Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
pradinis archyvas
Lėktuvai ir aviacija
(1) 2019-02-22 9
Keliaudami oro uostuose galbūt esate pastebėję, kad kai kurie Boeing lėktuvai turi variklius su dantyta galine dalimi. Toks dizainas iš tiesų atrodo pakankamai įdomiai. Tokius variklius turi 737 MAX, 787 Dreamliner, 747-8 ir, tikriausiai, dar keli naujesni Boeing modeliai. Tačiau variklio korpuso dizainas sugalvotas tikrai ne dėl grožio. Kokią funkciją turi ta dantyta galinė variklio dalis? Ir kodėl tokio sprendimo nenaudoja Airbus?
2019-02-21 9
Absoliuti dauguma lėktuvų yra simetriški. Jei lėktuvas turi vieną variklį, galite neabejoti, kad jis bus centre. Jei du – po kiekvienu sparnu bus po vieną. Ir taip toliau. Tačiau „Rutan Boomerang“ yra kiek kitoks lėktuvas – nors jis turi du variklius, jų konfigūracija yra visiškai nesimetriška.
(3) 2019-02-21
Garsus Rusijos ginkluotės gamintojas „Kalašnikov“ tikrai negarsėja kaip orlaivių kūrėjas. Tačiau tai - technologijų kompanija, kuri nuolat bando naujas sritis. Galbūt dėl to net nereikėtų stebėtis, kad „Kalašnikov“ ėmėsi gaminti savižudžius dronus.
2019-02-21 23
Tikriausiai esate girdėję apie F-22 naikintuvą. Šis modernus karinis orlaivis yra tikras JAV karinės pramonės ir „Lockheed Martin“ pasididžiavimas. Tačiau pastaroji kompanija visai netikėtai ką tik pristatė dar vieną naikintuvą, pavadintą F-21. Tik jis atrodo labai panašus į tą, kuris naudojamas dar nuo 1978 metų, tai iš kur tas naujas vardas?
(1) 2019-02-20 25
„Virgin Atlantic“ skrydis iš Los Andželo į Londoną neturėjo būti niekuo ypatingas. Keleiviais turtingas „Boeing 787“ pakilo kaip įprastai ir žmonės jau buvo įsitaisę ilgai kelionei. Jie tikriausiai net nežinojo, kad lėktuvas netikėtai įsibėgėjo iki 1289 km/val. Juk garso greitis yra tik 1235 km/val!
(21) 2019-02-14 55
Vienas vyras užsisakė bilietus iš Oslo į Sietlą ir atgal. Maršrutas driekėsi per Frankfurtą, kaip dažnai būna pasirinkus „Lufthansa“ skrydžius. Vyras nukeliavo į JAV, tačiau grįždamas Frankfurte kitame lėktuve nepasirodė. „Lufthansa“ dabar padavė vyrą į teismą. Kodėl? Kuo nusikalto už visus bilietus sumokėjęs vyras?
2019-02-12 9
Ši žiema mūsų nebaudė ekstremaliu šalčiu. Visgi tikėtina, kad pasitaikė bent keli rytai, kuomet ne visi vairuotojai lengvai pažadino savo automobilius. Ar didelis šaltis gąsdina didžiuosius keleivinius lėktuvus? Ar jie žvarbų žiemos rytą gali tiesiog neužsivesti?
2019-02-11 6
Įsitaisote savo vietoje lėktuve ir vos pakilus užsinorite miego. Jei jūsų tokios bėdos nekamuoja, tai tikrai esate keliavę su tokiais žmonėmis - vos prisėdę jie ima ir užmiega. Kodėl lėktuvuose žmonės tampa tokiais mieguistais? Ar iš tikrųjų lėktuvų salonuose palaikoma žemesnė deguonies koncentracija, kad žmonės būtų ramesni?
2019-02-06
Kur pageidauja skristi lietuviai žiemą ir vasarą? Pabandykime pažvelgti į keletą statistikos faktų.
 
2019-02-01 8
Kuomet Modesto oro uoste dirbantys žmonės išgirdo smūgį ir staiga nutilusį mažo lėktuvo variklio garsą, juos persmelkė siaubas. Visi suprato, kad įvyko avarija. Į oro uosto vielinę tvorą atsitrenkęs „Beech V35B“ rūko ir buvo stipriai apgadintas. Tačiau pribėgus siaubą pakeitė sutrikimas - mažo lėktuvo viduje nieko nebuvo.
(3) 2019-01-29 16
Tikriausiai esate girdėję istorijų apie stovėti paliktus automobilius, kurie per kelis mėnesius sulaukia krūvos baudų, kol galiausiai pasirodo savininkas. Tai dabar Madrido Barachaso oro uostas susidūrė su panašia problema. Ar niekur nepamiršote lėktuvo? Nes ten stovi vienišas „McDonnell Douglas MD-87“ laineris ir niekas nežino, kur yra jo savininkas.
(10) 2019-01-25 7
Sibiro mieste Novosibirske buvo pastebėtas „nematomas“ bepilotis orlaivis „Ochotnik“ (liet. medžiotojas, rus. oхотник) – jis užfiksuotas Novosibirsko orlaivių gamybos asociacijos (NAPO) gamykloje. Ten jis dabar atlieka bandymus kilimo-tūpimo take.
2019-01-21 20
Valstybės valdymas reikalauja išlaidų. Juk valdininkams reikia keliauti į susitikimus, pirkti darbo priemones, mokėti atlyginimus ir kt. Mes skundžiamės, kad mūsų valdininkai išleidžia didžiules sumas neaiškiems pirkiniams – tačiau tai yra niekis, palyginus su tuo, kiek kainuoja išlaikyti valdymo aparatą JAV.
(2) 2019-01-21 4
Pirmieji dronai galėjo geriausiu atveju pakelti tik foto kamerą, vėlesni galėjo atgabenti nedidelę siuntą, bet pagaliau sukurtas ir toks, kuris gali pakelti žmogų. Tiesa, kol kas tokį malonumą galės sau leisti tik galintys plačiai atverti piniginę.
2019-01-21 11
Ar kada nors susimąstėte, kodėl daugumos lėktuvų keleivių sėdynės yra mėlynos? Arba kodėl naujuose lėktuvų modeliuose galima rasti peleninių – nors rūkymas lėktuvuose jau seniai uždraustas? Pateikiame ir daugiau įdomybių, kurios keliaujant neretai prasprūsta pro akis.
2019-01-19 34
Mokslininkų ir studentų bendradarbiavimas mokslo srityje paprastai vyksta rengiant mokslinius darbus universitete. Tačiau Kauno technologijos universiteto (KTU) gyvuojanti inovacijų ekosistema vis dažniau pateikia kitokių jungčių, pavyzdžiui, kai dėstytojų išradimus vysto studentų įmonės. Vienas tokių pavyzdžių – KTU Elektros ir elektronikos fakulteto (EEF) mokslininkų patento pagrindu prototipą kuriantis studentų įkurtas startuolis, rašoma pranešime spaudai.
(3) 2019-01-19 79
Matuojant pagal tūrį, didžiausias pasaulyje pastatas yra „Boeing“ lėktuvų gamykla, esanti Everete (JAV). Jos tūris sudaro daugiau nei 13 milijonų kubinių metrų – dvigubai daugiau nei antras pagal dydį pasaulio pastatas – „Target Import“ gamykla, esanti Lacey, toje pačioje Vašingtono valstijoje. Taip pat – net 3,5 kartų didesnė nei NASA transporto priemonių gamykla, esanti Kennedy kosminiame centre.
(1) 2019-01-17 3
„Boeing“ jau bando naujos kartos GE9X reaktyvinį variklį. Jis ateityje bus montuojamas po 777X sparnais ir pagerins jo dinamines charakteristikas bei efektyvumą. GE9X - vienas didžiausių turboventiliatorinių variklių rinkoje, kurio skersmuo primena 737 fiuzeliažą. Todėl natūraliai kyla klausimas - ar įmanoma sukurti vienmotorį didelį reaktyvinį lėktuvą su 100-200 keleivių talpa?
(1) 2019-01-13 11
Oro uostai skirti skraidantiems aparatams. Bet ne visiems – dronai čia itin nepageidaujami. Kaip galima būtų atsikratyti tokių nekviestų svečių?
(1) 2019-01-08 11
Akrobatiniai lėktuvų manevrai yra nepaprastai gražūs. Juos malonu stebėti, o laimingiesiems yra tekę ir pasėdėti tokius manevrus atliekančiame lėktuve. O kaip dėl didžiųjų lėktuvų? Ar „Boeing 737“ subyrėtų tiesiog ore, jei pabandytų apsiversti su keleiviais ir kroviniu? Nustebsite sužinoję, kad yra numatyta viena aplinkybė, kuomet toks manevras būtų geriausias pasirinkimas.
2019-01-07 4
Dirižablis šiais laikais nėra populiari transporto priemonė. Tiesą sakant, apie juos kur nors išgirstame itin retai ir tuo stebėtis nereikėtų, kadangi pasaulyje iš viso pasaulyje šiuo metu yra vos 13 dirižablių (nekalbame apie sporto varžybų metu matomus nuotoliniu būdu valdomus mažyčius dirižablius). Tačiau visa tai nereiškia, kad dirižabliai yra nuobodūs. Priešingai – apie juos yra daug ir įdomių faktų, kuriuos jums pateikiame žemiau.
2019-01-02
„JJRC JJPRO X5“ - tai kompaktiškas biudžetinės klasės dronas su 1080p kamera, 5G „WiFi“ ir GPS. Šis dronas yra skirtas filmavimui ir puikiai tinka pradedantiesiems. Jis pats pakyla, leidžiasi, reikalui esant automatiškai sugrįžta pas pilotą. Pirkėjai džiaugiasi patiriamu skrydžio džiaugsmu
2019-01-01
Kiekvienos profesijos atstovai mėgsta aptarinėti savo darbo subtilybes internete ir viešojoje erdvėje. Žinoma, tai daro slaptai. Nors ne vienas gali pasakyti, kad yra ir viešų grupių: mokytojų, gydytojų ir t. t.
2018-12-30 15
Kanados žurnalistai sumanė ištirti daugiau kaip 100 mėginių, kurie paimti iš trijų oro vežėjų 18 skrydžių, orlaivių salonų. Mėginiai buvo paimti nuo sėdynių diržų, atlenkiamų stalų, galvos atramų, tualeto rankenėlių ir kišenių, esančių ant kėdės atlošų. Tai yra paviršiai, kuriuos neišvengiamai liečiame kiekvieno skrydžio metu.
2018-12-28 2
Lėktuvai skraido greitai, aukštai ir gausiai. Jie stipriai teršia aplinką. Tačiau ar tikrai padedate gamtai į ilgas keliones leisdamiesi automobiliais? Kitaip tariant, ar lėktuvai gamtą tikrai teršia labiau nei automobiliai?
(1) 2018-12-24 19
Šiais laikais vis mažiau žmonių bijo skristi lėktuvais – nes itin patobulėjusios technologijos nelaimių tikimybę sumažino iki minimumo. Tiesą sakant, situacija dabar tokia, kad dažniausiai lėktuvų katastrofos nutinka dėl pilotų klaidų. Ir kai kurios jų būna visiškai atsitiktinės ir suprantamos, tačiau kai kurių – labai žioplos ir nepateisinamos.
2018-12-21 9
Prieš keturiolika metų prasidėjusi Virgin Galactic kosmoso turizmo programa praeitą savaitę žengė dar vieną rimtą žingsnį pirmyn – bandomasis lėktuvas VSS Unity pakilo į 82 kilometrų aukštį ir sėkmingai nusileido.
2018-12-20 7
1976 m. pasaulis sulaukė pirmųjų reguliarių viršgarsinių komercinių skrydžių. Britų ir prancūzų inžinierių dėka buvo sukurtas lig šiol sėkmingiausias viršgarsinių keleivinių lėktuvų modelis – Konkordas, galėjęs pasiekti greitį, net du kartus viršijantį garso greitį (2 machai, 2160km/h). Eilinis skrydis tarp Londono ir Niujorko įprastu lėktuvu trukdavęs apie 7 valandas su Konkordu truko vos 3,5 valandos. Keleiviai galėjo mėgautis ypatingai greitomis kelionėmis iki pat 2003 m. kuomet buvo sustabdyti visi konkordų skrydžiai. Nepaisant vis didėjančio oro transporto keleivių srauto, šiuo metu nėra nei vieno maršruto, kuriame būtų naudojami viršgarsiniai lėktuvai. Tačiau pastaruoju metu vis garsiau kalbama apie galimą viršgarsinių lėktuvų sugrįžimą.
(6) 2018-12-19 15
Kelionės yra būtina asmeninio išsilavinimo dalis, tačiau ne visi kelionės etapai yra vienodai malonūs. Kartais lėktuve sunku pailsėti dėl nuolatinio triukšmo, kurį kelia didžiulis žmonių skaičius. Kartais tiesiog norisi pasvajoti,kaip būtų smagu keliauti visiškai tuščiame lėktuve. Bet ar tai įmanoma? Jei parduotų labai mažai bilietų, ar oro linijos vis tiek vykdytų skrydį?
2018-12-17 5
Estijos kompanija „Threod Systems“ atskleidė savo naujausią kūrinį: nepilotuojamą orlaivį su vertikalaus kilimo ir leidimosi (angl. vertical take-off and landing, VTOL) galimybe.
2018-12-14 26
Skraidančių taksi idėja per pastaruosius keletą metų tampa vis dažniau aptarinėjama ir gamintojai į tai žiūri vis rimčiau. Deja, bet ši sritis reikalauja ypatingo planavimo kruopštumo ir reikia rasti tinkamų vietų kur būtų galima nusileisti ant žemės ir šiuos skraidančius taksi sujungti su kitomis transporto rūšimis. „Audi“, „Airbus“ ir dizaino kompanija „Italdesign“ drauge sukūrė tokį prototipą, kuris galėtų išspręsti šiuos klausimus.
2018-12-14 17
JAV bendrovė „Virgin Galactic“ pranešė, kad jos kosminio turizmo erdvėlaivis pirmąkart pakilo į didesnį kaip 50 mylių (80 km) aukštį.
(7) 2018-12-13 10
Jei daug keliaujate, jums tikriausiai yra tekę patirti bent vieną labai grubų nusileidimą. Atrodo, kad lėktuvas į nusileidimo taką tiesiog trenkiasi savo ratais, o kartais keleiviai net surinka iš netikėtumo. Tiesa, beveik visada tai baigiasi laimingai, tačiau kodėl taip nutinka? Ar tikrai žemų kainų oro linijų lėktuvai visada leidžiasi grubiau?
2018-12-11 8
Maskvoje įsikūręs Domodedovo oro uostas neseniai įsigijo modifikuotą tanką T-72. Šarvuota mašina sveria net 41 toną ir oro uostui suteiks reikalingų pajėgumų.
2018-12-10 35
Mūsų pasaulis yra labai sudėtingas, tačiau mums vis tiek dažnai atrodo, kad jį suprantame. Štai 10 įdomių atsitiktinių faktų, kurie prieštarauja intuicijai.
2018-12-07 10
Kaip galite įsivaizduoti, didžiųjų lėktuvų gamybai sunaudojama labai daug įvairių medžiagų. Kadangi orlaivių svoris yra svarbus jų dinaminėms savybėms, dažnai pasitelkiamos kompozicinės medžiagos, kurios yra lengvos, tačiau standžios ir tvirtos. Dabar „Boeing“ su partneriais sugalvojo, kaip jas panaudoti ir automobiliams gaminti - taip bus sumažintas atliekų kiekis.
2018-12-06 35
Tie, kurie bijo skraidyti lėktuvais, labiausiai nekenčia kelių momentų - turbulencijos, nusileidimo ir kilimo. Nepadeda tai, kad lėktuvai dažnai kyla pakankamai stačiu kampu ir, kartais, iš karto suka į vieną ar kitą pusę. Bet kodėl taip daroma? Ar nebūtų geriau kilti tolygiau, sutaupyti degalų ir pasirūpinti keleivių patogumu?
(2) 2018-12-01 9
Naujo Rusijos viršgarsinio keleivinio lėktuvo prototipas bandomiesiems skrydžiams bus parengtas per artimiausius 2–3 metus, pranešė projektą įgyvendinančio Centrinio aerohidrodinamikos instituto vadovas.
(3) 2018-11-30 14
1957 metais Sovietų sąjungoje į dangų pakilo sunkusis transportinis sraigtasparnis Mil Mi-6. Tai buvo didžiulis orlaivis, galintis gabenti 12 tonų krovinį. Greitai imta kurti skraidančio krano versiją, tačiau Mi-6 šiame vaidmenyje turėjo trūkumų. Vienas pagrindinių iš jų – ribotas maksimalus krovinio svoris. Tai paskatino ilgakojo Mi-10 kūrimą.
(6) 2018-11-29 20
1942 metais pačiame Antrojo pasaulinio karo įkarštyje per Atlantą plaukiojusius Sąjungininkų laivus reguliariai apšaudydavo vokiečių povandeniniai laivai, taip sutrikdydami atsargų ir karių kelionę į Europą, skelbia mashable.com.
2018-11-22 60
Nuo pat pirmojo lėktuvo skrydžio prieš daugiau nei šimtą metų, praktiškai visi lėktuvai skraido, naudodami judančias dalis – propelerius, turbinas, ventiliatorius, kuriems energiją tiekia
2018-11-19 10
Didesni lagaminai yra laikomi lėktuvo krovinių skyriuje, kuris įprastai būna po salono grindimis. Tai - gana didelis plotas, kuriame keliauja siuntos, lagaminai, net gyvūnai. Lėktuvo krovinių skyrius įprastai užpildomas tuo pat metu, kai laipinami keleiviai - tam yra skirti atskiri liukai lėktuvo išorėje. O kas jei prireiktų į šį skyrių patekti iš salono vidaus? Ar tai apskritai įmanoma?
(5) 2018-11-15 6
Airijos Aviacijos tarnyba (angl. Irish Aviation Authority, IAA) tiria pranešimus apie ryškias šviesas ir NSO pietvakarinėje Airijos pakrantėje, rašo BBC.
>> Senesni įrašai