Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 

Geriausi mėnesio įrašai, susiję su rubrika „Lėktuvai ir aviacija

 
 
1.
(2) 2017-09-11 67
Vien 2016 metais beveik 100 tūkstančių JAV ir Didžiosios Britanijos keleivių įsigijusių bilietus oro linijų buvo išprašyti iš lėktuvo, nes jų vietos priklausė kitiems ar jų prireikė bendrovės darbuotojams.
2.
(0) 2018-01-10 50
Baigiantis 2017-iesiams amerikiečių kompanija „Boeing“ surengė išties įspūdingą reklaminę akciją savo naujajam gaminiui. Pradžioje pasirodė pirmosios nuotraukos su uždengtu gaminiu. Kas iškart visiem entuziastam sukėlė klausimą, „kas čia bus pristatyta?“. Vėliau pasirodė oficiali informacija apie droną ir atidengto orlaivio nuotrauka. Su vienu kabliuku apkalboms. Dar vėliau labai trumpas filmukas.
3.
(0) 2018-01-29 42
Everestas yra vienas įžymiausių taškų planetoje, bet kartu ir vienas iš sunkiausių tiems kas nori įgyvendinti tikslą jame pabuvoti. Tai pati aukščiausia vieta virš jūros lygio Žemėje. Norint ją pasiekti, reikia ne tik alpinizmo patirties, geros fizinės formos, ilgo pasirengimo, bet ir didelės sėkmės. Vis tik vienas žmogus pabuvojęs viršūnėje, daugelį alpinizmo vargų apėjo neįtikėtinu būdų, patekusiu į rekordų knygas.
4.
(2) 2018-01-25 40
Įprastai „Norwegian“ oro linijų skrydis iš Niujorko į Londoną trunka 6 valandas ir 30 minučių. Tačiau pastaruoju metu šis laikas staiga sutrumpėjo iki vos daugiau nei 5 valandų. Nepasikeitė keleivių srautai, bilietų kainos, o ir „Boeing 787“ lėktuvai išliko tie patys. Tai iš kur tas sutaupytas laikas? Ir kodėl keleiviams iš to mažai naudos?
5.
(0) 2017-10-05 38
Kelionės lėktuvu ir visų procedūrų prieš jas atlikimas oro uostuose dažnam gali sukelti pakankamai nemažai streso. Tačiau jeigu ant jūsų bilieto JAV atsiranda keturios raidės SSSS, jūsų kelionė dar labiau pasunkės.
6.
(1) 2017-08-04 36
Sklandytuvai – tyliai ir grakščiai skriejantys elegantiški orlaiviai. Na, bent jau mes taip juos įsivaizduojame. Vienas sklandytuvas turi kur kas sunkesnę misiją nei tik pradžiuginti savo pilotą ir keleivius – jis ruošiasi pakilti į tokį aukštį, kuris iki šiol buvo nepasiekiamas ir šiuolaikiniams lėktuvams. Airbus Perlan Mission II dar šiemet bandys patyrinėti ribą tarp Žemės atmosferos ir kosmoso.
7.
(0) 2017-10-17 32
Virtualioje erdvėje paviešintas piloto pro besileidžiančio orlaivio langą matomas vaizdas. Į ką žiūri pilotas, kai patirdamas turbulenciją lėktuvas nyra į debesį, siūloma pamatyti ir svetainėje news.com.au.
8.
(0) 2017-11-14 30
Ar prisimenate filmą „Aeroplanas“ („Airplane“, 1980)? O „Gyvatės lėktuve“ („Snakes on a Plane“, 2006)? Šie ir dar daugybė kitų panašių filmų turi šį tą bendro – juose įvyksta kokia nors nelaimė ir keleiviui tenka nutupdyti lėktuvą. Ar tai teoriškai šiais laikais yra įmanoma? Ar sugebėtų pirmą kartą lėktuvą pilotuojantis žmogus jį saugiai nutupdyti?
9.
(0) 2018-02-21 27
Sukurta naujo tipo, atspari itin aukštoms temperatūroms keramika pašalina svarb(iaus)ią kliūtį kelyje į hipergarsinius skrydžius.
10.
(8) 2017-08-21 27
Nuolat pasigirstančios kalbos apie gerai apmokyto specialisto svarbą šiuolaikinėje kariuomenėje regis tuoj sulauks solidaus argumento. Vienas brangiausių pasaulio karinis projektas F-35 toliau persekiojamas problemų. Dabar tai tiesiogiai liečia pilotų sveikatą. Ir labai tikėtina psichologinį jų pasirengimą valdyti sudėtingą penktos kartos orlaivį.
11.
(12) 2018-02-12 27
Patys lengviausi lėktuvai turi saugumo sistemas. Nepaisant to, kad, pavyzdžiui, ultralengvųjų lėktuvų svoris yra ribotas, gamintojai vis tiek randa vietos parašiutui. Sugedus varikliui, išsekus kurui ar kitose nenumatytose situacijose šios technologijos gelbėja gyvybes. Tai kodėl tokie lėktuvai kaip „Boeing 737“ ar „Airbus A320“ neturi parašiutų?
12.
(6) 2017-10-16 25
Future Vertical Lift – JAV kariuomenės programa, kuria siekiama pakeisti UH-60 Black Hawk, AH-64 Apache, CH-47 Chinook ir OH-58 Kiowa sraigtasparnius. Jau rašėme apie vieną iš šios programos dalyvių – Sikorsky S-97 Raider. Šis kombinuotas sraigtasparnis jau skraido, o kitas, Bell V-280 Valor, dar tik pradeda mankštinti sparnus. Visgi, ir bandymuose Bell V-280 Valor atrodo gana įspūdingai.
13.
(0) 2017-12-31 24
Kiekviena oro linijų bendrovė savo lėktuvus žymi savuoju prekės ženklu, tačiau didžioji visų orlaivių dalis dažyta baltai. Kodėl taip yra, aiškinasi businessinsider.com.
14.
(2) 2017-08-16 24
„HMS Queen Elizabeth“ lėktuvnešis – naujas, modernus ir didelis Jungtinės Karalystės ginklas. Aišku, jis susilaukė kritikos – vieniems nepatinka, kad visai naujas lėktuvnešis naudoja „Windows XP“, o rusai su kartėliu juokiasi, kad tai – tik lengvas taikinys. Tačiau visa tai nublanksta prieš pastarąjį incidentą – mėgėjo dronas lyg niekur nieko nusileido ant „Queen Elizabeth“ denio, o po to nuskrido toliau. Ir niekas jo nepagavo.
15.
(1) 2018-02-07 24
Kelionės lėktuvais yra labai saugios. Visgi, avarijų kartais nepavyksta išvengti. Dar ore pastebėtos techninės bėdos dažniausiai suteikia laiko pasiruošti avariniam nusileidimui. Keleiviai tokiais atvejais informuojami laikytis saugumo taisyklių, nesiblaškyti, saugoti galvą ir pasiruošti galimai evakuacijai. Bet ar jiems pilotai pasako apie padėties rimtumą? O gal tiesa nuslepiama, siekiant išvengti panikos?
16.
(0) 2017-11-20 24
Gyvename laikais, kai informacija yra viskas. Vandenynai šiuo metu tarytum balta dėmė. Nenorintys prisistatyti laivai gali sėkmingai prasprūsti bekraščiuose vandenynų plotuose. Viską stebėti ne tik brangu, bet ir sugaišdama daug laiko iki kol lėktuvai su įranga atskrenda iki norimos vietos. Nuo šiol tą bus galima daryti su dronais.
17.
(0) 2018-02-01 23
Tie skaičiai pakilimo/tūpimo takų galuose tiesiog nurodo jį pokrypį nuo šiaurės. Tai yra labai svarbi informacija, nes lėktuvai visuomet stengiasi nusileisti per patį pakilimo tako centrą, o šiuos duomenis gali nurodyti ir paprasčiausias kompasas. Bet jei šie skaičiai yra tiesiog suapvalinti laipsniai nuo šiaurės ašigalio, kodėl oro uostai turi nuolat juos keisti?
18.
(1) 2017-12-20 22
Įsivaizduokite, kokios smagios būtų kelionės, jei galėtume lėktuvu į šiltus kraštus skristi ne tik patys, bet kartu pasiimti ir savo automobilį. Tai būtų labai patogu, galėtume važinėti nuosavu automobiliu kur nors Italijoje, Ispanijoje ar kituose pietų Europos kraštuose, o atostogoms pasibaigus vėl su savo automobiliu lėktuvu keliauti namo. Manote, kad tai – mokslinė fantastika? Anksčiau buvo ir tokių lėktuvų.
19.
(0) 2017-09-29 22
Įsivaizduokite kitokį lėktuvnešį – tokį, kuris ne plaukia, o skraido. Didelis pamažu oru keliaujantis aerodromas, galintis ilgą laiką išsilaikyti ore nenusileisdamas. Tai – ne fantazija, o istorinis prototipas. Bei, kad ir kaip keistai tai skambėtų, ateitis.
20.
(0) 2017-09-29 22
„Lockheed Martin SR-72“, legendinio SR-71 pamaina, šiuo metu labai intensyviai vystomas. Tai bus ypatingas žvalgybinis lėktuvas, veikiantis itin dideliame aukštyje ir užpildantis tarpą tarp palydovų ir įprastų šnipinėjimo lėktuvų. SR-72 už garsą bus greitesnis bent penkis kartus, bet ką tai reiškia? Pateikiame keletą praktiškų pavyzdžių, kiek laiko skrendant tokiu greičiu užtruktų įprastos kelionės.
21.
(5) 2017-11-04 22
Šių metų spalio viduryje tyliai suliepsnojo karšta ugnis po naikintuvų „F-35“ programos Jungtinėse Amerikos valstijose pamatais. Ją įplieskė net kelios vyriausybinės ataskaitos žeriančios kritiką jau pagamintiems penktos kartos naikintuvams. Dėl jų galimybių būti naudingiems kovos lauke. Žibalo į ugnį galiausiai įpylė ir pats Pentagonas, pareiškęs, kad su tuo yra susitaikęs.
22.
(0) 2017-10-09 21
Naujausiais Eurobarometro apklausos duomenimis, susidūrus su skrydžių vėlavimais, atidėjimu ar perpildymu, net 60 proc. nukentėjusių nesikreiptų dėl iki 600 eurų siekiančios kompensacijos.
23.
(4) 2017-12-02 21
<em>Europos lėktuvų gamybos kompanija kartu su Rolls-Royce ir Siemens pradėjo įgyvendinti E-Fan X programą, kuria siekiama sukurti „elektrinį“ lėktuvą. Demonstracinis technologijos modelis
24.
(1) 2017-10-03 21
<em>Šią savaitę Stratolaunch kompanija atliko pirmuosius savo gigantiško lėktuvo, kuris bus raketų nešėjų platforma, visų šešių turboventiliatorinių reaktyvinių Pratt & Whitney PW4056
25.
(2) 2018-01-28 20
<em>NASA ir Boeing aprūpino droną lengvais sulankstomais sparnais, su kuriais jis galės skraidyti viršgarsiniu greičiu.</em>