Lėktuvai ir aviacija :: www.technologijos.lt
Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
pradinis archyvas
Lėktuvai ir aviacija
2018-08-21 3
1964 metais bombonešio B-52H įgula buvo nemaloniai nustebinta – lėktuvo uodega, kuri veikia kaip vertikalus stabilizatorius, tiesiog buvo nuplėšta nuo lėktuvo. Įgula buvo priversta leistis avariniu būdu. Nusileidimas buvo sėkmingas, o JAV oro pajėgos vėliau sukūrė filmuką, kuriame aiškinama, kas nutiko incidento metu, kokie veiksniai lėmė sėkmingą nusileidimą ir kas daroma, kad būtų išvengta tokių incidentų.
(1) 2018-08-21
„Turi tylėti ir tiesiog mėgti savo darbą“, – tai Australijos aviacijos realybė. Iš šono atrodytų, kad piloto darbas – šauniausias Australijoje, juk sklendi virš tyro Ningalu rifo, skraidini turistus į nuotykius, gražias vietoves...
(5) 2018-08-18 47
Steve'as Rothsteinas gyveno taip, kaip gyventi svajoja kiekvienas keliautojas. 1987 metais vyras nusipirko ypatingą Amerikos oro linijų bilietą, kuris jam suteikė teisę neribotai skraidyti kompanijos lėktuvais iki pat gyvenimo pabaigos – nuo to už skrydžius jis nebemokėjo.
2018-08-16 12
Dar gegužę virš Šiaurės Karolinoje, JAV, esančio Normano ežero buvo nufilmuotas NSO. Nekokybišku vaizdo įrašu dalinosi ateivių konspiracijos teorijų mėgėjai, paslaptingų reiškinių forumai ir „Youtube“ kanalai. Aišku, įžiūrėti ateivio laivo detalių nebuvo įmanoma dėl drebančių operatoriaus rankų, tačiau dabar mes galime parodyti, kaip šis paslaptingas orlaivis atrodo iš arti.
(5) 2018-08-13 32
Naktį stebėdami oro uoste dirbančius sunkvežimius tikriausiai kada pagalvojote - kas nutiktų, jei pasiskolinę vieną ar du reaktyvinio kuro kanistrus susipiltumėte juos į savo automobilio baką? Ar jis tiesiog sprogtų akyse? O gal važiuotų greičiau? Ar tiesiog išvis sustotų ir negalėtų pajudėti? Ar tai būtų pavojinga?
2018-08-08 10
Kelionės lėktuvu yra saugios ir patogios. Tačiau aviacija yra taip išsiplėtusi ir tokia sena, kad katastrofų tikrai būta. Tarp jų - ir tokių, kurių buvo įmanoma išvengti, jei tik ne visiškai kvailos klaidos ir neapsižiūrėjimas. Na kam lėktuve tas krokodilas?
(5) 2018-08-02 9
Lėktuvai yra labai saugios transporto priemonės. Absoliuti dauguma avarijų baigiasi be aukų, o ir įvyksta jos labai retai. Daugybė žmonių skraido metų metus ir taip niekada nepatiria net avarinio nusileidimo. Tačiau, jei pakliūvate į lėktuvo avariją, ar jums bus grąžinti pinigai už bilietą?
2018-08-02 26
Kartais pakeliate akis į dangų, pamatote lėktuvą ir susimąstote, kur jis skrenda. Užtenka užsukti į Flightradar24.com ir iš karto pamatote iš kur, į kur ir koks lėktuvas skrenda jums virš galvos. Ten pat galite pamatyti skrydžius visame pasaulyje, tačiau yra šalis, virš kurios visada tuščia. Kodėl Šiaurės Korėjos dangus Flightradar24.com neturi lėktuvų? Juk ši šalis turi garsias „Air Koryo“ oro linijas.
2018-07-28 22
Liepos 26 dieną trečiajam raketų bandomajam skrydžiui pakilo naujausias Virgin Galactic kosmolėkis, pakilęs aukščiau atmosferoje nei ankstesniais kompanijos bandymais.
 
(1) 2018-07-26 22
Centrinėje Švedijos dalyje jau porą savaičių nerimsta miškų gaisrai. Į pagalbą išvyko Lenkijos ugniagesiai, gaisras gesinamas ir iš oro, tačiau jo numalšinti niekaip nesiseka. Vietovė yra sunkiai prieinama, o netoli Älvdaleno gyvenvietės buvusiame kariniame poligone dar gali būti ir sprogmenų. Tai ką lieka daryti? „Saab 39 Gripen“ naikintuvai skuba į pagalbą. Bet kodėl gaisrų bombardavimas yra protingesnė mintis, nei atrodo?
2018-07-25 51
Naikintuvai turi katapultas, kad pilotai galėtų išsigelbėti iš beviltiškų situacijų. Būtent tai ir padarė kapitonas Gary Faustas, kuomet 1970 metų vasario 2 dieną jo pilotuojamas „Convair F-106 Delta Dart“ ėmė nevaldomai suktis. Tik tas nevaldomas skrydis baigėsi keisčiausiu nusileidimu, kokį tuomet tik buvo matę kariškiai.
2018-07-25 7
JAV duomenimis, vidutiniškai į kiekvieną komercinį lėktuvą nestiprus žaibas trenkia daugiau nei vieną kartą per metus. Tiesą sakant, pats lėktuvas neretai sukelia žaibus skrisdamas pro stiprų elektros krūvį turinčius debesis. Tokiu atveju, žaibo šaltiniu tampa lėktuvas ir srovė pasklinda nuo lėktuvo kitomis kryptimis. Žinoma, statistikos yra mažai – skaičiuojama, kad į mažus ir privačius lėktuvus žaibai trenkia rečiau dėl jų mažo dydžio ir dėl to, kad jie gali lengviau išvengti blogų oro sąlygų.
2018-07-22 1
Skrydis lėktuvu sergant sloga gali būti ne tik nemalonus, bet ir pavojingas sveikatai – nesiėmus reikiamų priemonių, dėl slėgio skirtumų gali plyšti ausies būgnelis.
2018-07-20 18
Norite pabūti Geležiniu žmogumi ir paskraidyti kaip jis – prašom. Londone jau galima nusipirkti reaktyvinį kostiumą, kuris leis jums tai padaryti. Tiesa, jis kainuos daug, o skrydis bus gana trumpas.
2018-07-20 4
Liepos pradžioje bendrovė „Israel Aerospace Industries“ pademonstravo „Rotem UAS“ – naujausios ketursraigtės skraidyklės koncepciją, kuri geba atlikti ir stebėjimo iš oro, ir bombardavimo funkciją. Lengvasvorė skraidyklė, kurią galima nešiotis kuprinėje ir kuri valdoma vieno žmogaus, yra papildyta kovine galvute, kuri aparatą paverčia išmaniu ginklu, rašo „Ars Technica“.
2018-07-12 7
Lėktuvai – viena saugiausių transporto priemonių, tačiau nelaimių atsitinka ir juose. Laimei, ne visos jos pasibaigia tragedija. Dažnai viskas baigiasi tik keleivių ir įgulos išgąsčiu. „The Telegraph“ pateikia 20 baisiausių skrydžių.
(1) 2018-07-12
Ši „GoPro Karma“ drono sistema yra itin patogi vartotojui. Šis rinkinys, į kurį įeina ne tik pats dronas su visomis būtinomis dalimis, bet ir nuimama „Hero5“ kamera, užtikrina stabilią ir sklandžią filmuojamo vaizdo kokybę.
2018-07-11 22
Kiekvienais metais nuo pat Antrojo pasaulinio karo pabaigos, lėktuvų važiuoklėse žūva bent keletas žmonių. Tikslus skaičius iš tikrųjų net nėra žinomas - manoma, kad nemažai nelaimėlių nukrenta į vandenį ir taip niekada ir nėra surandami. Bet kodėl jie veržiasi į tokią pavojingą kelionę?
(1) 2018-07-11
Stiuardesės atrodo draugiškos ir dėmesingos, tačiau iš tiesų jų darbo užkulisiuose vyksta kur kas daugiau nei numano keleiviai. Pora australių stiuardesių sutiko praskleisti paslapties šydą ir papasakoti apie savo darbo užkulisius.
(9) 2018-07-09 59
„Ar lėktuve yra gydytojas?“ - tokią frazę dažnai girdime filmuose, kai kuris nors herojus skrydžio metu pasijunta prastai. Iš tiesų, toks klausimas užduodamas ir realybėje, kai koks nors keleivis sunegaluoja. Tačiau ar patikėsite, kad oro linijos tikisi išgirsti neigiamą atsakymą?
(3) 2018-07-06
Palangą iš Vilniaus pasiekti galima ne tik automobiliu, autobusu ar traukiniu, bet ir lėktuvu. Tačiau siūlomi skrydžiai kol kas vargu ar sugundys kaina ir pačiu kelionės maršrutu. Jei jau ieškosite pigesnių skrydžių, kelionė gali trukti kone parą.
2018-07-05 13
Kai jūs kur nors pastatote savo automobilį, jį mikliai užrakinate. Vienas mygtuko paspaudimas ir bent jau jums ramiau, kad niekas lengvai neatidarys durelių ir nepavogs jūsų turto. O kaip būna su lėktuvais? Ar kas nešiojasi didžiųjų lainerių raktelius, o gal jie paliekami oro uoste?
2018-07-04 18
Gegužės pabaigoje lėktuvas, skridęs iš Kanarų, turėjo imtis neplanuoto nusileidimo Portugalijoje. Taip teko daryti tam, kad būtų išlaipintas keleivis, kurio kūnas skleidė tokį stiprų ir nemalonų kvapą, kad nuo jo bloga darėsi net kitiems. Šią savaitę paaiškėjo visos nelaimingo įvykio aplinkybės – ir jos tikrai tragiškos.
(1) 2018-06-25 21
Apie ką pirmiausia pagalvojate, išgirdę žodį „kapitonas“? Tikriausiai prieš akis iškyla prie laivo vairo stovintis žmogus. O galbūt vyriausias lėktuvo įgulos narys? O gal karininkas? Ką apskritai reiškia žodis „kapitonas“ ir kodėl jis taip plačiai naudojamas?
2018-06-25 21
Lėktuvai nėra sraigtasparniai ir kaboti vietoje negali. Keliamoji sparnų jėga kuriama tik lėktuvui judant pirmyn ir oro srautams glostant sparnų paviršių. Tačiau koks lėktuvas gali skristi lėčiausiai? Ir ar patikėtumėte, kad yra lėktuvų, kurie gali skristi atbuli?
(4) 2018-06-22 15
Oro uostas – tai tarsi miestas mieste, su savomis gatvėmis, parduotuvėmis ir gyventojais. Kartu tai – didžiuliai verslai, kuriuose judantys žmonės yra potencialūs klientai. Todėl žmonių srautų valdymas, jų dėmesio kontrolė ir patogumas yra didžiuliai prioritetai. Ar kada susimąstėte, kodėl šiuolaikinių oro uostų langai tokie dideli? O kodėl juose dabar eksponuojami dideli meno dirbiniai ar lėktuvų dalys? O kodėl visi takai tokie vingiuoti?
2018-06-21 9
Jei pažvelgtumėte į Jungtinės Karalystės lėktuvnešį Queen Elizabeth pastebėtumėte, kad jo pakilimo tako galas yra riestas į viršų. Panašiai atrodo ir ne vieno kito lėktuvnešio pakilimo takas, įskaitant rusų Admiral Kuznetsov, italų Giuseppe Garibaldi ir kinų Type 001A. Į viršų pakreiptas pakilimo tako galas iš tikrųjų padeda lėktuvams pakilti – pakanka trumpesnio pakilimo tako. Tai kodėl panašus sprendimas neįgyvendinamas oro uostuose?
2018-06-20 3
Avariniai nusileidimai aviacijoje tikrai pasitaiko, nors ir yra reti. Blogiausi atvejai būna tuomet, kai leistis tenka greitai, o arti nėra pasiekiamo oro uosto. Pilotams tenka apsvarstyti alternatyvas, kurių niekada nebūna daug. Pavyzdžiui, ar geriau leistis į vandenį ar ant minkšto paplūdimio smėlio?
2018-06-20 10
Viena moteris Kelounos mieste Kanadoje pateko į komiškai netikėtą įvykį. Jos vairuojamas automobilis sustojo prie šviesoforo, tačiau tuomet iš dangaus pasipylė išmatos. Kad ir kaip neįtikėtinai tai skambėtų, nemaloniai dvokiantis skystis pataikė tiesiai per stoglangį ant vairuotojos ir jos 21 metų sūnaus galvų. Ji iš karto suprato - tai virš galvos skriejančio lėktuvo kaltė. Bet ar tai įmanoma?
2018-06-18 13
2013 metais vienas didžiausių pasaulio krovininių lėktuvų „Boeing 747 Dreamlifter“ nusileido Vičitoje. Jis gabeno „Boeing 787“ fiuzeliažą ir skrido pagal planą. Tik nusileido su 19 km paklaida - nutūpė mažyčiame oro uoste. Kaip pakelti lėktuvą, kuriam pakilimui reikia 2,8 km nuo visu kilometru per trumpo pakilimo tako? Kaip nusigauti iki kitame miesto gale esančio oro uosto, kai tavo sparnų mojis - 64 metrai?
(4) 2018-06-15 46
Dviaukštis „Qantas“ oro linijų milžinas „Airbus A380“ sekmadienį virš Ramiojo vandenyno patyrė neplanuotą nuotykį. Staiga didesniame nei 9 km aukštyje skridęs lėktuvas ėmė kristi. Pilotams prireikė 10 sekundžių, kad lėktuvą suvaldytų, o keleiviai tikriausiai visą likusį skrydžio laiką bandė atsigauti po patirto šoko. Tačiau įdomiausia tai, kad šį įvykį sukėlė kitas toks pats tų pačių linijų lėktuvas.
2018-06-12 4
Paskelbtos nuotraukos, demonstruojančios rimtus Kinijos liaudies respublikos ketinimus tapti pirmąja šalimi, sukūrusia bepilotį hipergarsinį žvalgybinį naikintuvą.
2018-06-11 21
Absoliuti dauguma lėktuvų šiais laikais yra nudažyti, tačiau anksčiau buvo visai ne taip. Daugybė „Boeing“ lainerių skraidė su minimaliu dažų kiekiu ir atrodė išties puikiai. Aliumininis paviršius buvo poliruotas, todėl žvilgėjo saulėje, o oro linijos džiaugėsi ne tik įvaizdžiu, bet ir mažesniu svoriu - lėktuvo dažnai sveria kelis šimtus kilogramų. Tai kas pasikeitė?
(1) 2018-06-08 16
Daugeliui žmonių nėra tekę arti pasisukioti prie kokio sraigtasparnio. Tačiau jei kada prieitumėte prie tokių orlaivių kaip „Kawasaki MCH-101“ („AgustaWestland AW101“) ar „NHIndustries NH90“, pastebėtumėte, kad jų mentys nėra visiškai tiesios. Kam reikalingi tie riesti galai? Kokius privalumus jie suteikia šiems sraigtasparniams?
(1) 2018-06-07 13
Nemažai karinių lėktuvų gali degalų atsargas pasipildyti ore. Tai jiems leidžia nuskristi didesnį atstumą. Tačiau sraigtasparniai gali leistis beveik bet kur, tai ar jiems reikalinga degalų papildymo ore galimybė? Tikrai taip, tačiau sraigtasparniai degalų orlaiviams kelia iššūkių, bet turi ir įdomių privalumų.
(1) 2018-06-06 10
Kaip jaučiatės, atiduodami savo lagaminą į bagažo skyrių? Kai kurie žmonės jaučiasi tarsi išsiskirdami su artimu žmogumi - lagaminą apvynioja, apglosto ir paskutinį kartą patapšnoja tarsi atsisveikindami ilgam laikui. Tačiau visus labiausiai erzina laikas, kurį tenka praleisti prie bagažo atsiėmimo linijų - atrodo, kad jūsiškis lagaminas taip ir neparvažiuos. Visgi, yra vienas triukas, kaip galite užtikrinti, kad savo lagaminą atsiimsite labai greitai.
2018-06-06 9
Praeitą mėnesį Losvido poligone Baltarusijoje buvo surengta demonstracija. Joje pastebėtas net labai keistas ginklas - nedidelis dronas, ginkluotas vienkartinių prieštankiniu granatsvaidžiu RPG-26. Kam skirtas šis keistas derinys? Ar jis šiuolaikiniame mūšio lauke būtų bent kiek naudingas?
2018-06-06 5
Turbūt akivaizdu, kad keleivių saugumas skrydžio metu priklauso nuo pilotų. Ir jų taisyklės skiriasi nuo tų, kurios taikomis įprastiems keleiviams. Pavyzdžiui, pilotai gali nurodyti konkrečius asmenis, su kuriais nenori dirbti. Arba – darbo metu lėktuvo pilotai, dirbantys kartu, negali valgyti to paties maisto.
(4) 2018-06-05 25
Įvykus nelaimei žmonės dažnai atsiduoda panikai. Nieko negalime su savimi padaryti - daugelis žmonių karštai reaguoja į netikėtumus, kurie kelia pavojų gyvybei. Tačiau skrydžių palydovai prieš kiekvieną skrydį perspėja avarinio nusileidimo atveju išlaikyti šaltą protą ir priešintis instinktams. Kodėl nereikėtų deguonies kaukių pirmiausia dėti savo vaikams? Kodėl negalima iš karto prisipūsti gelbėjimosi liemenės?
2018-06-03 27
Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkų komanda sukūrė būdą orlaivių saugumui užtikrinti pakilimo metu. Per pirmąsias 10 sekundžių lėktuvui važiuojant kilimo ir tūpimo taku, KTU mokslininkų sukurtas įrenginys nustato, ar lėktuvas per duotą atstumą išvystys greitį, kurio reikia pakilimui. Inovacija gali būti pritaikyta tiek mažiems orlaiviams, tiek dideliems, komercinius skrydžius vykdantiems lėktuvams.
2018-06-02
„Transavia“ oro linijų lėktuvas į Gran Kanarijos salą buvo priverstas neplanuotai nusileisti Portugalijai priklausančioje Faro saloje. Neplanuoto nusileidimo priežastis oficialiai medicininė, tačiau keleiviai pasakoja labai šlykščią istoriją.
2018-06-01 24
Degalų papildymas ore reikalauja piloto įgūdžių ir susikaupimo. Tai leidžia degalus ryjantiems naikintuvams nuskristi tolimus atstumus. Ir viskas atrodo gana paprasta - iš degalų lėktuvo nuleidžiama degalų žarna, prie kurios prisijungia kitas lėktuvas. Bet ar skirtingų šalių sistemos yra suderinamos? Ar, pavyzdžiui, rusiški naikintuvai galėtų prisijungti prie NATO degalų orlaivių?
>> Senesni įrašai