Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
 
 

Paieška archyve atlikta pagal tokius paieškos parametrus:

Rubrika: Lėktuvai ir aviacija

Tipas: Visi įrašai

Laikotarpis: Neribotas

Rikiavimas: Naujausi pagal datą

Norėdami lengviau surasti dominantį įrašą, naudokitės archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijomis arba keiskite paieškos parametrus

visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(3) 2018-06-22 14
Oro uostas – tai tarsi miestas mieste, su savomis gatvėmis, parduotuvėmis ir gyventojais. Kartu tai – didžiuliai verslai, kuriuose judantys žmonės yra potencialūs klientai. Todėl žmonių srautų valdymas, jų dėmesio kontrolė ir patogumas yra didžiuliai prioritetai. Ar kada susimąstėte, kodėl šiuolaikinių oro uostų langai tokie dideli? O kodėl juose dabar eksponuojami dideli meno dirbiniai ar lėktuvų dalys? O kodėl visi takai tokie vingiuoti?
(0) 2018-06-21 9
Jei pažvelgtumėte į Jungtinės Karalystės lėktuvnešį Queen Elizabeth pastebėtumėte, kad jo pakilimo tako galas yra riestas į viršų. Panašiai atrodo ir ne vieno kito lėktuvnešio pakilimo takas, įskaitant rusų Admiral Kuznetsov, italų Giuseppe Garibaldi ir kinų Type 001A. Į viršų pakreiptas pakilimo tako galas iš tikrųjų padeda lėktuvams pakilti – pakanka trumpesnio pakilimo tako. Tai kodėl panašus sprendimas neįgyvendinamas oro uostuose?
(0) 2018-06-20 2
Avariniai nusileidimai aviacijoje tikrai pasitaiko, nors ir yra reti. Blogiausi atvejai būna tuomet, kai leistis tenka greitai, o arti nėra pasiekiamo oro uosto. Pilotams tenka apsvarstyti alternatyvas, kurių niekada nebūna daug. Pavyzdžiui, ar geriau leistis į vandenį ar ant minkšto paplūdimio smėlio?
(0) 2018-06-20 10
Viena moteris Kelounos mieste Kanadoje pateko į komiškai netikėtą įvykį. Jos vairuojamas automobilis sustojo prie šviesoforo, tačiau tuomet iš dangaus pasipylė išmatos. Kad ir kaip neįtikėtinai tai skambėtų, nemaloniai dvokiantis skystis pataikė tiesiai per stoglangį ant vairuotojos ir jos 21 metų sūnaus galvų. Ji iš karto suprato - tai virš galvos skriejančio lėktuvo kaltė. Bet ar tai įmanoma?
(0) 2018-06-18 11
2013 metais vienas didžiausių pasaulio krovininių lėktuvų „Boeing 747 Dreamlifter“ nusileido Vičitoje. Jis gabeno „Boeing 787“ fiuzeliažą ir skrido pagal planą. Tik nusileido su 19 km paklaida - nutūpė mažyčiame oro uoste. Kaip pakelti lėktuvą, kuriam pakilimui reikia 2,8 km nuo visu kilometru per trumpo pakilimo tako? Kaip nusigauti iki kitame miesto gale esančio oro uosto, kai tavo sparnų mojis - 64 metrai?
(4) 2018-06-15 42
Dviaukštis „Qantas“ oro linijų milžinas „Airbus A380“ sekmadienį virš Ramiojo vandenyno patyrė neplanuotą nuotykį. Staiga didesniame nei 9 km aukštyje skridęs lėktuvas ėmė kristi. Pilotams prireikė 10 sekundžių, kad lėktuvą suvaldytų, o keleiviai tikriausiai visą likusį skrydžio laiką bandė atsigauti po patirto šoko. Tačiau įdomiausia tai, kad šį įvykį sukėlė kitas toks pats tų pačių linijų lėktuvas.
(0) 2018-06-12 5
Paskelbtos nuotraukos, demonstruojančios rimtus Kinijos liaudies respublikos ketinimus tapti pirmąja šalimi, sukūrusia bepilotį hipergarsinį žvalgybinį naikintuvą.
(0) 2018-06-11 21
Absoliuti dauguma lėktuvų šiais laikais yra nudažyti, tačiau anksčiau buvo visai ne taip. Daugybė „Boeing“ lainerių skraidė su minimaliu dažų kiekiu ir atrodė išties puikiai. Aliumininis paviršius buvo poliruotas, todėl žvilgėjo saulėje, o oro linijos džiaugėsi ne tik įvaizdžiu, bet ir mažesniu svoriu - lėktuvo dažnai sveria kelis šimtus kilogramų. Tai kas pasikeitė?
(1) 2018-06-08 15
Daugeliui žmonių nėra tekę arti pasisukioti prie kokio sraigtasparnio. Tačiau jei kada prieitumėte prie tokių orlaivių kaip „Kawasaki MCH-101“ („AgustaWestland AW101“) ar „NHIndustries NH90“, pastebėtumėte, kad jų mentys nėra visiškai tiesios. Kam reikalingi tie riesti galai? Kokius privalumus jie suteikia šiems sraigtasparniams?
(1) 2018-06-07 13
Nemažai karinių lėktuvų gali degalų atsargas pasipildyti ore. Tai jiems leidžia nuskristi didesnį atstumą. Tačiau sraigtasparniai gali leistis beveik bet kur, tai ar jiems reikalinga degalų papildymo ore galimybė? Tikrai taip, tačiau sraigtasparniai degalų orlaiviams kelia iššūkių, bet turi ir įdomių privalumų.
(1) 2018-06-06 10
Kaip jaučiatės, atiduodami savo lagaminą į bagažo skyrių? Kai kurie žmonės jaučiasi tarsi išsiskirdami su artimu žmogumi - lagaminą apvynioja, apglosto ir paskutinį kartą patapšnoja tarsi atsisveikindami ilgam laikui. Tačiau visus labiausiai erzina laikas, kurį tenka praleisti prie bagažo atsiėmimo linijų - atrodo, kad jūsiškis lagaminas taip ir neparvažiuos. Visgi, yra vienas triukas, kaip galite užtikrinti, kad savo lagaminą atsiimsite labai greitai.
(0) 2018-06-06 9
Praeitą mėnesį Losvido poligone Baltarusijoje buvo surengta demonstracija. Joje pastebėtas net labai keistas ginklas - nedidelis dronas, ginkluotas vienkartinių prieštankiniu granatsvaidžiu RPG-26. Kam skirtas šis keistas derinys? Ar jis šiuolaikiniame mūšio lauke būtų bent kiek naudingas?
(0) 2018-06-06 5
Turbūt akivaizdu, kad keleivių saugumas skrydžio metu priklauso nuo pilotų. Ir jų taisyklės skiriasi nuo tų, kurios taikomis įprastiems keleiviams. Pavyzdžiui, pilotai gali nurodyti konkrečius asmenis, su kuriais nenori dirbti. Arba – darbo metu lėktuvo pilotai, dirbantys kartu, negali valgyti to paties maisto.
(4) 2018-06-05 24
Įvykus nelaimei žmonės dažnai atsiduoda panikai. Nieko negalime su savimi padaryti - daugelis žmonių karštai reaguoja į netikėtumus, kurie kelia pavojų gyvybei. Tačiau skrydžių palydovai prieš kiekvieną skrydį perspėja avarinio nusileidimo atveju išlaikyti šaltą protą ir priešintis instinktams. Kodėl nereikėtų deguonies kaukių pirmiausia dėti savo vaikams? Kodėl negalima iš karto prisipūsti gelbėjimosi liemenės?
(0) 2018-06-03 26
Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkų komanda sukūrė būdą orlaivių saugumui užtikrinti pakilimo metu. Per pirmąsias 10 sekundžių lėktuvui važiuojant kilimo ir tūpimo taku, KTU mokslininkų sukurtas įrenginys nustato, ar lėktuvas per duotą atstumą išvystys greitį, kurio reikia pakilimui. Inovacija gali būti pritaikyta tiek mažiems orlaiviams, tiek dideliems, komercinius skrydžius vykdantiems lėktuvams.