnai sveria kelis šimtus kilogramų. Tai kas pasikeitė?
(1) 2018-06-08 15
Daugeliui žmonių nėra tekę arti pasisukioti prie kokio sraigtasparnio. Tačiau jei kada prieitumėte prie tokių orlaivių kaip „Kawasaki MCH-101“ („AgustaWestland AW101“) ar „NHIndustries NH90“, pastebėtumėte, kad jų mentys nėra visiškai tiesios. Kam reikalingi tie riesti galai? Kokius privalumus jie suteikia šiems sraigtasparniams?
(1) 2018-06-07 13
Nemažai karinių lėktuvų gali degalų atsargas pasipildyti ore. Tai jiems leidžia nuskristi didesnį atstumą. Tačiau sraigtasparniai gali leistis beveik bet kur, tai ar jiems reikalinga degalų papildymo ore galimybė? Tikrai taip, tačiau sraigtasparniai degalų orlaiviams kelia iššūkių, bet turi ir įdomių privalumų.
Jau daugiau kaip savaitę galime stebėti vaizdus iš Havajų, kuriuose savo galią rodo prabudęs Kilauėjos ugnikalnis. Vietiniams, tai nemalonus ir gyvenimą trikdantis dalykas, tačiau didžiausias galvos skausmas esti biuruose, esančiuose toli nuo išsiveržimo vietos. Skrydžius planuojanti aviacijos industrija kritiškai priklausoma nuo informacijos apie ugnikalnių aktyvumą. Kodėl žemėje vykstantys išsiveržimai įtakoja aukštai skrendančius lėktuvus? >> skaityti
 
(1) 2018-06-06 10
Kaip jaučiatės, atiduodami savo lagaminą į bagažo skyrių? Kai kurie žmonės jaučiasi tarsi išsiskirdami su artimu žmogumi - lagaminą apvynioja, apglosto ir paskutinį kartą patapšnoja tarsi atsisveikindami ilgam laikui. Tačiau visus labiausiai erzina laikas, kurį tenka praleisti prie bagažo atsiėmimo linijų - atrodo, kad jūsiškis lagaminas taip ir neparvažiuos. Visgi, yra vienas triukas, kaip galite užtikrinti, kad savo lagaminą atsiimsite labai greitai.
2018-06-06 9
Praeitą mėnesį Losvido poligone Baltarusijoje buvo surengta demonstracija. Joje pastebėtas net labai keistas ginklas - nedidelis dronas, ginkluotas vienkartinių prieštankiniu granatsvaidžiu RPG-26. Kam skirtas šis keistas derinys? Ar jis šiuolaikiniame mūšio lauke būtų bent kiek naudingas?
2018-06-06 5
Turbūt akivaizdu, kad keleivių saugumas skrydžio metu priklauso nuo pilotų. Ir jų taisyklės skiriasi nuo tų, kurios taikomis įprastiems keleiviams. Pavyzdžiui, pilotai gali nurodyti konkrečius asmenis, su kuriais nenori dirbti. Arba – darbo metu lėktuvo pilotai, dirbantys kartu, negali valgyti to paties maisto.
(4) 2018-06-05 24
Įvykus nelaimei žmonės dažnai atsiduoda panikai. Nieko negalime su savimi padaryti - daugelis žmonių karštai reaguoja į netikėtumus, kurie kelia pavojų gyvybei. Tačiau skrydžių palydovai prieš kiekvieną skrydį perspėja avarinio nusileidimo atveju išlaikyti šaltą protą ir priešintis instinktams. Kodėl nereikėtų deguonies kaukių pirmiausia dėti savo vaikams? Kodėl negalima iš karto prisipūsti gelbėjimosi liemenės?
2018-06-03 26
Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkų komanda sukūrė būdą orlaivių saugumui užtikrinti pakilimo metu. Per pirmąsias 10 sekundžių lėktuvui važiuojant kilimo ir tūpimo taku, KTU mokslininkų sukurtas įrenginys nustato, ar lėktuvas per duotą atstumą išvystys greitį, kurio reikia pakilimui. Inovacija gali būti pritaikyta tiek mažiems orlaiviams, tiek dideliems, komercinius skrydžius vykdantiems lėktuvams.
2018-06-02
„Transavia“ oro linijų lėktuvas į Gran Kanarijos salą buvo priverstas neplanuotai nusileisti Portugalijai priklausančioje Faro saloje. Neplanuoto nusileidimo priežastis oficialiai medicininė, tačiau keleiviai pasakoja labai šlykščią istoriją.
2018-06-01 23
Degalų papildymas ore reikalauja piloto įgūdžių ir susikaupimo. Tai leidžia degalus ryjantiems naikintuvams nuskristi tolimus atstumus. Ir viskas atrodo gana paprasta - iš degalų lėktuvo nuleidžiama degalų žarna, prie kurios prisijungia kitas lėktuvas. Bet ar skirtingų šalių sistemos yra suderinamos? Ar, pavyzdžiui, rusiški naikintuvai galėtų prisijungti prie NATO degalų orlaivių?
(5) 2018-05-31 34
„AH-64 Apache“ - atakos sraigtasparnis, pirmą kartą į orą pakilęs dar 1975 metų rugsėjį. „Apache“ iki šiol tebėra svarbus, tačiau vis pasigirsta klausimų apie jo amžių - ar jis vis dar tinkamas šiuolaikinei karybai? Gal visi atnaujinimai neturi prasmės, nes su „Apache“ teks greitai atsisveikinti? „Boeing“ tokių abejonių negirdi ir teigia, kad „Apache“ skraidys dar bent iki septintojo dešimtmečio pradžios.
(1) 2018-05-29 8
Tokius siužetus esame matę filmuose. Lėktuvo pilotas netenka sąmonės (ar miršta), paleidžia vairalazdę ir lėktuvas iš karto smenga žemyn. Pasigirsta vėjo šniokštimas, pradeda klykti aliarmo signalas, keleiviai puola į paniką. Bet ar tikrai viskas vyktų taip? Kas iš tiesų nutinka, kai pilotas netenka sąmonės?
2018-05-25 37
„Lockheed P-2 Neptune“, „Convair B-36 Peacemaker“, „Ryan FR Fireball“ - tai tik keli lėktuvų su dviem skirtingomis variklių technologijomis pavyzdžiai. Stūmoklinių variklių šiems lėktuvams nepakako, todėl jie naudojo ir reaktyvinius. Tačiau kodėl tuomet buvo naudojami ne tik reaktyviniai varikliai? Kam ta sena propelerinių variklių technologija? Ir kodėl tada dabar tokių lėktuvų nebėra?
(4) 2018-05-24 18
Tikriausiai esate girdėję įvairių istorijų apie tai, kaip lėktuvų varikliai įtraukė aplink vaikštinėjusius oro uosto darbuotojus. Bet ar taip tikrai būna? Ar tai apskritai įmanoma? O jei lėktuvas turi turbopropelerinius variklius?
(2) 2018-05-22 4
Šiandien dronai atneša džiaugsmo ne tik panoraminių fotografijų gerbėjams. Lietuvoje kasmet populiarėja nauja sporto šaka – dronų varžybos (Drone Racing), o bepiločių skraidyklių valdymas pasaulyje sparčiai skinasi kelią į profesionalaus sporto pasaulį. Dronų entuziastus vienijančios organizacijos įsitikinusios, jog tai – ateities sporto šaka.
(3) 2018-05-21 3
Šiuolaikiniai lėktuvai yra išties neįtikėtini technologiniai šedevrai. Tai - tarsi viešbučiai danguje, kuriuose galima patogiai įsitaisyti ir ilgos kelionės metu pažiūrėti kokį filmą ar klausytis muzikos. Galima naudotis ir telefonu, jei tik įjungsite reikiamą režimą, tačiau šalia reikia turėti ir USB laidą, kad galėtumėte įkrauti bateriją. Bet kas nutiktų, jei visi keleiviai imtų krautis savo telefonus ar planšetes? Ar lėktuvui pakaktų elektros energijos?
(1) 2018-05-18 30
Nors projektas ženkliai vėlavo, o ir ką tik perduotas pirmasis egzempliorius ko gero taip ir liks vieninteliu šiemet gautu, jūrų pėstininkai gali džiaugtis galiausiai pajudėjusiu procesu. Naujos technikos, kuri leis atkurti buvusius pajėgumus, suteiks impulsą ateičiai.
(1) 2018-05-18 64
Jau daugiau kaip savaitę galime stebėti vaizdus iš Havajų, kuriuose savo galią rodo prabudęs Kilauėjos ugnikalnis. Vietiniams, tai nemalonus ir gyvenimą trikdantis dalykas, tačiau didžiausias galvos skausmas esti biuruose, esančiuose toli nuo išsiveržimo vietos. Skrydžius planuojanti aviacijos industrija kritiškai priklausoma nuo informacijos apie ugnikalnių aktyvumą. Kodėl žemėje vykstantys išsiveržimai įtakoja aukštai skrendančius lėktuvus?
2018-05-15 9
Tikriausiai klausimas nuskambės keistai, bet ar tikrai žinote, kam skirti saugos diržai lėktuvuose? Taip, jie padidina jūsų galimybes išgyventi lėktuvo sudužimą, tačiau daugelis aviakatastrofų aukų diržus būna prisisegę. Iš tiesų, jie apsaugo ne tik avarinio nusileidimo ar lėktuvo sudužimo atveju. Tada kodėl jie yra visiškai kitokie nei automobilių ar autobusų saugos diržai?
2018-05-14 20
Ar esate pastebėję, kad jūsų kelias į lėktuvą visada būna pažymėtas ryškiaspalviais kūgeliais? Kartais jie būna išdėlioti gana tingiai - paliekami dideli tarpai, dažnai vietoj kūgelių atsistoja patys oro uosto darbuotojai pirštu parodantys, kur jums eiti. Arba kur jums neiti - po sparnu eiti negalima. Bet kodėl? Juk dažniausiai varikliai yra išjungti, o ir kelią iki tolimesnių durų taip žymiai sutrumpintumėte.
2018-05-13 7
Dronų rinkoje „DJI“ vardas yra gerai žinomas. Šios kompanijos kuriami dronai pasižymi kokybe ir geromis techninėmis savybėmis. Tačiau ir „Xiaomi“ kompanija neatsilieka. Ji dabar gamina praktiškai viską. Tad ar tikrai „Xiaomi Mi Drone 4K“ dronas buvo tinkamai pagamintas? O gal pradedantiesiems skirtas „DJI Phantom 3S Standard“ dronas yra nieko vertas? Į šiuos ir dar daugiau klausimų ir atsakysime šioje apžvalgoje.
(1) 2018-05-11 31
Pripažinkime - skrydis pigiomis oro linijomis nebūna labai malonus. Vietos kojoms - labai mažai, paslaugų negauname jokių, o ir kiti keleiviai dažnai prisideda prie ramybės trūkumo. Kita vertus, tokia jau to pigaus bilieto kaina. Tačiau kodėl lėktuvai negali skristi bent šiek tiek greičiau? Kodėl dabar skrydžiai trunka ilgiau nei, tarkim, 1980 metais?
(12) 2018-05-10 41
STEALTH technologijos leidžia orlaivius paslėpti nuo radarų. Tai - labai sudėtingas procesas, įkandamas tikrai ne visoms valstybėms. Rusija teigė, kad „Sukhoi Su-57 PAK-FA“ radarams tikrai nebus pastebimas - su tokia etikete buvo bandoma šį naikintuvą parduoti ir Indijai. Tačiau dabar ekspertai žiūri į naujausias SU-57 nuotraukas ir teigia, kad Rusija net nesistengė jam suteikti STEALTH galimybių.
2018-05-09 48
Prieš lėktuvui pakylant skrydžio palydovai pateikia saugumo instruktažą. Jo būtina atidžiai klausytis, tačiau vis tiek avariniam nusileidimui tinkamai pasiruošę nebūsite. Dave Inch, „Boeing 787“ kapitonas, pasidalino keliais patarimais, kaip išgyventi lėktuvo sudužimą - juos reikėtų įsidėmėti.
2018-05-08 16
Tokią situaciją esame matę ne viename filme. Naikintuvo pilotas suvokia, kad yra jo lėktuvas toliau skristi negali, todėl dar pasistengia jį nukreipti toliau nuo žmonių ir patraukia katapultos rankeną. Mažas raketinis variklis iššauna visą piloto sėdynę aukštai virš krentančio lėktuvo ir pilotas saugiai nusileidžia po parašiuto kupolu. Ar tokią galimybę turi sraigtasparnių pilotai? Juk ir jiems ji tikrai praverstų.
(2) 2018-05-04 30
Žmonėms nepatinka dideli, nepamatuoti pavojai. Mums reikia saugumo, ypač kai kalbame apie tradicines transporto priemones. Būtent dėl to sraigtasparnių mentys visada yra gana aukštai - taip tiesiog saugiau. Bet žmonės vis tiek lipdami į sraigtasparnį pasilenkia - kodėl? Negi juos prie žemės lenkia oro gūsis?
(1) 2018-05-04
Sovietų Sąjungoje (SS) pagamintas naikintuvas Su-27 buvo itin sėkmingai eksportuojamas, jį vis dar naudoja vienuolikos šalių oro pajėgos. Šie naikintuvai sudaro didžiąją dalį Rusijos ir Kinijos oro pajėgų arsenalo bei kelia galvos skausmą Maskvos varžovėms, rašo „The National Interest“.
2018-05-03 6
Dažnas vartotojas yra patekęs į tokią situaciją, kai ilgai lauktų atostogų ar verslo kelionės planus sujaukia atšauktas ar ilgam atidėtas skrydis ir oro uoste tenka užtrukti ilgiau, nei tikėtasi. Kiekvienas vartotojas tam tikrais atvejais turi teisę reikalauti kompensacijos už patirtus nepatogumus.
(8) 2018-05-01 42
Aukštasparnio lėktuvo sparnai yra sumontuoti, kaip tikriausiai žinote, fiuzeliažo viršuje. Iš aukštasparnių lėktuvų lengviau apžvelgti žemę, nes platūs sparnai neriboja matomumo. Tai kodėl beveik visi civiliniai laineriai yra žemasparniai? O kodėl daugelis karinių transportinių lėktuvų yra aukštasparniai?
2018-04-28 2
Greičiausiai sutiksite, kad skraidyklės kardinaliai pakeitė mūsų supratimą apie fotografiją. Būtent pastarųjų įrenginių pagalba daugelis kasdieninių vietų kiekvienam iš mūsų buvo pristatytos iš visiškai kitos perspektyvos. Noras pažinti įvairias vietoves individualiai, skraidykles laikui bėgant pavertė ne tik profesionalių fotografų įrankiu, bet ir hobiu, kuris šioje rinkoje įsitvirtinus kinams tapo prieinamas praktiškai kiekvienam to norinčiam pirkėjui.
(2) 2018-04-25 8
Kelionės lėktuvais yra labai saugios. Pigūs lėktuvų bilietai suteikė galimybę keliauti dažniau, todėl vis mažiau žmonių iš tiesų bijo skraidyti. Tačiau kad ir kokia saugi būtų civilinė aviacija, avarijų vis dar pasitaiko ir jų metu sužeidžiami žmonės. Ekspertai sako, kad daugelio šių traumų būtų galima išvengti labai paprastai pakeitus lėktuvų salonų dizainą, tačiau oro linijos šio žingsnio tikrai nežengs.
(8) 2018-04-24 25
„Humvee“ ir „Apache“ siluetai turbūt vieni atpažįstamiausių pasaulyje. Nenuostabu, jais aprūpinta didžiausia ir galingiausia planetos kariuomenė. Masiškai gamintos priemonės įrodė savo naudingumą ir nepakeičiamumą. Bent jau sraigtasparnių sosto niekas rimtai neklibino, tačiau bene pirmą kartą JAV kariuomenė nusprendė nepriimti jau pagamintų naujausios versijos modelių. Kodėl?
2018-04-23
Kaip žinote, po didžiųjų keleivinių lėktuvų kabinomis yra bagažo skyrius. Jame keliauja jūsų daiktai. Ten šalta, tamsu, triukšminga, tačiau tai nėra svarbu, nes žmonės įprastai bagažo skyriuje neskraido. Tačiau galbūt ateityje skraidys, nes Australijos oro linijų Qantas vadovas Alanas Joyce’as mano, kad tą erdvę būtų galima išnaudoti naudingiau.
(4) 2018-04-23 20
Japonija dar visai neseniai galvojo apie savo gamybos naikintuvą. Tie planai toli nepasistūmėjo ir dabar naikintuvus tenka pirkti iš kitų valstybių gamintojų. Išsirinkti iš kelių pasiūlymų nėra lengva, nes Japonijos poreikiai nėra tokie pat, kaip, pavyzdžiui, JAV. Todėl dabar Japonija kalbasi su „Lockheed Martin“ ir „Boeing“ apie naujo naikintuvo kūrimą. Jis turėtų būti išties įspūdingas.
(5) 2018-04-20 3
Dronai yra labai populiarūs žaislai. Žinoma, kai kurie entuziastai supyktų, kad juos taip pavadinome, nes kartais mėgėjiški bepiločiai orlaiviai yra naudojami kaip darbo įrankiai. Jie filmuoja, fotografuoja, stebi aplinką. Tačiau šis „JJRC H8 Mini“ yra ne kas kito, kaip tik paprastas, bet labai smagus žaislas už labai prieinamą kainą. Tik neleiskite jo dydžiui jūsų suklaidinti - „JJRC H8 Mini“ gali atlikti ir keletą triukų.
2018-04-19 2
Geekbuying.com informuoja apie tai, kad tik pas juos galima įsigyti „DJI Mavic“ droną, „Xiaomi Mi Mix 2S“, „Xiaomi Redmi Note 5“ išmaniuosius telefonus ir nuostabiai atrodančią „Xiaomi Mijia Bedside“ lempą su ypatingomis nuolaidomis.
>> Senesni įrašai