Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Technologijos » Lėktuvai ir aviacija

Bellingcat grupės ataskaita: MH 17 žūties pagrindinis kaltininkas – V. Putinas

2016-02-24 (7) Rekomenduoja   (20) Perskaitymai (1199)
    Share
Tai straipsnis iš rašinių ciklo. Peržiūrėti ciklo turinį

Analitinė grupė Bellingcat, vadovaudamasi anksčiau paskelbtu planu, publikavo ataskaitą „MH17: potencialūs įtariamieji ir liudininkai iš 53-osios zenitinių raketų brigados“. Ekspertai atskleidė detalius duomenis apie Rusijos kareivius — numanomus tiesioginius nusikaltimo, susijusio su lainerio sunaikinimu danguje virš Donecko srities 2014 metų vasarą, vykdytojus.

Medžiagoje kalbama apie kariškius iš Rusijos brigados, kurie, Bellingcat nuomone, perdavė savaeigį raketinį įrenginį „Buk-М1“, kuriuo numuštas Malaysia Airlines reisas 17. Grupės analitikai įsitikinę, kad šį įrenginį valdė tos pačios brigados kariai, nes, kaip pažymima, mašina pernelyg sudėtinga naudotis, kad būtų galima ją patikėti separatistams.

„Tiesioginių liudijimų, ar „Buką“ Ukrainoje naudojo rusų kariškiai ar separatistai, nėra, —paaiškino grupės ekspertai įžanginiame įraše savo tinklalapyje. — Tačiau atsižvelgiant į „Buk-М1“ komplekso sudėtingumą, labiausiai tikėtina, kad rusų kareiviai ne tiesiog perdavė įrenginį „Buk“ separatistų vadams, tačiau ir pasiuntė kartu ekipažą (bent jau kaip instruktorius). Jeigu, kas yra labiausiai tikėtina, „Buk 3х2“ buvo rusų ekipažas, tai jį tikriausiai sudarė tarnaujantys 53-ojoje zenitinėje raketinėje brigadoje, 2014 metų vasarą buvusios šalia sienos su Ukraina“.

Pateikiamoje ataskaitoje yra penki skyriai. Paskutiniajame pateikiama smulki informacija apie brigados ir diviziono, pateikusio tikėtiną MH17 keleivių nužudymo įrankį, valdymo struktūrą ir pavaldinius, kurie, tikėtina, šiuos įsakymus vykdė, sakoma grupės įžangoje. Ataskaitoje smulkiai pasakojama, konkrečiai, apie Sergejų Borisovičių Mučkaevą, 53-osios zenitinės raketinės brigados vadą, o taip pat aukštesnio rango vadovybę, įskaitant 20-osios gvardijos armijos priešlėktuvinės gynybos vadą Aleksejų Zolotovą ir Vakarų karinės apygardos priešlėktuvinės gynybos viršininką Andrejų Kochanovą.

Tuo pat metu pagrindinę ir galutinę kaltę dėl tragedijos analitikai priskyrė RF prezidentui Vladimirui Putinui.

„Atsakomybė už MH17 keleivių nužudymą ginklu, suteiktu Rusijos karinių pajėgų ir, tikėtina, valdomu rusų kariškių, galiausiai tenka Rusijos Federacijos Gynybos ministerijai ir Vyriausiajam Rusijos ginkluotųjų pajėgų vadui Vladimirui Putinui“, — reziumuoja savo įraše Bellingcat analitikai.

Atviroje ataskaitos versijoje grupė nuslėpė nusikaltimu įtariamų kariškių asmenybes: jų vardai buvo pakeisti ir retušuoti veidai. Ataskaitos versija be kupiūrų pateikta Nyderlandų vadovaujamai Tarptautinei tyrimo grupei.

Anksčiau Bellingcat komanda ne kartą publikavo ataskaitas, liudijančias, kad įrenginys „Buk-М1“, labiausiai tikėtina, numušęs MH17 — tai rusiškas „Buk 3х2“.

Nuoroda į Bellingcat ataskaitą

Ištrauka iš Bellingcat aiškinamojo įrašo.

„Ataskaita sudaryta iš penkių skyrių, kurių kiekviename išdėstyti atskiri 53-osios brigados ir jos veiklos 2014 metų vasarą aspektai.

I skyriuje, „53-oji zenitinė raketinė brigada“, aprašomas brigados vaidmuo RF karinėse pajėgose ir jos struktūra, taip pat ir brigados sudėtyje esantys „Buk-М1“ kompleksų (kėbulo) numeriai.

II skyriuje „53-osios zenitinės raketinės brigados mobilizacija“ pateikiamas išsamus brigados veiksmų 2014-ųjų metų vasarą aprašymas. Išstudijavę „Buk-М1“ kompleksus iš Kursko prie Rusijos – Ukrainos sienos 2014 birželio 23 – 25 dieną pervežusios kolonos sudėtį, nustatėme, kad „Buk 3х2“ pervežė 53-osios brigados 2 divizionas. Savaeigė ugnies sistema, kurią žymime kaip „Buk 3х2“, pakeitė 2-ojo diviziono sudėtyje buvusį įtaisą, kurio numeris 222. Taip karininkai ir kareiviai, sudarę „Buko“ nr. 222 ekipažą, tikriausiai valdė ir jį pakeitusį „Buką 3х2“. Antrame skyriuje taip pat aprašoma kita kolona, transportavusi 1-ojo diviziono techniką, praėjus kelioms dienoms po MH17 žūties.

III skyriuje „53-osios zenitinės raketinės brigados kareiviai“ aprašomi 53-osios brigados kareiviai ir pateikiama informacija iš jų įrašų socialiniuose tinkluose. 2-ojo diviziono kariai internete pateikė daugybę informacijos, įskaitant fotografijas ir tekstinius įrašus, liudijančius jų buvimą prie Rusijos ir Ukrainos sienos 2014 m. birželį ir liepą. Nuodugniausiai pateikėme informaciją apie ekipažo narius, valdžiusius „Buką“ nr. 222, kuris buvo pakeistas „Buku 3х2“, mūsų nuomone, numušusiu MH17. Taip pat nuodugniau panagrinėjome 1-ojo ir 3-ojo diviziono karius, siekdami pademonstruoti, kad jie tikriausiai nebuvo susiję su „Buk 3х2“ pervežimu ir jo veiksmais Ukrainoje, bei neturi apie tai jokios informacijos. Atvirojoje ataskaitos versijoje paslėpėme šių karių asmenybes, pakeitėme vardus ir retušavome veidus.Ataskaitos versija be kupiūrų pateikta Nyderlandų vadovaujamai Tarptautinei tyrimo grupei (JIT).

IV skyriuje „Kursantai 53-ojoje zenitinėje raketinėje brigadoje“ aprašoma vasarinė kursantų rengimo programa nuolatinėje 53-osios brigados dislokacijos vietoje Kurske. Šių kursantų internete pateikiama informacija, leidžia mums geriau suprasti brigados struktūrą ir veiklą, o taip pat atmesti daugelio karininkų ryšį su MH17 žūtimi. Visų kursantų, kaip ankstesniame skyriuje aprašytų kareivių, asmenybės paslėptos.

Paskutiniajame, svarbiausiame skyriuje „53-osios zenitinės raketinės brigados vadai“ … pateikėme informaciją apie 14 (keturiolika) 53-osios brigados 2-ojo diviziono karininkų (dalinai nuslėpę jų asmenybes), įskaitant „Bukų“ skaičiavimų vadus, buvusius tame divizione“.

Александр Кушнарь
Newsader

Verta skaityti! Verta skaityti!
(24)
Neverta skaityti!
(4)
Reitingas
(20)
Visi šio ciklo įrašai:
2017-02-16 ->
2016-09-28 ->
2016-09-26 ->
2016-02-24 ->
Bellingcat grupės ataskaita: MH 17 žūties pagrindinis kaltininkas – V. Putinas (7) 20
2015-10-13 ->
2015-10-08 ->
Komentarai (7)
Komentuoti gali tik registruoti vartotojai
Įdomiausi rubrikoje Lėktuvai ir aviacija
Naujausi įrašai
Susiję pagal žymes:

Įdomiausi

71(3)
57(4)
45(0)
42(0)
40(0)
36(0)
20(3)
19(0)
18(2)
18(0)