Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
pradinis archyvas
Lėktuvai ir aviacija
(2) 2018-10-19 38
„Lockheed U-2“ - tai legendinis JAV žvalgybinis lėktuvas, pirmą kartą pakilęs 1955 metais. U-2 gali skristi net 27 km aukštyje, todėl tai yra išties naudingas žvalgybos įrankis, šaltojo karo metu naudotas Kinijai, Kubai ir, žinoma, Sovietų Sąjungai stebėti. Viena U-2 misija trukdavo ir 9 valandas, o tai kėlė nemažų iššūkių. Kaip pilotams pasiruošti, kad ilgo ir daug susikaupimo reikalaujančio darbo metu nereikėtų galvoti apie tualetą?
2018-10-17 24
„F-35B Lightning II“ naikintuvai yra įspūdingi kariniai orlaiviai. Jau vien ką reiškia galimybė kilti ir leistis vertikaliai kaip sraigtasparniui. Tai šiems naikintuvams suteikia lankstumo, ypač veikiant nuo lėktuvnešių denių. Tačiau tikriausiai nustebsite sužinoję, kad JAV pajėgų S-35B leisis kitaip nei to paties tipo britų orlaiviai. Kaip skirsis identiškų naikintuvų tūpimas? Kodėl?
(8) 2018-10-16 17
Aviacijos kompanijos, nepaisydamos didelių galimų sutaupymų, prie skrydžių su vienu pilotu, ar iš vis be piloto, pereiti neskuba dėl neigiamos keleivių nuomonės.
2018-10-16 29
Žvalgydamiesi į lėktuvus pastebėsite, kad kai kurie iš jų turi į priekį nukreiptą vamzdį. Kartais jis būna ant lėktuvo nosies, kartais - ant vertikalaus uodegos stabilizatoriaus ar kitos briaunos. Šis vamzdis sutinkamas ir kariniuose, ir civiliniuose orlaiviuose, bet kam jis skirtas?
2018-10-12 10
Britų verslo magnatas Richardas Bransonas pranešė, jog tikisi, kad jo kompanija „Virgin Galactic“ pirmąjį skrydį į kosmosą surengs po kelių „savaičių, o ne mėnesių“.
2018-10-11 10
„Boeing 747“ pirmą kartą pakilo dar 1969 metais. Taigi, nemažai šių orlaivių jau buvo nurašyti, daug jų buvo perdirbti metalo laužui. Tačiau įsivaizduokime, kad jūs norite turėti savo „Boeing 747“ - kiek tai kainuotų?
2018-10-10 33
Paprastas keleivis skrydžių lėktuvu metu tradiciškai atkreipia dėmesį į tokius dalykus kaip vietos patogumas, šalia sėdinčių žmonių elgesys ar oro duobės. Tuo metu oro linijų pilotai yra išmokyti lėktuve atkreipti dėmesį į smulkias, tačiau itin svarbias detales, kurių „žmogus iš gatvės“ dažniausiai nepastebi.
2018-10-09 6
Norėdamas pakilti lėktuvas turi įsibėgėti, kad oro srautas aplink sparnus sukurtų keliamąją galią. Nusileidę lėktuvas jau turi naudotis kitomis gudrybėmis, kad greičiau sustotų. Kodėl šiems tikslams nenaudojami įkalnėse nutiesti takai? Pasaulyje tokių - visai nedaug.
2018-10-09 15
JAV aerokosminių technologijų milžinė „Lockheed Martin“, ketinanti prisidėti įgyvendinant šalies kosmoso agentūros NASA planus ateinantį dešimtmetį atnaujinti skrydžius į Mėnulį ir surengti misiją į Marsą, pademonstravo koncepcinį kosminį aparatą, galėsiantį nusileisti ant mūsų planetos palydovo paviršiaus.
Prieš 35 metus, 1983 m. rugsėjo 1 d., sovietų naikintuvai numušė Korėjos oro transporto bendrovės „Korean Airlines“ (KAL) eksploatuojamą orlaivį „Boeing 747“. Tas KAL reisas buvo pažymėtas 007 numeriu, jau savaime kurstančiu sąmokslo teorijų skleidėjus, tačiau liūdna tiesa ta, kad lėktuvas nukrito į Japonijos jūrą su visais juo skridusiais 269 keleiviais ir ekipažo nariais. >> skaityti
 
2018-10-08 1
Skrydžio palydovo darbas yra ir įdomus, ir sunkus. Visiems žmonėms patinka keliauti, tačiau šie oro linijų darbuotojai ne visada turi galimybę išeiti pasižvalgyti į miestą. Gauti šį darbą taip pat ne visada lengva. Kokius fizinius duomenis turi turėti skrydžių palydovai? Kodėl gali būti keliami reikalavimai jų ūgiui ir svoriui?
2018-10-08 10
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Antano Gustaičio aviacijos institute sukonstruotas saulės energija varomas bepilotis orlaivis „Solarwing“ sėkmingai įveikė bandymus – nepertraukiamai danguje išbuvo visą dieną. Universiteto mokslininkai drauge su studentais yra pirmieji sukūrę tokį aparatą ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse.
(2) 2018-10-05 34
Danguje rastume pačių įvairiausių lėktuvų. Nemažai jų vis dar naudoja propelerius, kurie kartais būna sumontuoti už pilotų kabinos, bet dažniau - priekyje. O štai praktiškai visų laivų sraigtai visada būna arčiau laivo galo. Kodėl taip yra?
2018-10-02 22
MIG-31 - tai dar 1982 metais pradėtas naudoti ketvirtos kartos naikintuvas. Jis yra gerai pažįstamas karybos ekspertams visame pasaulyje, tačiau dar 1994 nustotas gaminti naikintuvas vis dar turi kozirių savo rankovėse. Praeitą mėnesį Maskvoje toks naikintuvas pastebėtas su galimai kosminiu ginklu, kuris privertė prisiminti dar sovietų vystytą ypatingą programą.
2018-09-27 61
„Boeing 747“ - tai laineris kartais vadinamas dangaus karaliene. Šis įspūdingas lėktuvas nebėra didžiausias ir praktiškiausias rinkoje, tačiau per beveik 50 skraidymo metų jis tapo tam tikra legenda. Vienas iš jo dizaino bruožų - keturi po sparnais sumontuoti varikliai. Visgi kartais įdomu - kas nutiktų, jei du iš jų sugestų? O jei veiktų tik vienas?
(5) 2018-09-12 14
Įsivaizduokite, kad skrendate atostogauti, tačiau staiga lėktuve pasigirsta perspėjimo signalai, salonas prisipildo dūmais ir žmonių klyksmais. Įvyko rimtas gedimas ir lėktuvas krenta. Iki žemės - labai daug kelio, bet jūsų likimas dabar yra pakibęs ant plauko. Ar ne geriau būtų, jei galėtumėte iššokti su parašiutu? Kodėl tokia galimybė jums nėra numatyta?
(3) 2018-09-08 30
Prieš 35 metus, 1983 m. rugsėjo 1 d., sovietų naikintuvai numušė Korėjos oro transporto bendrovės „Korean Airlines“ (KAL) eksploatuojamą orlaivį „Boeing 747“. Tas KAL reisas buvo pažymėtas 007 numeriu, jau savaime kurstančiu sąmokslo teorijų skleidėjus, tačiau liūdna tiesa ta, kad lėktuvas nukrito į Japonijos jūrą su visais juo skridusiais 269 keleiviais ir ekipažo nariais.
2018-09-06 24
„Zumwalt“ klasės kariniai laivai yra ginkluoti valdomomis raketomis ir yra sunkiai pastebimi radarams. Jie yra kuriami teikti paramą ugnimi kovojant prieš kitus karinius laivus, tačiau gali atakuoti ir taikinius sausumoje. Tiesa, dar tik galės, nes „Zumwalt“ klasės kūrimą lydi nesklandumai. Vienas iš jų neseniai pareikalavo ilgų ir sudėtingų darbų, kurie dar kartą priminė, kad „Zumwalt“ ir „Boeing 777“ turi šį tą bendro.
(8) 2018-09-04 35
Skrydžių palydovų darbas yra nelengvas, bet gana įdomus. Jie turi užtikrinti keleivių saugumą ir patogumą, tačiau tuo pat metu jie turi šypsotis net kai yra pavargę ir būti mandagūs net kai patys to nesulaukia. Tradiciškai skrydžių palydovėmis dažniausiai buvo moterys, tačiau dabar ir nemažai vyrų dirba šį darbą. Visgi, Indijos žemų kainų oro linijos dar prieš kelerius metus nusprendė visiškai nesamdyti vyrų šiam darbui ir dabar dėl to džiaugiasi.
(3) 2018-08-24 35
Naudojant dronus nesunkiai galima užfiksuoti nuostabius kadrus iš paukščio skrydžio, tačiau jais taip pat galima pažeisti ir žmonių privatumą. Be to, šiuos įrenginius ėmė naudoti ir teroristai.
2018-08-23 11
„F-16“ karinis orlaivis buvo sukurtas siekiant Jungtinių Amerikos Valstijų oro pajėgoms suteikti pranašumą prieš potencialius priešus. Šis lėktuvas dėl savo kovų visame pasaulyje tapo tikra legenda.
2018-08-21 12
1964 metais bombonešio B-52H įgula buvo nemaloniai nustebinta – lėktuvo uodega, kuri veikia kaip vertikalus stabilizatorius, tiesiog buvo nuplėšta nuo lėktuvo. Įgula buvo priversta leistis avariniu būdu. Nusileidimas buvo sėkmingas, o JAV oro pajėgos vėliau sukūrė filmuką, kuriame aiškinama, kas nutiko incidento metu, kokie veiksniai lėmė sėkmingą nusileidimą ir kas daroma, kad būtų išvengta tokių incidentų.
(4) 2018-08-21
„Turi tylėti ir tiesiog mėgti savo darbą“, – tai Australijos aviacijos realybė. Iš šono atrodytų, kad piloto darbas – šauniausias Australijoje, juk sklendi virš tyro Ningalu rifo, skraidini turistus į nuotykius, gražias vietoves...
(5) 2018-08-18 50
Steve'as Rothsteinas gyveno taip, kaip gyventi svajoja kiekvienas keliautojas. 1987 metais vyras nusipirko ypatingą Amerikos oro linijų bilietą, kuris jam suteikė teisę neribotai skraidyti kompanijos lėktuvais iki pat gyvenimo pabaigos – nuo to už skrydžius jis nebemokėjo.
2018-08-16 13
Dar gegužę virš Šiaurės Karolinoje, JAV, esančio Normano ežero buvo nufilmuotas NSO. Nekokybišku vaizdo įrašu dalinosi ateivių konspiracijos teorijų mėgėjai, paslaptingų reiškinių forumai ir „Youtube“ kanalai. Aišku, įžiūrėti ateivio laivo detalių nebuvo įmanoma dėl drebančių operatoriaus rankų, tačiau dabar mes galime parodyti, kaip šis paslaptingas orlaivis atrodo iš arti.
(5) 2018-08-13 32
Naktį stebėdami oro uoste dirbančius sunkvežimius tikriausiai kada pagalvojote - kas nutiktų, jei pasiskolinę vieną ar du reaktyvinio kuro kanistrus susipiltumėte juos į savo automobilio baką? Ar jis tiesiog sprogtų akyse? O gal važiuotų greičiau? Ar tiesiog išvis sustotų ir negalėtų pajudėti? Ar tai būtų pavojinga?
2018-08-08 10
Kelionės lėktuvu yra saugios ir patogios. Tačiau aviacija yra taip išsiplėtusi ir tokia sena, kad katastrofų tikrai būta. Tarp jų - ir tokių, kurių buvo įmanoma išvengti, jei tik ne visiškai kvailos klaidos ir neapsižiūrėjimas. Na kam lėktuve tas krokodilas?
(5) 2018-08-02 10
Lėktuvai yra labai saugios transporto priemonės. Absoliuti dauguma avarijų baigiasi be aukų, o ir įvyksta jos labai retai. Daugybė žmonių skraido metų metus ir taip niekada nepatiria net avarinio nusileidimo. Tačiau, jei pakliūvate į lėktuvo avariją, ar jums bus grąžinti pinigai už bilietą?
2018-08-02 28
Kartais pakeliate akis į dangų, pamatote lėktuvą ir susimąstote, kur jis skrenda. Užtenka užsukti į Flightradar24.com ir iš karto pamatote iš kur, į kur ir koks lėktuvas skrenda jums virš galvos. Ten pat galite pamatyti skrydžius visame pasaulyje, tačiau yra šalis, virš kurios visada tuščia. Kodėl Šiaurės Korėjos dangus Flightradar24.com neturi lėktuvų? Juk ši šalis turi garsias „Air Koryo“ oro linijas.
2018-07-28 22
Liepos 26 dieną trečiajam raketų bandomajam skrydžiui pakilo naujausias Virgin Galactic kosmolėkis, pakilęs aukščiau atmosferoje nei ankstesniais kompanijos bandymais.
(1) 2018-07-26 22
Centrinėje Švedijos dalyje jau porą savaičių nerimsta miškų gaisrai. Į pagalbą išvyko Lenkijos ugniagesiai, gaisras gesinamas ir iš oro, tačiau jo numalšinti niekaip nesiseka. Vietovė yra sunkiai prieinama, o netoli Älvdaleno gyvenvietės buvusiame kariniame poligone dar gali būti ir sprogmenų. Tai ką lieka daryti? „Saab 39 Gripen“ naikintuvai skuba į pagalbą. Bet kodėl gaisrų bombardavimas yra protingesnė mintis, nei atrodo?
2018-07-25 55
Naikintuvai turi katapultas, kad pilotai galėtų išsigelbėti iš beviltiškų situacijų. Būtent tai ir padarė kapitonas Gary Faustas, kuomet 1970 metų vasario 2 dieną jo pilotuojamas „Convair F-106 Delta Dart“ ėmė nevaldomai suktis. Tik tas nevaldomas skrydis baigėsi keisčiausiu nusileidimu, kokį tuomet tik buvo matę kariškiai.
2018-07-25 7
JAV duomenimis, vidutiniškai į kiekvieną komercinį lėktuvą nestiprus žaibas trenkia daugiau nei vieną kartą per metus. Tiesą sakant, pats lėktuvas neretai sukelia žaibus skrisdamas pro stiprų elektros krūvį turinčius debesis. Tokiu atveju, žaibo šaltiniu tampa lėktuvas ir srovė pasklinda nuo lėktuvo kitomis kryptimis. Žinoma, statistikos yra mažai – skaičiuojama, kad į mažus ir privačius lėktuvus žaibai trenkia rečiau dėl jų mažo dydžio ir dėl to, kad jie gali lengviau išvengti blogų oro sąlygų.
2018-07-22 1
Skrydis lėktuvu sergant sloga gali būti ne tik nemalonus, bet ir pavojingas sveikatai – nesiėmus reikiamų priemonių, dėl slėgio skirtumų gali plyšti ausies būgnelis.
2018-07-20 18
Norite pabūti Geležiniu žmogumi ir paskraidyti kaip jis – prašom. Londone jau galima nusipirkti reaktyvinį kostiumą, kuris leis jums tai padaryti. Tiesa, jis kainuos daug, o skrydis bus gana trumpas.
2018-07-20 4
Liepos pradžioje bendrovė „Israel Aerospace Industries“ pademonstravo „Rotem UAS“ – naujausios ketursraigtės skraidyklės koncepciją, kuri geba atlikti ir stebėjimo iš oro, ir bombardavimo funkciją. Lengvasvorė skraidyklė, kurią galima nešiotis kuprinėje ir kuri valdoma vieno žmogaus, yra papildyta kovine galvute, kuri aparatą paverčia išmaniu ginklu, rašo „Ars Technica“.
2018-07-12 7
Lėktuvai – viena saugiausių transporto priemonių, tačiau nelaimių atsitinka ir juose. Laimei, ne visos jos pasibaigia tragedija. Dažnai viskas baigiasi tik keleivių ir įgulos išgąsčiu. „The Telegraph“ pateikia 20 baisiausių skrydžių.
(1) 2018-07-12
Ši „GoPro Karma“ drono sistema yra itin patogi vartotojui. Šis rinkinys, į kurį įeina ne tik pats dronas su visomis būtinomis dalimis, bet ir nuimama „Hero5“ kamera, užtikrina stabilią ir sklandžią filmuojamo vaizdo kokybę.
2018-07-11 22
Kiekvienais metais nuo pat Antrojo pasaulinio karo pabaigos, lėktuvų važiuoklėse žūva bent keletas žmonių. Tikslus skaičius iš tikrųjų net nėra žinomas - manoma, kad nemažai nelaimėlių nukrenta į vandenį ir taip niekada ir nėra surandami. Bet kodėl jie veržiasi į tokią pavojingą kelionę?
(1) 2018-07-11
Stiuardesės atrodo draugiškos ir dėmesingos, tačiau iš tiesų jų darbo užkulisiuose vyksta kur kas daugiau nei numano keleiviai. Pora australių stiuardesių sutiko praskleisti paslapties šydą ir papasakoti apie savo darbo užkulisius.
(9) 2018-07-09 60
„Ar lėktuve yra gydytojas?“ - tokią frazę dažnai girdime filmuose, kai kuris nors herojus skrydžio metu pasijunta prastai. Iš tiesų, toks klausimas užduodamas ir realybėje, kai koks nors keleivis sunegaluoja. Tačiau ar patikėsite, kad oro linijos tikisi išgirsti neigiamą atsakymą?
>> Senesni įrašai